Mededeling

Collapse
No announcement yet.

duifjes die niet paren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • duifjes die niet paren

    hey beste mensen,

    ik heb sinds 3 maanden 2 diamant duifjes(doffer & pop) ben er erg gelukkig mee, vind ze zo stoer en zo schattig ze staan heel gezellig in de woonkamer maar heb een paar problemen ermee:

    - kan de pop ook haar staartveren omhoog doen? want heb een doffer en pop? in mn voliere zitten maar het mannetje met de grote ring om zn ogen doet dat heel af en toe en de pop doet het iedere dag regelmatig.. betekent het nu dat het toch een doffer is maar niet de dikke ring om zn oog te hebben? want ze hebben wel een nestje samen gemaakt maar ze legt geen eitjes, ik geef ze tropischzaad, eivoer/krachtvoer, grit/maagkiezel en iedere dag vers water, mis ik iets of doe ik iets verkeerd.

    Ik hoor het graag
    Joost

  • #2
    Proficiat! Je hebt je duifjes nog maar 3 maanden en je doet het heel erg goed Je geeft het juiste voer.

    Bedoel je dat de duivin regelmatig baltst? (baltsen=> harde roep, kop naar beneden, staart in de lucht en staart openvouwen) Dan is het een doffer. Enkel doffers doen dit. Het kan dat je doffertje een kleine oogring heeft. Dan is het misschien nog een jong van dit jaar. Wat ook kan is dat je duivin een grote oogring heeft (waardoor die van de doffer ten opzichte hiervan kleiner is). Dan is je duivin overjarig. Dat betekent niet dat ze onvruchtbaar is, slechts dat ze wat ouder is (meer ervaring?) Die oogring is dus niet altijd even betrouwbaar. Wat betrouwbaarder is is de balts. Als ze allebei baltsen heb je sowieso 2 doffers, hoe groot (of klein) de oogringen ook zijn.
    Matsje <3

    Opmerking


    • #3
      is het dan verstandig om er een duivin bij te zetten of gaan ze dan nog meer achter elkaar aan zitten?

      Opmerking


      • #4
        Nee. Als je zeker bent dat je 2 doffers hebt kun je beter 1 doffer omruilen. Anders gaan ze vechten.
        Matsje <3

        Opmerking

        Working...
        X