Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met wat beginnen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Met wat beginnen?


  • #2
    als je wilt ervaring opdoen met vogels te kweken, dan zijn zebravinken of andere vogels die je veel vind in handelaars de perfecte vogels om ervaring op te doen

    als je van de eerste keer met specialere en moeilijkere vogels begint, heb je meer kans op teleurstellingen

    Opmerking


    • #3
      broedkooi

      voor alle vogels geld, hoe groter de ruimte hoe beter, maar dat is niet altijd te realiseren. je zou in die broedkooi, met kanaries kunnen beginnen, of met rijstvogels. ook parkieten zou nog gaan. er is veel keus, om te beginnen, net waar je eigen voorkeur naar uit gaat.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        zilver of loodbekjes kan ook. ze broeden vaak wel nestjes uit, maar je raakt zo ook wel kwijt aan andere kwekers. (vooral loodbekjes volgens mij wel)

        je kunt ook een niet zo voorkomende kleur zebravinken aanschaffen, ze kweken net zo goed (plus minus) maar je raakt ze veel makkelijker kwijt dan de wildkleuren. TT kwaliteit kan ook.

        de vogels die je gekweekt hebt zou ik sowieso niet naar een dierenwinkel brengen. op het forum is hier ook wel wat over te vinden.

        zo zie je maar, keus genoeg!


        kris
        Groet'n uut Drenthe

        Opmerking


        • #5
          Ik was er al langer over aan het denken dat het toch ook wel leuk zou zijn om af en toe een nestje kleine vogeltjes te zien opgroeien, maar na wat ik vandaag in de dierenwinkel heb gezien wil ik er zeker van zijn dat het vogeltjes zijn waar je daarna ook een goede thuis voor kan vinden. Het was echt triest in die winkel hoor, in een hok van zo'n 80 x 40 x 40 zaten 4 oranjekaakjes (welke ik overigens erg schattig vond, behalve de prijs dan, 75€/stuk ), 4 binsenastrildes en dan nog een hele hoop kanaries, er was bijna geen plaats meer vrij op de zitstokjes en op de bodem krioelde het dan nog eens van de kwarteltjes!!! In de andere hokken zat het eveneens vol met kwartels, zebravinken en kanaries.

          Opmerking


          • #6
            Bijna alle Afrikaanse tropen zijn heel erg duur geworden, een uitzondering vormen de Sint Helenafazantjes. Die komen ook in Europa voor, zegt men, vandaar dat die wel weer massaal aangeboden worden. 30 Euro per paar is een gangbare prijs nu.

            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              De huidige st. helanafazantjes zijn wildvang(import) en die zijn niet happy in de genoemde kooiformaten, zijn alleen leuk voor de grote buitenvolieres.

              Vond nog een foto van de in portugal levende helenaatjes.



              Groeten en suces met de keuze.

              Michael.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                Middag Kiki,

                ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je geintresseerd bent mag je bij mij een koppeltje rijstvogels op komen halen. Momenteel heb ik nog zo'n 20 jonge vogels zitten die nog op kleur moeten komen. Het eerste jaar zul je geen baby's hebben en kun je aan de vogels (en het houden ervan) wennen.

                Groet,
                Joep
                (Sas van Gent)

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door populier
                  De huidige st. helanafazantjes zijn wildvang(import) en die zijn niet happy in de genoemde kooiformaten, zijn alleen leuk voor de grote buitenvolieres.

                  Eens, die zet je met goed fatsoen alleen in een ruime beplante vlucht. Deze vogels zijn zoals een musje dat je in de tuin zou vangen met een net en dus echt niet blij met 60 cm vliegruimte in een woonkamer. Ze kunnen makkelijk al een ronde broed in het wild achter de rug hebben.

                  Ik zou gaan voor bv goulds of bichenows. Erg mooi en apart en ook best een uitdaging. Verder hoef je de jongen niet naar de DW te brengen want er zijn meestal wel mensen voor te vinden als je bv kiest voor een leuke kleur gould van goed postuur. Kun je meteen met de kweker waar je ze koopt afspreken dat je bij een evt nestje een stel ringen krijgt en wat hulp bij het ringen de eerste keer. Begin je meteen goed en die vogels zijn best redelijk te houden in een kooi. Verder is het zeker nakweek en al heel wat generaties ook als je goulds neemt. Dat zijn wel huisdieren te noemen en dus aangepast aan gevangenschap. Itt Helena's ed die puur wild zijn en totaal niet aangepast aan het leven in een vogelkooitje

                  Maargoed, besef wel dat je na een nest meteen een tweede kooi voor de jongen nodig hebt. Ook al doe je ze weg, je kan ze niet meteen verkopen bij het weghalen van bij de ouders uit de kooi. Kweken kost ruimte. Minimaal 2 mooie ruime kooien als je niks wil aanhouden. Denk daar wel om voordat je begint.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Joep
                    Middag Kiki,

                    ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je geintresseerd bent mag je bij mij een koppeltje rijstvogels op komen halen. Momenteel heb ik nog zo'n 20 jonge vogels zitten die nog op kleur moeten komen. Het eerste jaar zul je geen baby's hebben en kun je aan de vogels (en het houden ervan) wennen.

                    Groet,
                    Joep
                    (Sas van Gent)
                    Dit vind ik een bijzonder sympathiek aanbod! Petje af!
                    Bovendien zijn het ook nog eens prachtige vogels ...

                    Hans.
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                    Opmerking

                    Working...
                    X