Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tips voor een beginner.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • tips voor een beginner.


  • #2
    Er is op internet veel te vinden over de zebravink, kijk hier eerst eens:



    en/of

    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Groeten,

      Arjan

      Opmerking


      • #4
        Natuurlijk geef je nu geen nesten en nestmateriaal ,,anders gaan de zebravinken nu nog broeien ,en dat lijkt me niet echt de bedoeling.
        Slapen doen ze overal ,daar hebben ze echt geen nestkastjes voor nodig.
        Hang de nestjes er pas in het voorjaar in !!!

        Opmerking


        • #5
          je hebt al een redelijk aantal vogels voor een beginner maar je kon toch wat opgezocht hebben op internet voor je dit alles kocht

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Zebravinken kweken net zolang door tot ze er zat van zijn.
              Sommige koppels houden naar 3 ronden op en andere koppels na 5 ronden.
              Je kan dit zelf ook een beetje regelen door ze op een gegeven moment minder vaak badwater en eivoer te geven, en anders de eieren rapen. Anders heb je zo je hok vol zitten.
              Groeten,

              Arjan

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door azantinga
                  Zebravinken kweken net zolang door tot ze er zat van zijn.
                  Sommige koppels houden naar 3 ronden op en andere koppels na 5 ronden.
                  Je kan dit zelf ook een beetje regelen door ze op een gegeven moment minder vaak badwater en eivoer te geven, en anders de eieren rapen. Anders heb je zo je hok vol zitten.
                  Dit is de reden waarom ik met zebravinken opgehouden ben. Ze hielden gewoon niet meer op. Geen nestkastje geven en geen nestmateriaal...... dan plukken we gewoon de buurvrouw kaal en kapen we de voerbakken .

                  Poppen en mannen apart huisvesten is nog de beste methode om de broeddrang tegen te gaan, al wil dat ook nog wel eens niet helpen.

                  Jefais:
                  Houd het nu gewoon even goed in de gaten, wat bij mij is gebeurd hoef bij jou ook niet per definitie te gebeuren.

                  Eivoer: 1 a 2 keer per week (te vaak versterkt weer de broeddrang)
                  Badwater: Zebra's badderen graag, ik had zelfs een fonteintje waar gretig gebruik van gemaakt werd.
                  Mijn Site

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Badje mogen ze elke dag gebruiken ,,dat heeft helemaal niks met broeden te maken.
                      Eivoer krijgen ze bij mij ook altijd ,,al eten ze er weinig van als er geen jonge zijn.
                      Als ze niet meer mogen broeden haal ik gewoon de nestkastjes weg ,,nog nooit problemen mee gehad.

                      Opmerking


                      • #12
                        oke is goed dan zal ik het niet weg halen

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Leuk. Zou we tof zijn als je nog jongen zou hebben dit jaar. Veel geluk
                            Matsje <3

                            Opmerking


                            • #15
                              ik hoop het ook heel erg dat ik nog jongen krijg dit jaar

                              hoeveel eitjes legt een zebravink nu.
                              ik heb zo'n vermoeden dat ik nog meer eitjes krijg omdat er nog een koppeltje is die een nets heeft waar ze wel veel mee bezig zijn ze zijn al heel ver en hebben er ook al heel veel nest materiaal in zitten zeg maar een grote bult bij de ingang zodat de ingang nu klein is en ze slapen ook bij elkaar, en dan heb ik nog een koppeltje die ook een nest aan het maken is en dat ook elke nacht bij elkaar in het broedhokje slaapt.
                              dus zou dat kunnen dat er nog meer eitjes aan komen ?
                              en hoe kan je zien waneer een zebravink broedrijp is ?

                              Opmerking

                              Working...
                              X