Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plexiglas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Plexiglas

    Vraagje ... als je een wand van plexiglas zet (van boven tot onder) om de voliere meer te beschutten tegen wind/tocht, moet je diezelfde wand dan ook nog bekleden met gaas? Gaan de vogels misschien tegen die wand aanvliegen zonder gaas of 'snappen' ze dat wel?

  • #2
    normaal gesproken zit op nieuw plexiglas een beschermfolie, als je die er een paar dagen op laat zitten zullen de vogels niet ertegen vliegen .
    Wel als je er nieuwe vogels bijzet zullen ze er tegen aan vliegen

    Opmerking


    • #3
      raamstickers

      Op het plexiglas (1cm dik) van mijn voliere heb ik raamstickers ( http://www.dewoontuin.nl/Uploaded_fi...1197481096.jpg ) geplakt en heb wel het idee dat het helpt. Hier zit geen gaas achter.

      Bedenk wel dat als je bijv. lexaan (goedkoopste) gebruikt dit sneller kan scheuren/breken dan andere soorten, dit is natuurlijk ook afhankelijk van de dikte van het materiaal. Dus doe niet te dun en vraag of het geschikt is voor de manier van gebruiken (oppervlakte, bevestiging met wat en om de hoeveel cm,
      Als je er wel gaas achter doet kunnen de vogeltjes er nog eens in gaan hangen, net wat je wil. Met schoonmaken van het plexiglas is dit niet zo handig, maar vies plexiglas vliegen ze weer niet zo snel tegenaan .

      Opmerking


      • #4
        Lexaan is echt niet het goedkoopste ,maar juist het duurste.
        En als het 1 cm dik is zal het echt nooit scheuren of breken ,maar is ook onbetaalbaar .,dus ik denk niet dat jij dit op je volliere hebt ,,of je moet goede connectie's met G&E hebben ,want daar wordt het gemaakt.

        Opmerking


        • #5
          Optie

          Denk eens aan polycarbonaat platen. Sterk spul.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Hier is een zijwand van dubbel glas. Via marktplaats kom je regelmatig grote ruiten tegen voor weinig, die zijn verkeerd gemeten vaak.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              deur

              ik had ooit een deur met bruin plexiglas er in, daar vlogen de vogels regelmatig tegen aan. ik heb er toen ook gaas achter gemaakt.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Lexaan is echt niet het goedkoopste ,maar juist het duurste.
                En als het 1 cm dik is zal het echt nooit scheuren of breken ,maar is ook onbetaalbaar .,dus ik denk niet dat jij dit op je volliere hebt ,,of je moet goede connectie's met G&E hebben ,want daar wordt het gemaakt.
                Inderdaad, goedkoopste die ik kon krijgen was acrylplaat (bouwmarkt) en dus niet lexaan. foutje dus
                Je mag denken wat je wil, ik had het gratis

                Opmerking

                Working...
                X