Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gould mist twee teentjes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gould mist twee teentjes.

    Hallo,

    Ik heb vanmiddag een gould mannetje gekocht, zwartkop paarsborst die twee teentjes mist. Hij vliegt goed rond en gaat ook goed op de stokken zitten, soms met een beetje moeite. Ik heb hem gekocht voor een popje maar kan dit kwaad dat het beestje teentjes mist, ik ga niet naar tentoonstellingen met hem.

    Groet Kornelis.

  • #2
    als hij er zich goed mee kan redden is er op zich niets mis mee.

    maar als je ook van plan bent te gaan kweken met het vogeltje, kan ie wel eens wat moeite hebben met het vasthouden van het popje tijdens de paring.
    hoeft niet, kan wel.
    Groet'n uut Drenthe

    Opmerking


    • #3
      Dit is helemaal geen probleem. Vroeger had ik een doffer die 2 tenen miste en een gouldmannetje met 1 poot, nu heb ik een Gouldpopje die 5 tenen mist (aan de ene kant 3, aan de andere 2, komt door ziekte) en een Kanarie met maar 1 poot. Deze dieren hadden/hebben daar helemaal geen last van.
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        tentoonstelling

        naar een tentoonstelling (tt) gaan met vogels, dat doe je alleen met eigen gekweekt vogels, die geringd zijn. niet met vogels die je van een ander koopt, die geringd zijn, en dus niet jouw kweeknummer hebben. wil je deelnemen aan tt`s, dan zal je lid moeten zijn van een vereniging, en van hun krijg je ook de ringen. waarmee je dus je eigen gekweekte jongen ringt. en dan kan je deelnemen aan de tentoonstelling.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor de reacties.
          Ton bedankt voor de uitleg over TT's.
          Ik ben lid van de plaatselijke vereniging en wil komend jaar meedoen met de tt met eigen kweek dus.

          Groet Kornelis

          Opmerking


          • #6
            T.t

            Mag ik het even niet met Ton eens zijn in zijn stelling?

            Je mag ook naar T.T,s met vogels die je aangekocht hebt hoor. Dat kan dan in de zogenaamde C klasse = Open klasse.

            (Mits er C vogels gevraagt worden maar dat is bijna altijd wel het geval op onderlinge tentoonstellingen.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Nog beter is voortaan eerst vragen of het kwaad kan en erna pas kopen.

              Opmerking


              • #8
                maar als je zo'n ''liefhebber'' hebt die overal ''ja'' op zegt.....

                eigen kweek? jahoor
                komt ie van buiten? jahoor
                overjarig? jahoor
                kan het kwaad? nee hoor.


                maar gelukkig zijn de meeste liefhebbers wel eerlijk hoor.
                Groet'n uut Drenthe

                Opmerking


                • #9
                  Tja dat is inderdaad zo, ik had even kunnen vragen .
                  Maar ach weer wat geleerd en anders was ie toch afgemaakt ben ik bang, dan heb ik hem liever bij mij in mijn voliere.

                  Groet Kornelis.

                  Opmerking


                  • #10
                    sorry

                    sorry voor mijn incomplete antwoord, ik had wel ergens eens wat gehoord of gezien, over niet geringde vogels op een show, maar wist daar niet het fijne van. no hard feelings whatever.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      het is je vergeven
                      Groet'n uut Drenthe

                      Opmerking


                      • #12
                        dank

                        dank U, ik kan weer slapen.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          haha erg leuk ton.

                          slaap zacht en droom lekker (over vogels!)
                          Groet'n uut Drenthe

                          Opmerking


                          • #14
                            wij hebben een spitstaart amadine met aan 1 poot HELLEMAAL GEEEN teentjes maar we hebben tog moooi 3 jongen van hem en zijn pop dus dat is geen probleem geweest !

                            Opmerking


                            • #15
                              mist teentjes

                              Hallo,

                              bij goulds en papagaaiamadinessen is het over het algemeen geen probleem als de man aan een poot wat teentjes mist, dit omdat deze vogels ook vaak in het nest paren en dan minder houvast nodig hebben ,heb zelf dit jaar een mooie rk wildkleur man zonder teentjes aan een poot gekoppeld aan zk pop en heb hier uit 2 ronden 9 jongen van dit koppel gekregen,wel moet je opletten dat wanneer ze geen tenen hebben of dat genetisch(door vererving) is bepaald of dat het komt dat er met ringen wat mis is gegaan bv door zelf te hard aan de pootjes te trekken doordat je een dag te laat met ringen bent of dat de ouders na het ringen aan de poot hebben zitten pikken.

                              m vr gr Harry
                              m.vr.gr. Harry

                              Opmerking

                              Working...
                              X