Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dwergkwartels doen niets:((

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • dwergkwartels doen niets:((

    hallo allemaal,

    ik heb al een paar maanden een koppeltje dwergkwartels. maar ze doen nog altijd niets ( is dat normaal??

    alvast bedankt

  • #2
    Als in hoe doen ze niets? Misschien kan je je vraag even wat beter formuleren

    Opmerking


    • #3
      Hij zal broeden bedoelen... dat ze nog niet broeden.

      Meestal ligt dat meer aan de mens dan aan de vogels. vertel eens, hoe heb je ze gehuisvest? Wat voor bodembedekking, welke beplanting voor ze? Wat geef je ze zoal te eten?
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        ja dat bedoelde ik!! ze zijn goed gehuisvest, bodembedeking is beuken snipers, ze hebben een bloempot om in te nestelen en als eten van alles wat tropen zaad, kanarie eten, soms als ze willen eivoer en tros gierst!! zo

        Opmerking


        • #5
          gewoon geduld hebben. komt vanzelf allemaal. of je er ook jongen bij krijgt is afwachten. de kwartel is niet de makkelijkste om natuurbroed van te krijgen.
          nieuwe website

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door marnix1994
            ja dat bedoelde ik!! ze zijn goed gehuisvest, bodembedeking is beuken snipers, ze hebben een bloempot om in te nestelen en als eten van alles wat tropen zaad, kanarie eten, soms als ze willen eivoer en tros gierst!! zo
            Misschien willen ze wel helemaal niet in een bloempot nestellen.
            Wat hooi in een hoekje vinden ze soms ook best ,,of wat bossen lang gras of hei waar ze achter kunnen verstoppen.
            Beukensnippers voor vogels die over de grond moeten lopen zouw ik niet doen ,,zand is voor hen veel prettiger ,en daar willen ze ook wel eens een bad in nemen ( zand bad) ,en er moet ook wat grit voor ze te vinden zijn.
            Verder lusten kwartels op zijn tijd ook graag een meelwormpje (kunnen ze zelfs hand tam mee worden) en universeelvoer eten ze soms ook wel.

            Opmerking


            • #7
              ok bedankt en moet ik het hooi dan gewoon in een hoekje leggen?? ze kunnen ook een zandbad nemen waar koop je meelwormen?

              Mvg

              Opmerking


              • #8
                soms vraag ik me af waar sommige mensen mee bezig zijn meelwormen koop je natuurlijk in de beter dierenzaken en dat beukensnippers niet goed zou zijn is gewoon niet waar, deze zijn zeer goed schoon te houden en bovendien blijft de bodem kurkdroog wat een vereiste is voor kwartels, dat er een zandbad moet kunnen worden genomen is niet perse nodig .

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                  soms vraag ik me af waar sommige mensen mee bezig zijn meelwormen koop je natuurlijk in de beter dierenzaken en dat beukensnippers niet goed zou zijn is gewoon niet waar, deze zijn zeer goed schoon te houden en bovendien blijft de bodem kurkdroog wat een vereiste is voor kwartels, dat er een zandbad moet kunnen worden genomen is niet perse nodig .
                  Er zegt niemand dat beukensnippers niet goed zijn.
                  Maar zand is veel natuurlijker en bijna alle kwartels en hoenderachtige nemen graag regelmatig een zandbad. Deze vogels nemen geen waterbad ,en met zand maken ze hun verenkleed schoon.Ook kun je in zand wat natuurlijke beplanting aanbrengen (gras pollen ,heide bosjes enzo). Dat is voor de kwartels heel wat beter dan zo'n schone beukensnippers bodem. Voor de eventuele jonge kwartels loopt zand ook een stuk gemakkelijker.
                  Als de grond nat wordt is zand meestal sneller droog ,hout blijft langer vochtig (neemt vocht op)
                  Met zand heb je nog een extratje ,,gemorst zaad gaat als het nat wordt kiemen en groeien ,,dat is weer een leuk natuurlijk extratje voor de vogels.
                  In zand is ook altijd wat te pikken voor de vogels.

                  Opmerking


                  • #10
                    ok bedankt!! en bedoel je met zand wit zand of aard of schelpen zand??

                    Opmerking


                    • #11
                      Wat voor zand maakt nog niet eens zo veel uit.
                      Als het een buiten volliere is,waar je ook planten in wilt zetten, kun je zelfs de grond zo houden als hij al was.
                      Gewoon af en toe omspitten en harken.
                      Desnoods een stuk met geel ,of metsel zand.,om wat afwisseling te maken.

                      Opmerking


                      • #12
                        allemaal bedankt voor de tips!! het heeft gewerkt ze hebben vandaag hun eerste eitje gelecht dus dat is goed he. maar moet ik iets speciaal doen als er kleintjes zijn??

                        Mvg marnix

                        Opmerking


                        • #13
                          ik wil je niet ontmoedigen ofzo, maar een ei betekend bij kwartels lang niet altijd kuikens!

                          kwartels broeden niet zo snel namelijk.

                          maar mocht het toch lukken (het kan wel; ik heb ook 5 kleine hommels )
                          kun je iedere dag 1 dode (!) meelworm per kuiken geven.

                          kwartelopfokvoer is ideaal, maar niet overal verkrijgbaar.

                          Kris
                          Groet'n uut Drenthe

                          Opmerking


                          • #14
                            ja weet ik bedankt voor de tips!! maar ze rollon heel de tijd het ei heen en weer (

                            Mvg manrix

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door marnix1994
                              ja weet ik bedankt voor de tips!! maar ze rollon heel de tijd het ei heen en weer (

                              Mvg manrix
                              Dat doen ze inderdaad. En dat kan zo doorgaan tot een heel pak eieren, waar ze mee liggen te sjouwen..
                              Het moment dat ze ze allemaal bij elkaar legt en er gaat opzitten, kan je geluk hebben

                              Tot dat moment niet te veel hopen op kuikentjes

                              Opmerking

                              Working...
                              X