Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Saxicola torquata - Roodborsttapuit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Saxicola torquata - Roodborsttapuit

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    mvg Gerard 6

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Mee denken

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4
        Leuke vogels he. Ik ga ze binnenkort ook ophalen. Voor zover ik van de kweker weet moeten ze wel naar binnen. Denk niet dat dat het verstandig is om ze buiten te laten. Zal nog even navragen.
        Bedenk dat je wel goed advies krijgt. Volgens sommigen kunnnen bonte vliegenvangers ook buiten blijven. Degenen die dat beweren hebben ze even later niet meer .

        Opmerking


        • #5
          Mooie vogeltjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
          Leuke vogels he. Ik ga ze binnenkort ook ophalen. Voor zover ik van de kweker weet moeten ze wel naar binnen. Denk niet dat dat het verstandig is om ze buiten te laten. Zal nog even navragen.
          Bedenk dat je wel goed advies krijgt. Volgens sommigen kunnnen bonte vliegenvangers ook buiten blijven. Degenen die dat beweren hebben ze even later niet meer .
          Hahahahahaha ja leuke vogels inderdaad. toevallig zeg.
          Ik heb juist inderdaad te horen gekregen dat ze gewoon buiten kunnen blijven.
          Vandaar ook mijn vraag hier. Ik ben benieuwd wat anderen nog zeggen.
          Mijn gevoel (en men vrouw) zegt toch maar een binnenhok eraan maken.

          Maar het idee van Ton en wat ik ook bij de zwartkoppen had. Lijkt je dat geen optie?? (waarschijnlijk vraag ik nu naar de bekende weg hahahahha)
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
            Hahahahahaha ja leuke vogels inderdaad. toevallig zeg.
            Ik heb juist inderdaad te horen gekregen dat ze gewoon buiten kunnen blijven.
            Vandaar ook mijn vraag hier. Ik ben benieuwd wat anderen nog zeggen.
            Mijn gevoel (en men vrouw) zegt toch maar een binnenhok eraan maken.

            Maar het idee van Ton en wat ik ook bij de zwartkoppen had. Lijkt je dat geen optie?? (waarschijnlijk vraag ik nu naar de bekende weg hahahahha)

            Opmerking


            • #7
              Ook ik twijfel Zwartkopje

              Hoi Zwartkopje

              Van de kweker (ga geen namen noemen dat weet je van mij) waar ik mijn koppel heb besteld. Als ze maar genoeg beschutting hebben.

              Ik weet het zelf dus ook niet zeker en heb daarom hier de vraag dus ook geplaatst. Tot ik zekerheid heb laat ik dus ook een hoek in de vlucht vrij voor een eventueel binnenhok. Het zijn echte wegtrekkers inderdaad maar daar waar ze heen gaan, het zuiden van Europa kan het ook flink koud zijn.
              Vandaar dus mijn twijfel.
              mvg Gerard 6

              Opmerking


              • #8
                Hallo Gerard, heb even aan de (ervaren) kweker gevraagd waar ik ze weg krijg.
                Volgens hem kunnen ze gewoon buiten blijven (een oogje in het zeil houden is natuurlijk wel nodig) en ze kunnen ook bij elkaar blijven buiten het seizoen.
                Anders dan ik dus verwacht had, weer wat geleerd.

                Opmerking


                • #9
                  Waar een vogel heen gaat heeft vaak meer met voedsel dan met temperatuur te maken. Er zijn veel vogels die niet tegen lage temperaturen kunnen, dat weet ik. Maar dat een vogel naar het zuiden vliegt zegt in principe niks over welke temperaturen hij kan hebben. Luister dan naar de praktijkervaring van anderen. Er zijn tropen die prima buiten kunnen blijven en er zijn vogels die zelfs als ze hier de zomer doorbrengen niet een winterse vorst kunnen overleven. Het wisselt gewoon heel erg en heeft niks met trekgedrag te maken. Hier zal je nooit een zwaluw zien in de winter. Er is geen eten. Maar of een zwaluw tegen vorst kan? Wie zal het zeggen? Daarvoor gaat hij in ieder geval niet naar Afrika Hij gaat om te kunnen blijven eten, niet om vorst te ontvluchten. Ooievaars zijn ook echte doortrekkers. Als ze echter voer krijgen bij ooievaars-stations gaan ze echt niet meer naar Afrika. En ze hebben geen last van de vorst.

                  Opmerking


                  • #10
                    Hoe zit het dan met eventuele jongen?Hier was de helft dood binnen twee weken.wanneer zijn ze zelfstandig.En hoe gedragen de jongen zich onderling.Het blijven vogels waar je mee op moet passen en veel observeren.Als een van de vogels altijd op de grond zit.Uitvangen en apart zetten.Zorg ook voor schuilplaatsen.Kijk buiten de rui ook altijd naar donsveertjes ook een indicatie voor gevechten die soms dodelijk aflopen.meerdere voerplaatsen is ook een pre.Hier zit in de winter bijna alles apart wel verschillende vogels bij elkaar die zich onderling verdragen.
                    groeten eddie

                    Opmerking


                    • #11
                      Kantlijn hou ik aan WK

                      Hallo Allemaal

                      Ik ga er inmiddels hoe dan ook een binnenhokje aanmaken. Over het apart houden heb ik ook al nagedacht. De grote vlucht in de schuur die ik ga maken gaan we opdelen in 3 horizontale vluchten. dus 1 meter hoog x 2 meter diep x 3 meter lang. Samen met de binnehokjes aan de buitenvluchten kan ik dan alles apart gaan houden in de winter. Mochten de temp. echt te gek worden gaan ze gewoon naar binnen. Want die horizontale vluchten binnen kan ik dan ook weer opdelen.

                      Eddie ik begrijp dus dat jij ze ook hebt uit jouw verhaal.
                      Wat is jouw ervaring tot nu toe?? Meerdere voederplaatsen heb ik sowieso altijd. Het aantal schuilplaatsen daar zal ik goed aan denken. Wat kan (wil)
                      delen??

                      Marx goed dat je gewoon met een open vizier weer mee doet in de topic
                      Het gaat ook vooral om het voedsel aanbod.
                      mvg Gerard 6

                      Opmerking

                      Working...
                      X