PDA

Bekijk Volledige Versie : kweekvoličre

rakesh
17-08-2009, 17:32
hallo leden.

ik heb een vraag, wie heeft ooit iemand kweekvoličre gemaakt? (zie foto)
LxBxH maakt niet zo veel uit, moet moet wel binnen in huis, of garage, schuur staan. gericht kweken in groote kweekvoličre.
hij wil aan alle twee kanten van kweekvoličre dichtmaken met plexiglas, zo dat de vogels elkaar niet kunnen zien.

heeft iemand van jullie zo iets gemaakt? laat het weten, met evt foto's.

ps: ik help een collega kweker.

B.V.D
rakesh

Antoni Hopmann
17-08-2009, 19:47
hallo leden.

ik heb een vraag, wie heeft ooit iemand kweekvoličre gemaakt? (zie foto)
LxBxH maakt niet zo veel uit, moet moet wel binnen in huis, of garage, schuur staan. gericht kweken in groote kweekvoličre.
hij wil aan alle twee kanten van kweekvoličre dichtmaken met plexiglas, zo dat de vogels elkaar niet kunnen zien.

heeft iemand van jullie zo iets gemaakt? laat het weten, met evt foto's.

ps: ik help een collega kweker.

B.V.D
rakesh

Zo te zien op het plaatje bedoel je kweekboxen.
De panelen daarvoor kan je kant en klaar kopen,met gaas of dicht.
In de deuren zijn de voederplateaux met 2 c.q.3 bakjes dikwijls al geplaatst.
Even aan elkaar zetten en klaar is kees.
De prijs ligt gewoon aan het aantal kweekboxen,dat je wilt hebben.

Ton Koek
17-08-2009, 23:47
hij wil aan alle twee kanten van kweekvoličre dichtmaken met plexiglas, zo dat de vogels elkaar niet kunnen zien.Plexiglas is vaak doorzichtig, toch?

Dergelijke kooien/voličres kun je op veel plekken kopen, van heel luxe en duur tot eenvoudig en goedkoper.
Zoek maar eens op "gaaspanelen".
Succes.

Animal
18-08-2009, 10:04
Als de scheidings wanden dicht worden gemaakt wordt het een erg donker geheel ,denk ik.
Waarom zouden de vogels elkaar niet mogen zien ?
Dat hoeft echt niet nadelig te zijn.

populier
18-08-2009, 12:54
Ik denk dat er twatwa's in komen en die kunnen elkaar beter niet zien tijdens de kweek.

De zijwanden van de kweekvluchten kunnen beter van Trespa(kernplaat) gemaakt worden.

Er bestaat wel "melk" perpex(plexiglas) deze platen zijn lichtdoorlatend maar de vogels kunnen elkaar niet goed zien.

Maar perpex is te dun en gaat altijd doorhangen als het als wand dient, tenzij je misschien de 10mm versie neemt.

Succes met de bouw van de vluchten van je collegakweker ;) .

Groeten Michael.

Ton
18-08-2009, 18:10
perspex is er in veel maten en kleuren. 4 mm dik is al genoeg voor een tussenwand, als het namelijk hangt, kan het nooit doorbuigen. het is ook in een matte versie te krijgen, waar je niet door kijkt, maar wel licht door laat. nadeel is dat het prijzig is, zeker als je de wat dikkere soort neemt. er is echter genoeg tweedehands te vinden op het wijde web.

rakesh
19-08-2009, 15:56
bedankt jongens, voor jullie tips voor al (antoni) ik wist de naam hier niet van.

populier: geen commentaar :) :D

over dat donker maken, maak ik mij niet zo druk. ik ben nu bezig met bouwen van een schuur 10m B en 6m diep en 250hoog. 50% van dak is gemaakt van raam werk, zo krijg ik natuurlijk daglicht daarnaast gebruik ik ook wel TL's. dus ik denk niet dat het zo donker word.
dakraam voorbeeld: zie bijlage.

nogmaals bedankt.

gr