PDA

Bekijk Volledige Versie : hoi

joopie en mutz
21-08-2009, 10:48
Als je bijvoorbeeld twee zebravinken koopt bij een dierenwinkel, een mannetje en een vrouwtje, dan kunnen de zebra's tog een paartje worden of moet je ze als een paartje kopen?, of kunnen ze dat nog later worden ook al waren ze eerst een paartje met andere zebra's?
En als jullie nog goeie sites weten over zebravinken kunnen jullie dan een link geven alvast bedankt:D

J & M

Dovelett
21-08-2009, 10:52
Ja hoor die kunnen best een paartje worden.

Goede sites : www.zebravink-nzc.com (http://www.zebravink-nzc.com)
Belgische Zebravinken Club (http://users.telenet.be/jos.dottermans1/Home.htm)

Zij hebben nog meer links en info

joopie en mutz
21-08-2009, 12:32
Heel erg bedankt:D

joopie en mutz
21-08-2009, 13:11
Goede sites : www.zebravink-nzc.com
Belgische Zebravinken Club

Bedankt de tweede site was erg goed!
Weet iemand nog meer sites?

J & M

Dovelett
21-08-2009, 15:48
Heb er nog 1. Deze is ook heel informatief

http://www.zebravinken.be/BZC.htm

joopie en mutz
21-08-2009, 17:16
Dankje:) ik zal hem bekijken

joopie en mutz
21-08-2009, 17:27
Hoi;)

DEze site vond ik een beetje vaag alleen amar plaatjes:p
Misschien nog een andere site?
En echt heel erg bedankt dat je me die sites hebt gegeven! en dat je er moeite voor hebt gedaan!!!!!!!!!!:wave

joopie en mutz
21-08-2009, 18:23
ik had nog een vraagje wat voor n voer want ik had gelezen over tropisch zaad en nog veel meer, maar ik gebruik Xtra-vital voor mijn parkieten en dat voer bevalt me wel. maar wat moet je daarbij geven als je dat voer geeft? want daar zit toch al eivoer in?

Toto

Ilovediamantduifjes
22-08-2009, 09:01
Ik weet niet wat je bedoelt met Xtra vital. Ik geef ze gewoon tropisch zaad, ei-, universeel- of insectenvoer en natuurlijk grit en maagkiezel!

joopie en mutz
22-08-2009, 09:44
Hoi:)

Xtra vital is een heel goed zaad merk.

joopie en mutz
22-08-2009, 09:45
Hoi

Waarscheinlijk komt er een koppeltje zebravinken hier in ons huis:D en ik wou dus weten wat voor n voer je allemaal moet geven als je xtra vital geeft. maar wat voor n voer moet je dan normaal geven??

Henk3
22-08-2009, 13:13
http://www.zebrafink.de/nl/zboek-nl.htm

http://www.vogelproblemen.nl/Zebravink.html

joopie en mutz
22-08-2009, 14:19
Bedankt voor de sites henk:yes:

joopie en mutz
22-08-2009, 14:21
hoeveel moet je dan van alles geven en moet je wegen??:confused:
Sorry voor de vel vragen en misschien domme maar ik zie nu wel wat voor n zaden je moet geven maar wat meot je dan voor n verhouding doen??

J&M

Henk3
22-08-2009, 16:28
Je kan het beste zoveel zaad geven als dat de vogels per dag op eten. Dus zodat het bakje per dag leeg gegeten wordt. Dat zie je vanzelf, eerst ietsje ruim geven en dan zie je vanzelf wel hoeveel ze eten. Teveel zaad in de bakjes zorgt ervoor dat ze de lekkerste zaadjes er uit eten. Ze moeten gewoon zoveel mogelijk alles opeten.

Zorg verder wel altijd voor grit, maagkiezel, kalk en water.

Enne domme vragen bestaan niet, het zou pas dom zijn als je ze niet stelt als je iets niet weet. Maar ik geef je wel de raad om je eerst eens wat meer in te lezen in wat vogels houden eigenlijk inhoud en wat ze nodig hebben aan huisvesting en voeding.

joopie en mutz
22-08-2009, 16:50
hoi henk:D

Bedankt voor de antwoorden ik heb al op vele sites gekeken maar heel vaak staat er precies dezelfde info:p maar ik dacht dat je ook nog een speciale gewicht van alle voer moest afwegen maar dat hoeft dus niet.
bedankt:D

joopie en mutz
22-08-2009, 17:06
hoi:D,

Ik heb veel op sites gelezen en veel info gezien maar heeft iemand gewoon wat basis info of wat anders wat u zelf doet of een goed idee vind voor zebravinken, als u iets weet wat niet allemaal op die sites staat dan zou ik het heel graag horen:yes:
Het duurt zowiezo nog een tijd voor we de zebravinkjes krijgen maar ik wil me graag goed voorbereiden!!:)

J & M:D

joopie en mutz
22-08-2009, 18:31
heeft een zebravink een leeftijd waarop hij of zij niet meer kan broeden wan tik heb wel gelezen hoe oud ze moeten zijn om het te kunnen maar ik heb dus niet gevonden wanneer ze te oud zijn voor broeden.

joopie en mutz
23-08-2009, 15:47
weet iemand het?:huh

lambert46518
24-08-2009, 09:09
effe een opmerking
Je wilt dus zebravinken gaan houden, je weet er dus niets van of tenminste weinig, maar je plaatst wel de opmerking dat xtra vital goed voer is wil je eens uitleggen hoe je aan dat gegeven komt.

joopie en mutz
24-08-2009, 09:12
HOi:)

Ik zij dat het voor parkieten heel goed zaad is want iedereen op andere fora's waar ik zit raad daar Xtra-Vital aan, dus ik dacht dat iedereen hier ook dat voer kende maar dat is dus niet zo.

lambert46518
24-08-2009, 09:21
als je zoals je schrijft xtra vital verstrekt en er zit eivoer al in verwerkt lijkt mij dat dus een voer dat absoluut niet geschikt is voor wat voor een vogel dan ook.

Mijn reden is dat eivoer zuur of in ieder geval slecht kan worden en daardoor normale zaden kan aantasten, bovendien lijkt me dat niet zo gezond voor je vogels.

Conclusie is geef een goede tropenmengeling bv teurlings of versega laga en apart eivoer
probeer daar eens een tijdje mee en als je na een tijdje genoeg ervaring opgedaan hebt ga dan voorzichtig experimenteren met losse zaden

joopie en mutz
24-08-2009, 09:26
Bedankt Lambert-0-

joopie en mutz
24-08-2009, 09:30
Hoi lambert

Dus als ik een van die twee geef hoef ik alleen maar maagkiezel en grit en eivoer bij te geven? want tropisch en universeel zaad zit daar toch al goed gemengd in toch?

joopie en mutz
24-08-2009, 09:48
http://www.vogelcafe.nl/photoplog/index.php?n=583
die zebravink op die foto is dat een mannetje of popje? ik denk dat ik t al weet maar niet heel zeker:)

kevin
24-08-2009, 11:25
een mannetje

joopie en mutz
24-08-2009, 17:55
Dat dacht ik ook:cool:
Maar ik had een vraagje over voer ik had een zak in de dierenwinkel zien staan, ik wil me namelijk goed voorbereiden voor we de zebravinken in huis krijgen, dus ik zag dit voer: Puik Original gemengd voer voor tropische vogels.
Op de voor kant van de zak zag ik een zebravink en een andere vogel staan, met dit voer hoef je toch alleen eivoer, maagkiezel en grit toe te voegen??

J & M;)