PDA

Bekijk Volledige Versie : wat ben ik voor duif

jolandaarietruushillary
22-08-2009, 12:25
Hallo ik ben een leek op vogel/duiven gebied maar
twee weken geleden is onderstaande duif komen aanvliegen .
hij/zij zit nu bij ons buiten op de vensterbank en vliegt af en toe rond en wij voerne hem/haar sinds een paar dagen omdat de duif dus geen aanstalten maakt op weg te gaan ,maar nu hebben wij een aantal vragen

1) welk soort duif is dit
2) ivm aankomende winter willen we wel een beschutten plek maken voor de duif daar hij/zij dus nu gewoon op de vensterbank in de regen blijft zitten,maar welk hok oid is egschikt voor deze duif.
3) leven duiven alleen of is het vestandig er een duif bij te zetten.
4) moet een duif al je ze in de omgeving wilt wennen nog opgesloten worden voor een bepaalde tijd ????

misschien allemaal vreemde vragen maar ik heb echt geen verstand van duiven of welke vogel dan ook maar wil dit arem dier niet laten verhongeren of laten opeten door katten oid

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

dit is dus de duif

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ORSPE6CC.jpg

alvast bedankt
Jolanda

HJ de Graaf
22-08-2009, 15:19
De duif die bij julie zit is een takla,

een takla is een zogenaamde vliegduif deze worden gehouden voor de bijzondere mannieren van vliegen, bij takla is dit vleugels slaan en saltos maken. van da takla ken ik de verschillende rassen niet zo uit mijn hoofd maar deze heeft een voorkuif en die waren altijd aardig gewild.

het ras komt uit turkije iran die streken en worden ook veel gehouden door turkse mensen die hele goede dieren fokken. hoe mooier de duif vliegt hoe waardevoller de duif is.

een duif alleen is geen duif zeg ik altijd dus je kan het beste een koppel houden. wellicht zal jou duif in het voorjaar een partner zoeken of zich bij een andere duif aansluiten. wil je hem behouden dan zul je een partner er voor moeten zoeken. maar doen moet je dus weten of je doffer of duivin hebt!