Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adoptiezebra's?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Adoptiezebra's?

    Mijn Japanse Meeuwen hebben twee jongen. 1 had ik al kunnen ringen. De ander was nog te klein.

    Gister moest ik de 4 jongen van mijn Kuif Grijs en Masker Grijs ook ringen dus de kleine van de Japanse Meeuwen ook.

    Vanochtend weer nest check en het meeuwtje had zijn ring nog. Kijk even naar zijn nestgenoot en zie dat hij zwart/witte veertjes op zijn staart krijgt. De kleine heeft creme veren.
    Mijn Japanse meeuwen zijn zwartbruin en bruin, maar ik krijg nu een vermoeden, ook door kijken naar koppie, dat die 2 jongen geen meeuwen zijn, maar zebravinken.

    Wat denken jullie? Hebben mijn meeuwen 2 zebra-eitjes geadopteerd?




  • #2
    hey

    ja dit zijn 2 zebravinken

    mischien hebben de zebravinken bij hun eitjes gelegt of hun hebben een nest genomen waar nog 2 eitjes inlaggen en dan zijn die 2 meeuwtjes 2 mannen

    anders had je ook jongen van hun moeten hebben

    succes ermee
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Volgens mij is er 1 wel een pop. Heb tot nu toe alleen de zwartbruine horen zingen en de mokka niet.

      Maar ik vind het wel super. Was 1 uit nest gevallen bij de zebravinken en dat was een masker roodoog.

      Als ik me niet vergis is deze masker, die kleinste, ook roodoog.

      Deze 2 maken wel mijn dag hoor, zowel de meeuwen als de kleintjes

      Opmerking


      • #4
        Hallo

        dit zijn idd 2 jongen zebravinken,de kleinste is een masker(denk zwartoog) kuif.
        welk zijn de andere jongen van je kuif koppel? kleur en kuif of niet kuif?
        Heb je nog kuifjes zitten?

        succes ermee

        mvg
        Kris

        Opmerking


        • #5
          Dit zijn de jongen in het andere nest. Zijn nog maar een dag of 10, dus niet veel te zien nog.



          Eerste pennen lijken me grijs, maar van kuif geen idee

          Opmerking


          • #6
            Weet je wat het is bij japanse meeuwen,,je kunt ze bijna alles onderleggen en ze brengen het groot,,je ziet het vaak bij gouldamadines.

            Opmerking


            • #7
              Als dit nest klaar is ga ik wachten op mijn diamantvinken en zodra die eieren hebben leg ik die ook bij de meeuwen.

              Heb altijd eieren bij de diamantvinken maar ze gaan maar niet over op broeden.

              Opmerking


              • #8
                hey

                dit zou ik niet doen

                probeer een andere pop of man bij je diamantvinken te krijgen
                om bij de japanse meeuwen onder te brengen is niet goed

                aangezien ze dan later (de jongen) denken als een japanse meeuw
                en dan denken ze niet dat ze diamantvinken zijn

                dit is dus niet de beste oplossing
                mvg roy (vogelfreak)
                kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  vogelfreak; zou dit probleem kunnen opgelost worden door na het spenen de jonge diamant vink, in een vlucht steken met andere diamantvinken?

                  Opmerking


                  • #10
                    ja dan zou het wel kunnen

                    maar het is beter om ze door hun eigen soort te laten groot brengen
                    mvg roy (vogelfreak)
                    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoe zit het met de zebravinkjes dan? Denken die nu ook als een Japanse Meeuw?

                      Wat gaat er dan mis bij de diamantvinken dat ik de man of pop moet omruilen?

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dovelett
                        Hoe zit het met de zebravinkjes dan? Denken die nu ook als een Japanse Meeuw?

                        Wat gaat er dan mis bij de diamantvinken dat ik de man of pop moet omruilen?
                        Even wat dingen rechtzetten:

                        1. Jap.meeuwtjes staan erom bekend dat ze voor veel vogelsoorten als pleegouder kunnen dienen. Klopt, maar niet voor alle soorten! En dan komt het ook nog voor dat de ene JM wel een bepaalde soort grootbrengt en de ander juist niet.

                        2. Natuurbroed is altijd beter dan onderleggen bij een andere soort. Maar, een vogel die onder de JM is grootgebracht hoeft later helemaal geen slechte broedvogel te zijn, integendeel! Ik heb in het verleden spitsstaarten en gordelgrasvinken gekocht die rechtstreekt uit de JM-kolonie kwam. Later brachten ze hun eigen jongen uitstekend groot!

                        3. Het is natuurlijk wel zo dat ze d.m.v. natuurlijke inprenting 'iets' van hun pleegouders meekrijgen maar dat hoeft helemaal geen problemen te geven. 'Denken' als de pleegouder zullen ze zeker niet doen....

                        Diamantvinken die niet willen broeden.... is het wel een echt koppel? Soms komt het voor dat er vaak wat wordt geknokt. De pop legt dan wel haar eitjes maar gaat dan niet zitten. En meestal zijn de eieren ook onbevrucht. Maar je kunt proberen ze onder de JM te leggen. In wat voor kooi zitten de Diamantvinken, ruimte is erg belangrijk voor ze.

                        Hans.
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          De diamantvinken kunnen het, volgens mij, prima vinden met elkaar. Hij zingt en danst voor haar en ze slapen samen.

                          Ze zitten in een Ferplast Duetto(link) en dan in het bovenste gedeelte van 75 diep, 119 breed en ongeveer 80 hoog.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Dovelett
                            De diamantvinken kunnen het, volgens mij, prima vinden met elkaar. Hij zingt en danst voor haar en ze slapen samen.

                            Ze zitten in een Ferplast Duetto(link) en dan in het bovenste gedeelte van 75 diep, 119 breed en ongeveer 80 hoog.
                            Dat moet voor een koppel diamantvinken wel voldoende zijn.

                            Hans.
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                              3. Het is natuurlijk wel zo dat ze d.m.v. natuurlijke inprenting 'iets' van hun pleegouders meekrijgen maar dat hoeft helemaal geen problemen te geven. 'Denken' als de pleegouder zullen ze zeker niet doen....
                              zomaar ff een wilde gedachtegang hier:

                              Als je nu een vogelsoort treft die slecht broeden en/of hun jong slecht groot brengen, zou je dat dan op deze manier kunnen manipuleren zodat ze het broedgedrag en/of ouderschap van hun pleegouders overnemen?

                              Opmerking

                              Working...
                              X