Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hapziekte of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hapziekte of niet?

    Mijn vader had gisteren 2 dode kanaries. Niet verwonderlijk als je ziet hoe hij blijft doorfokken maar goed. Nu zat ik dus ff te kijken bij zijn vogels en ze zijn soort van aan het lucht happen. Eigenlijk allemaal. Nu vroeg ik me af is dit idd de hapziekte of niet? En ja hoe besmettelijk is het. Want mijn voliere die aan de kant van mijn vaders voliere dicht zit staat er zeggen en schrijven 2 meter van vandaan. Moet ik nu mijn voliere verplaatsen of niet moet ik bij mijn vaders voliere uit de buurt blijven? raakt mijn vader alle vogels kwijt en kan je deze ziekte behandelen? Wie kan mij aub helpen ben echt radeloos.

    Mvg
    Bondje01

  • #2
    als het echt hapziekte is zul je veel dode gaan krijgen 80-90 procent zal dood gaan en als ze het hebben kan je niks doen.

    je kan wel preventief enten met poulvac p dan krijgen ze het niet ! succes

    mvg,

    HJ de Graaf

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf
      als het echt hapziekte is zul je veel dode gaan krijgen 80-90 procent zal dood gaan en als ze het hebben kan je niks doen.

      je kan wel preventief enten met poulvac p dan krijgen ze het niet ! succes

      mvg,

      HJ de Graaf
      Inenten heeft voor die van mijn vader denk ik geen nut meer. Zelf zou ik nog wel kunnen enten als ik het kon maar helaas heb net een jaar kanaries dus inenten zou ik zelf niet kunnen dan kan ik ze beter de nek omdraaien want ik en inenten gaat niet werken. Zelf heb ik wel eens gekeken naar een vereniging in de buurt, maar zie ze maar te vinden....Altans een goede je hebt nl. ook van die piepverenigingen waar je gewoon niets verder komt. Dus zal van de week wel weer eens gaan zoeken en ook gaan informeren wat enten kost, want ja daar zullen ook wel weer reiskosten bij komen en aangezien ik mezelf alleen op de fiets en openbare kan verplaatsen komen die kosten er ook nog eens bovenop:S

      Opmerking


      • #4
        hapziekte

        je moet ze enten. da doe je begin augustus. vrees da je zeer weinig kanaries zal over houden ze. was ook een leerles voor ik. is doodt jammer. medaar.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door medaar
          je moet ze enten. da doe je begin augustus. vrees da je zeer weinig kanaries zal over houden ze. was ook een leerles voor ik. is doodt jammer. medaar.
          die van mijn vader en die van mij zitten niet bij elkaar. Heb van het voorjaar al lopen zoeken naar een vereniging maar heb er maar 1 in de buurt gevonden den dat is er 1 die oude medicijnen ed gebruikt en als ze ontsnappen (ja ben 1 keer in het clubgebouw geweest) de vogel vangen als een vlieg ipv dat je ze bijv. met een netje vangt.

          Opmerking


          • #6
            en wat is er dan waar van de ui in het water ?? doet me ouwe heer altijd
            nieuwe website

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                bij ons bij de vereniging, en bij alle andere wss ook, gaan ze rond om in te enten, en het kost, ik denk 30 cent per vogel, bijna niets. Liever laten inenten dan ze laten dood gaan.

                Bondje01; waarom bestaan er verenigingen denk je? Denk er maar eens over na

                Opmerking

                Working...
                X