PDA

Bekijk Volledige Versie : bijzondere zaden

dik
16-08-2009, 15:45
mede dat de oogsten dit jaar erg goed zijn zijn ook de vogelzaden fors in prijs aan het dalen maar zijn er ook die zaden tekoop die normaal erg duur of moeilijk te krijgen te zijn bijvoorbleed div graszaden .oa knaulgraszaad , timotheegraszaad maar ook quinoazaad chiazaad zelfs perillazaad en wit distelzaad is meer dan 100 % gedaald in prijs negerzaad is bijna net zo goedkoop als witzaad

wordt onze hobby toch nog betaalbaar !!!!!

kevin
16-08-2009, 15:54
alleen maar goed nieuws;)

Antoni Hopmann
16-08-2009, 16:03
mede dat de oogsten dit jaar erg goed zijn zijn ook de vogelzaden fors in prijs aan het dalen maar zijn er ook die zaden tekoop die normaal erg duur of moeilijk te krijgen te zijn bijvoorbleed div graszaden .oa knaulgraszaad , timotheegraszaad maar ook quinoazaad chiazaad zelfs perillazaad en wit distelzaad is meer dan 100 % gedaald in prijs negerzaad is bijna net zo goedkoop als witzaad

wordt onze hobby toch nog betaalbaar !!!!!

Wanneer gaat de verlaging in Dik?
De voorraden zullen ongetwijfeld nog tegen de hoge prijzen worden
verkocht. Verder maar hopen,dat e.e.a. doorwerkt. Ik geloof daar niet zo erg in. We zijn inmiddels gewend aan de hoge prijzen en concurrentie?
Die is er nauwelijks. Zeker niet in Rotterdam.

Ton
19-08-2009, 21:16
ik merk er nog niets van die lage prijzen, het is als je al gewend bent aan die hoge prijzen van vogelzaad, ze het zeker niet spektakulair zullen verlagen. kijk maar naar de benzine prijzen, en die van de energie....:huh

dik
19-08-2009, 21:32
Hoi Ton echt het is wel zo de wereldmarkt prijzen gaan recht naar beneden op dit moment om een paar voorbleeden te nemen

perillazaad wit kost gemiddel 6,75 per kg nu 2,75
negerzaad 1.95 per kilo nu 1,45
distelzaad de echte 11.95 per kilo nu 8,95
dit zijn wel verkoop prijzen

kan nog wel meeer prijzen noemen maar dat mag denk ik niet

ja de grote firma's VERKOPEN LIEVER KLEINE ZAKJES VOOR 1 VOGEL EN LATEN NAAR OM DE PRIJZEN HOOG ENKELVOUDIGE ZADEN WILLEN ZE AL HELEMAAL NIET VERKOPEN .

GR DIK

Henk3
19-08-2009, 21:35
dik:
kan nog wel meeer prijzen noemen maar dat mag denk ik niet
Mag gerust hoor.

dik
19-08-2009, 21:37
Henk

Wil Je Alles Hebben Per Mail

Dik

Henk3
19-08-2009, 21:40
http://www.twenga.nl/dir-Dieren,Vogels-en-andere-dieren,Vogelzaad
http://www.geonshopping.nl/shop/Vogelzaden-p-838.html

Dik:
Wil Je Alles Hebben Per Mail

Nee dat hoeft niet hoor, zet hier maar neer dan kan iedereen het lezen.

Animal
19-08-2009, 21:45
ja de grote firma's VERKOPEN LIEVER KLEINE ZAKJES VOOR 1 VOGEL EN LATEN NAAR OM DE PRIJZEN HOOG ENKELVOUDIGE ZADEN WILLEN ZE AL HELEMAAL NIET VERKOPEN

Klopt niet helemaal.
De boerenbond verkoopt erg veel enkelvoudige zaden ,en er zijn hier in de buurt ook 2 grote dier/voeding zaken die ook bijna alle enkelvoudige zaden verkopen.
Sprundel ,Oudenbosch,Bergen op zoom ,en st'Willebrord.

Ook is de hobby nog steeds net zo betaalbaar als 25 jaar geleden.
Vergelijk de zaadprijzen van toen maar met de levensmiddelen prijzen van toen ,,en zo ook met de prijzen van nu. Dan is er weinig tot geen verschil.
De meeste vogels ,en ook andere dieren ,,die zijn wel bijna onbetaalbaar.

dik
19-08-2009, 23:21
http://www.twenga.nl/dir-Dieren,Vogels-en-andere-dieren,Vogelzaad
http://www.geonshopping.nl/shop/Vogelzaden-p-838.html

Dik:

Nee dat hoeft niet hoor, zet hier maar neer dan kan iedereen het lezen.

MOET JE EENS NAAR DE PRIJZEN KIJKEN LIJK WEL GOUD

lambert46518
19-08-2009, 23:43
de grootste bouwmarkt van nederland verkoopt ook zaden en geeft zonder meer 10% korting op voeders die elders goedkoper worden aangeboden.

en heel bekend merk hoor

Henk3
20-08-2009, 09:12
Dik:
MOET JE EENS NAAR DE PRIJZEN KIJKEN LIJK WEL GOUD

Ik denk, ik vermeld er een paar leveranciers bij, dan kan jij met een gerust hart hier ook de prijzen neerpennen.

Lambert46518
de grootste bouwmarkt van nederland verkoopt ook zaden Welke is dat? Ben ik niet bekend mee.

Animal
20-08-2009, 09:15
de grootste bouwmarkt van nederland verkoopt ook zaden en geeft zonder meer 10% korting op voeders die elders goedkoper worden aangeboden.

en heel bekend merk hoor

Daar ben ik ook erg benieuwd naar ,,ik ben nog in geen enkele bouwmarkt geweest die dieren voeding of toebehoren verkoopt.

lambert46518
20-08-2009, 14:19
inderdaad hornbach en effe opletten koop je ergens een zak zaad en deze is goedkoper dan bij hornbach neem dan het kassabonnetje mee en je krijgt dezelfde zak 10 % goedkoper bij hornbach

dit geldt ook voor los verkocht voer voor vogels honden en katten

eigenlijk voor alle artikelen die hornbach verkoopt

Antoni Hopmann
20-08-2009, 15:28
inderdaad hornbach en effe opletten koop je ergens een zak zaad en deze is goedkoper dan bij hornbach neem dan het kassabonnetje mee en je krijgt dezelfde zak 10 % goedkoper bij hornbach

dit geldt ook voor los verkocht voer voor vogels honden en katten

eigenlijk voor alle artikelen die hornbach verkoopt

Lambert,dat is prima als je in de buurt van een filiaal van Hornbach woont.
Hier vlak bij in Nieuwerkerk a/d IJssel (10 min.per fiets) had je ook een filiaal.
Daar hadden ze idd. eerste klas spullen van Versele-Laga. Helaas hebben ze kennelijk de uitbreiding daar opgegeven en is alles afgebroken.
Dichtst bijzijnde fil. is nu Alblasserdam. O, dat heeft een ellende gegeven.

lambert46518
20-08-2009, 15:38
ja inderdaad jammer als je niet bij een filiaal woont, maar verhuizen misschien optie ????/ eindelijk in de bewoonde en beschaafde wereld wonen

dik
20-08-2009, 15:38
lambert46518

inderdaad hornbach een beetje ver op de fiest van aalsmeer naar zaandam
over de snelweg 28 km
en dan maar hopen dat ze slazaad distelzaad mariadistelzaad verkopen denk het niet en moet dan wel het zelfde merk zijn anders geen 10 %

GR DIK

lambert46518
20-08-2009, 15:57
je moetwel iets over hebben voor je hobby.
denk aan het welzijn van de vogels

Animal
20-08-2009, 17:09
je moetwel iets over hebben voor je hobby.
denk aan het welzijn van de vogels

Heeft in dit geval helemaal niks met welzijn te maken ,,het gaat er hier alleen om waar het 't goedkoopste is.

Daniel
20-08-2009, 17:19
Het gaat in dit geval meer om welzijn van de portemennee dan om welzijn van je vogels :)

Antoni Hopmann
20-08-2009, 19:44
Het gaat in dit geval meer om welzijn van de portemennee dan om welzijn van je vogels :)

Nee,nee. Het welzijn van de vogels staat voorop.
Als je echter dezelfde kwaliteit in dubbelwandige papieren zak met houdbaarheidsdatum voor een lager bedrag kan kopen,dan is daaraan
niets verkeerd.
Ik heb thans echter een leverancier waar de vrachtauto's van de fabrikanten
praktisch elke week hun voeders e.d. komen lossen.
Thuisbrengen gratis. Ook de aanbiedingen.
Dus laat het filiaal van Hornbach in deze maar voor wat het is.

bikkel
20-08-2009, 20:51
Hallo allemaal,

Kijken jullie wel eens wat voor zaden er in de mengeling zitten die jullie kopen?
Ik koop bv. kanariezaad EUR 21,50 - 20 kg daar zit bv. 3 kg negerzaad in terwijl in de goedkopere mengsels vaak koolzaad en hooguit 1 kg negerzaad als ze het er al in doen.
De zaden worden inderdaad goedkoper, bv. 1 kg witzaad EUR 0,95 en een hele baal 25kg voor maar EUR 19,50. Dan heb je wel kwaliteitzaad. Geen kleine zaden die te hard zijn.
Wat ik hiermee bedoel is dat je uit moet kijken als je een goedkope baal zaad kan kopen, want je koopt geen kwaliteit voor weinig.
Groeten Bikkel

Antoni Hopmann
20-08-2009, 21:11
Hallo allemaal,

Kijken jullie wel eens wat voor zaden er in de mengeling zitten die jullie kopen?
Ik koop bv. kanariezaad EUR 21,50 - 20 kg daar zit bv. 3 kg negerzaad in terwijl in de goedkopere mengsels vaak koolzaad en hooguit 1 kg negerzaad als ze het er al in doen.
De zaden worden inderdaad goedkoper, bv. 1 kg witzaad EUR 0,95 en een hele baal 25kg voor maar EUR 19,50. Dan heb je wel kwaliteitzaad. Geen kleine zaden die te hard zijn.
Wat ik hiermee bedoel is dat je uit moet kijken als je een goedkope baal zaad kan kopen, want je koopt geen kwaliteit voor weinig.
Groeten Bikkel

Hallo Bikkel,
Ik vind 3 kg negerzaad in een baaltje kanariezaadmengeling van 20 kg
toch wel aan de hoge kant. Dat betekent 15% negerzaad.

dik
20-08-2009, 21:26
Hallo Bikkel,
Ik vind 3 kg negerzaad in een baaltje kanariezaadmengeling van 20 kg
toch wel aan de hoge kant. Dat betekent 15% negerzaad.

Antoni
Bikkel IS VAN BAAL VAN 25 KILO UIT GEGAAN IN PLAATS VAN 20 KILO

het betreft hier postuurkanariezaad met een laag percentage raapzaad 15%
=3 KILO EN NEGERZAAD 2,4 KILO 12%

bikkel
20-08-2009, 21:37
:) sorry jullie hebben gelijk goed opgemerkt antoni

lambert46518
21-08-2009, 02:18
dwenk dat teurlings echt niet knoeit met zaden die verkovcht worden bij hornbach

bikkel
22-08-2009, 03:07
wie weet maken ze voor hornbach wel een speciale mengelin of dat ze veel af nemen maar als het veel goedkoper is gaan bij mij de bellen al rinkelen zeg maar zo alle waar naar zijn geld.:confused: