Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het geel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Het geel?

    hallo wij zijn nieuwe hier op dit forum en we vragen ons af of er iemand is die ons wat meer kan vertellen over het geel.....

    wij hebben een koppel mozambique sijsen en een koppel europesche barmsijsen in onze buitenvoiliere.

    Ook hadden wij een diamantvink, die hebben wij vanmorgen dood gevonden in zijn nachthokje. (deze vogel zat in dezelfde voiliere)

    We maken nu uit voorzorg nog een keer extra alle etens en drinkensbakjes schoon....(kunnen we nog iets anders doen?)

    Nu vragen wij ons af, in hoeverre onze vogels gevaar lopen om ook besmet te raken???? kunnen we ze buiten laten of moeten we ze binnen huisvesten??

    alvast bedankt voor jullie reacties.

  • #2
    Kun je je vogels niet behandelen als deze het geel hebben? Mijn duiven krijgen gewoon eens in de zoveel maanden een pilletje tegen het geel Ik heb er geen verstand van bij vinken maar bij duiven is het prima te behandelen in ieder geval. Je ziet ook dat ze het geel hebben omdat ze dan met hun kopje schudden en het net lijkt alsof ze iets in hun kropje hebben dat vast zit. Zag je symptomen bij deze dode vogel? Zo niet dan is het misschien iets heel anders en maak je je zorgen om niks.

    Opmerking


    • #3
      hallo,
      we zagen gisteren nog niets afwijkends aan deze vogel...
      vanmorgen lag ie dood in zijn hokje. Hokje is eruit gehaald en weggegooid.
      Dit was wel het mannetje dat dood lag vanmorgen, echter afgelopen donderdag avond was zijn vrouwtje ook overleden (legnood) misschien is 't liefdesverdriet, eenzaamheid. Het waren al wat oudere vogels aan het worden en zijn nooit echt heel sterk geweest. Hebben meerdere kuren tegen diaree gehad in de afgelopen jaren.