Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dringend op zoek naar Buffalo wormen (diepvries)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dringend op zoek naar Buffalo wormen (diepvries)

    Hallo,

    Weet er iemand een adres in de buurt van Den Bosch waar ze nog diepvries Buffalo's verkopen of toevallig nog een pak over heeft? Ik ben al o.a in Schijndel, Oirschot en Keldonk geweest maar overal zijn ze niet leverbaar. Ik heb nog voor 2 dagen in de vriezer en dan is het gedaan. Ik ben een beginnende kweker en is wist niet dat ze in deze tijd moeilijk zijn aan te komen. Maargoed dat is een les voor volgend jaar. Ik heb nu een aantal jongen en nog bevruchte eitjes liggen. Ik geeft ze altijd Pinkies, Buffalo's, eivoer en kiemzaad. En volgens mij kunnen ze niet "zonder" Buffalo's of wel?

    Iemand die me kan helpen?

    Groetjes

  • #2
    Hoi,

    Bij onderstaande zijn ze te verkrijgen
    Teminste gisteren had Hij er nog voldoende.
    Hij woont in Oss



    Groeten Rene

    Opmerking


    • #3
      Hallo

      U kunt ook bij Kreca bestellen. voor 10 uur besteld heb je het de dag erop binnen. ideaal.

      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4
        pinkies.

        www.topinset.be email: info@topinsect.be

        Opmerking


        • #5
          linkje werkt niet

          www.topinsect.be deze zal het wel doen denk ik.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Nadeeltje

            Hoi

            Het enige nadeel is, dat als je Topinsect zelf een mailtje stuurt je vrij lang moet wachten op antwoord. In ieder geval zeker 2 dagen en daar heeft JMVK geen tijd voor geloof ik

            Gewoon even via Kreca gaat het snelste. Kun je het eventueel met de Garantiepost doen heb je het vandaag nog in huis.
            Tja het kost wat extra maar het is maar net wat je vogels je waard zijn.
            mvg Gerard 6

            Opmerking


            • #7
              Hier zijn ze ook niet meer te krijgen en ik zit ook met jonge Mozambiquesijzen. Wat ik doe is levend kopen, voeren met Aves meelwormenvoer en strooipoeder. Dan een stuk appel erbij en na 24 uur in een zeef goed schoonzeven. Dan kokend water over de buffalo's in de zeef heengieten heel kort dan zijn ze meteen dood. Dan leg ik ze op een handdoek en drogen ze op. Direct invriezen en je hebt een flinke portie buffalo waarvan je weet dat ze echt gezond zijn en goed gevuld met vocht en minderalen. Op deze manier is mijn laatste nest sijsjes opgekweekt en ik moet zeggen dat ze het prima doen. Ze worden vrijwel uitsluitend met deze buffalo's gevoerd. Want hier zijn ze dus al een 6 weken nergens meer te krijgen, alleen levend maar die hou ik dus niet goed voor lang. Mijn Mozambiquesijzen eten ook alleen dood.

              Opmerking


              • #8
                Misschien bij "de bosruiter" in Sprundel.

                Opmerking


                • #9
                  goede tip marc!

                  erg als ik je tip leen?? haha
                  Groet'n uut Drenthe

                  Opmerking


                  • #10
                    Wat is het nut van ze eerst doden en invriezen als je levende hebt die je nog veel beter kunt voeren?
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Ton. Marx is gewoon voorbereid op een hongerwinter. Groet Kees, Nieuw Zeeland.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                        Wat is het nut van ze eerst doden en invriezen als je levende hebt die je nog veel beter kunt voeren?
                        Zodat je bij een tekort niet zonder komt te zitten. Al kun je ze wel heel lang in leven houden trouwens.
                        mvg Gerard 6

                        Opmerking


                        • #13
                          Maar aan levende is nog nooit een tekort geweest voor zover ik weet. Ook nu niet, toch?
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Mozambiquewijzen eten geen levende hier. Verder voer ik ze eerst op en dat lukt niet elke dag want dat is een heel gedoe. 24 uur tot 48 uur meelwormenvoer en strooipoeder, fruit en dan schoonmaken etc. Met bevroren doe ik 2 maanden en voor levende moet ik 20 km. pw rijden. Voor kwaliteit dus.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                              Maar aan levende is nog nooit een tekort geweest voor zover ik weet. Ook nu niet, toch?
                              Daar keek ik ook van op hoor. Ik dacht mede dat dat de reden was van Marc maar dat was het dus niet .

                              Ik doe het via Kreca en die hebben het wel. Maar verder is hier in de omgeving maar beperkt levende buffalo's te krijgen. Laat staan de diepvries buffalo's waar de vraag om ging trouwens hahahaha.

                              Stukje van de Kreca-site.
                              Juli 2009: TOPINSECT BUFFALO'S (diepvries) --> dit product is nog maar beperkt voorradig. Per klant MAXIMAAL 1 doosje!
                              mvg Gerard 6

                              Opmerking

                              Working...
                              X