Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongen in nest houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jongen in nest houden

    Mijn koppel kuif grijs-masker grijs hebben 2 jongen(met nog 3 op komst hopelijk).

    Mijn vriend komt langs lopen, zebra vliegt van nest en ik kijk 2 sec. later in nest. 1 jong...de ander was op de grond, waarschijnlijk mee eruit dat moeders uit vloog. Het jong snel terug gezet en even later ging moeder weer zitten.

    Kan ik nu nog een houten latje tegen het nestkastje schroeven zodat dit niet meer gebeurt of moet ik het laten en gewoon in de gaten houden dat de jongen blijven liggen?

  • #2
    De meeste zebravinken storen zich niet aan een extra latje dat je nu nog zou aanbrengen. Combineer het geknutsel met vers voer geven, dan is ze afgeleid.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Latje op schroeven,

      Je kan er ook voor kiezen om een gelijk ogend nestkastje er voor in de plaats te hangen, die wel beter voldoet. Maar een latje is ook geen probleem hoor. Pak het nestkastje er even uit, de jongen even ergens in stoppen. Je werk doen en het zaakje weer terug hangen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Vanochtend toen ik en vriend binnenliep lag ie er weer uit. Hij leefde nog, dus snel terug en gelijk een frontje er tegen aan gezet. Nest terug gehangen en na een paar seconden ging pa er weer op zitten.
        Spannend zo een moment.

        3e Jong(waarschijnlijk een masker, helemaal roze in vergelijking met de 2 donkere) is ook al uit gekomen.

        Opmerking

        Working...
        X