Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polyoma Bij Gouldamadines

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Polyoma Bij Gouldamadines

    Hallo Allemaal

    Samen met mijn man ben ik kweker van goulds.Sinds kort zijn ze ziek en sterft de een na de ander.Via de dierenarts weten we dat ze het polyoma virus hebben en allemaal zullen gaan sterven.Er zitten echter ook kanaries bij en we weten niet of die voor dit virus vatbaar zijn.

    Heeft iemand van jullie daar ervaring mee en kan ons aan informatie helpen.

    Gr Manuela

  • #2
    Dezelfde dierenarts die het heeft vastgesteld zou toch moeten weten welk virus het precies is (polyma is een verzamelnaam).
    Pas als je dat weet, kan misschien iemand iets zinnigs over zeggen voor de kanaries.

    Sterkte trouwens, daqt moet een vreselijk bericht geweest zijn.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Dezelfde dierenarts die het heeft vastgesteld zou toch moeten weten welk virus het precies is (polyma is een verzamelnaam).
      Pas als je dat weet, kan misschien iemand iets zinnigs over zeggen voor de kanaries.

      Sterkte trouwens, daqt moet een vreselijk bericht geweest zijn.

      Dat is zeker vreselijk nieuws,,nou nee de arts gaf de naam polyoma virus aan,vogels hadden een vergrote lever en stoornis in de darmen,,meer zei ze er niet over,,ja dat alle vogels waarschijnlijk dood zouden gaan.

      Opmerking


      • #4
        Hm... een darmprobleem zou ik zelf nooit aan polyoma koppelen. Heeft ze wel bloedonderzoek gedaan?
        Een vergroote of verkleurde lever komt bij veel meer ziektes voor.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Een onderzoek naar bloed, uitstrijksel uit de cloaca of een groeiende veer met schacht is inderdaad de enige methode om het aviaire polyomavirus vast te stellen!!!
          Met vriendelijke groet, Jeroen

          www.jeroenhubert.nl

          Opmerking


          • #6
            Ik weet dat ze sectie verricht heeft en aan de hand daarvan met die conclusie gekomen,,door deze bericten is er dua nu weer twijfel.Misschien dat ik nog maar een arts moet raatplegen dan.Hier een stuk uit de buurt is een praktijk die meer van goulds weet,ik denk dat ik daar dan maar ga laten nakijken.Je hoort zoveel en leest zoveel maar het brengt je echt aan het twijfelen.

            Bedankt voor jullie reacties




            Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen H
            Een onderzoek naar bloed, uitstrijksel uit de cloaca of een groeiende veer met schacht is inderdaad de enige methode om het aviaire polyomavirus vast te stellen!!!

            Opmerking


            • #7
              Laten we nu eens heel erg hopen dat het iets anders blijkt te zijn dat wel behandeld kan worden.
              Succes!
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Hallo Ton


                Ben met een kuur met appelazijn begonnen van de week en heb de kweek stop gezet,ook heel de binnen en buiten vlucht met halamid ontsmet,nu sinds 2 dagen geen dode meer,snap het ook niet meer.Als dit goed gaat echter dan laat ik achter een week of 2 van 1 van de vogels het bloed nakijken bij een andere dokter,wie weet komt die met heel iets anders,,bedankt echter voor het medeleven.

                Gr Manuela

                Opmerking

                Working...
                X