Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kleurslag is dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke kleurslag is dit?

    Ik ben een beetje over zebravinkjes aan het lezen en de verschillende kleurslagen (wat een keus ) en nu vond ik dit zebravinkje op het net maar ik kom er maar niet uit welke kleurslag dit nu juist is.


  • #2
    Bleekrug Grijs

    Opmerking


    • #3
      Thanks!!

      Vind het wel een mooi vogeltje.

      Op wat moet je eigenlijk zowel letten om de kleurslag te bepalen? Want ik vond op internet wel plaatjes van zebravinken met ongeveer dezelfde rugkleur maar dan was het oranje van de wangen weer donkerder of de staart was lichtbruin ipv zwart, ... Of zijn dat dan gewoon variaties binnen de bleekrug grijs kleurslag?

      Opmerking


      • #4
        Een goeie bleekrug grijs heeft een goede scheiding van donkere kop en lichte rug, witte buik, het bruin van de wang en de flank moet diep van kleur zijn en het zwart in oogstreep en borst en staarttekening ook.

        Lichtere kleuren of vlekkerig van kleur in de variatie is waarschijnlijk hobbykweek of verwaarlozing van bovenstaande.

        Opmerking


        • #5
          m.a.w. het vogeltje van de foto is niet meteen de 'beste' bleekrug grijs die je kan vinden?

          Ik denk dat het veel oefening vraagt om ten eerste de kleurslagen al meteen te zien en ten tweede of de vogel dan ook voldoet aan die kleurslag ...

          Opmerking


          • #6
            Haha ja dat klopt. Ik ben ook nog bezig met leren hoor. Door veel te lezen op internet en door boeken leer ik elke keer meer. De man op je foto heeft wel wat potentie, ondanks de lichte wangen heeft hij een mooie scheiding en oogstreep is ook recht en mooi zwart. Staart dito

            Heb nu 6 bleekruggen zitten waarvan 1 hobby kweek. Als je naar de heren kijkt is het een heel verschil.

            Deze vind ik persoonlijk de beste, brede kop, diep zwart en mooie scheiding.


            Hier een man met pop


            En deze is hobbykweek. Bijna geen scheiding tussen kop en rug. Hij is nog onder 6 maanden, dus misschien komt het met de volgende rui.

            Opmerking


            • #7
              En wat als deze vogel lichter van kleur lijkt? Wat is dan de mutatie. Heb hier nl een vondeling maar o zo mager. probeer deze eerst erdoor te krijgen alvorens ik foto's neem.

              mvg

              Opmerking

              Working...
              X