PDA

Bekijk Volledige Versie : baby chinese dwergkwartel

cynthiatje
13-08-2009, 11:46
Hallo ik heb een gezelschaps voliere met ook kwartels erin 4 wel geteld

de kwartels hadden eieren gelegd en gister zijn dus 3 eieren uitgekomn nou is het probleem dat de ouders er 2 hebben vermoord en ik de 3e er nog optijd uit heb kunnen halen alleen ,, hij eet niet? hij is gister rond 5 uur geboren nou weet ik dat ze de eerste dag niet hoeven te eten maar hoe kan ik hem aan het eten krijgen er is geen optie dat ik er een kwartel bijzet want die vermoord hem ik heb ook het nest eruit gehaald en onderde warmte lamp gelegd samen met het kuikentje

Henk3
13-08-2009, 13:02
Je kan opfokvoer halen in de dierenspeciaalzaak. Waarschijnlijk had het verder wel goed gegaan als je alleen de moeder er bij gelaten had in dit geval.

azantinga
13-08-2009, 19:40
Inderdaad wat voer op halen voor kuikens en een klein bakje met wat water plaatsen. Wel even knikkers in het bakje leggen zodat het kuiken niet verdrinkt.

En trouwens geen zand op de bodem van de kooi leggen.

cynthiatje
13-08-2009, 21:17
we hebben het vrouwtje apart gezet samen met het kuiken eerst even aangekeken buffalow wormen erbij gegooid kuikenmeel en speciaal voer voor kwartels tot 4 maanden en moeders ging gelijk helpen met voeren :)

ze zitten appart in een kooitje maar wel in de voliere dus zelfde omgeving hebben het nest ook in het hok gezet dus gaat goed

Mark Honsbeek
24-08-2009, 09:06
[QUOTE=

En trouwens geen zand op de bodem van de kooi leggen.[/QUOTE]

Waarom geen zand op de bodem dan ?

Henk3
24-08-2009, 09:08
De jongen kunnen dat zand oppikken en er in stikken. Kuikenmeel is ook een optie maar wel regelmatig verschonen en niet vochtig laten worden.

Marjoleinn
31-08-2009, 21:57
Ik heb 2 kwartel eitjes uitgebroed en heb ze ook onder een warmtelamp liggen en heb kuikenmeel voor ze gehaald. Dit pikken ze erg goed.
Het water heb ik een laag schaaltje voor gebruikt maar moet toch opletten dat ze er niet in gaan liggen!

Wel super schattig die kleine hommels!:D