PDA

Bekijk Volledige Versie : kwartel vragen

guus
18-08-2009, 14:59
ik mag kwartels en ik wil 1 chinese dwergkwartel haan 2 hennen en 2 hennen chinese dwergkwartel wit. kan dat? en hoe heeet die witte chinese dwergkwartel? ik snap niet zo goed met dat sepia, maagkiezel, en grit.
kan iemand dat mij uitleggen? hoeveel keer in de week? elke dag?:confused:
ik begin de eerste keer dus.

mvg guus

Tori no Hime
18-08-2009, 16:20
Hoi Guus,

Wat leuk dat je kwarteltjes mag! Het zijn hele leuke vogeltjes :D

Die witte kwartels noemen ze volgens mij zilver.

Wij hebben zelf 1 haan met 2 hennen en dat gaat gewoon goed. Als je er een nieuw hennetje bij zet, gaan ze misschien even 1 dagje een beetje vechten, maar bij ons was dat de volgende dag alweer voorbij. Als ze maar genoeg ruimte hebben om van elkaar weg te lopen, dan kan dat best hoor!

Wij hebben altijd een bakje met grit en maagkiezel klaar staan. Daar eten ze maar heel weinig van, dus je hoeft het niet vaak bij te vullen. Het bederft niet ofzo, dus je kunt het lang laten staan. Zelfde geldt voor sepia; gewoon in het hok hangen of leggen en opletten dat het niet te vies wordt.

Alvast veel plezier met je toekomstige kwarteltjes! ;)

kevin
18-08-2009, 16:31
je kan ook als je een 2 hennetje koopt en er al eentje hebt, het tweede hennetje erbij doen als het begint te duisteren, dit kan de kans op vechten verminderen

guus
18-08-2009, 20:56
bedankt

maar ik wil dus 2 chinese dwergkwartels hennen wildkleur en een haan en 2 chinese dwergkwartels zilver dus 1 haan en 4 hennen kunnen die allemaal bij elkaar??

vogelfreak
18-08-2009, 21:07
hey

je kan er wel 4 hennen bij doen maar dat ligt ook aan de hoeveelheid ruimte dat je hebt??

je moet reken dat je met 5 kwartels ongeveer een voliere van 3m bij 1 breed met nachthok etc. moet hebben

veel succes ermee

guus
19-08-2009, 08:52
heel erg bedankt

guus
23-08-2009, 09:37
trouwens moet je in het nachthok stokken neerzetten?
of gaan ze daar niet op slapen?

Semda
23-08-2009, 09:54
Hee Guus,

Is het een gezamelijk nachthok of staan ze appart?

Ze hebben geen stok nodig, want het is te moeilijk voor je kwartels om daar

evenwicht op te houden.

Veel succes met je kwartels! ;)