Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e broedsel, jongen uitvangen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2e broedsel, jongen uitvangen?

    Ons koppeltje Japanse meeuwtjes is begonnen aan hun 2e broedsel. Er vliegen alleen nog 2 jongen van het 1e broedsel rond en die slapen 's nachts in hetzelfde nestje (overdag komen ze er niet meer in). Is dat een probleem? Kunnen we nu beter de 2 jongen uitvangen, of mogen ze bij de ouders blijven?

    Er hangt wel een 2e nestkastje in, maar daar gaan ze niet in zitten.
    De jongen heb ik al wel zelfstandig zien eten, maar volgens mij worden ze soms toch ook nog gevoerd door moeder. Ze zijn 12 dagen geleden al uitgevlogen.

    Er zijn nu 5 nieuwe eitjes

  • #2
    Gezellige jongens hoor, die Japanse meeuwen. Het is de normaalste zaak van de wereld als ze weer bij de ouders in het nest kruipen. Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
    Meestal worden de jongen niet door de ouders verjaagd en de eitjes van het volgende legsel komen ook normaal uit. Maar je kunt de jongen natuurlijk gewoon in een andere kooi zetten.
    (Moeten ze wel ongeveer 5 weken oud zijn, natuurlijk.)
    Ik heb eens een overdreven groot nestkast gemaakt welke ik in een vlucht met uitsluitend jonge meeuwen had opgehanden. Ik denk dat er 's avonds wel een stuk of 15 in kropen..... Prachtig gezicht!

    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Wat grappig!

      Nou, dan laten we de jongen er voorlopig nog gewoon bij en dan zien we wel of het nog wat wordt. Zou leuk zijn, maar met 2 jongen ben ik ook al heel tevreden

      Opmerking


      • #4
        Dat gaat goed daar Yvonne heel mooi.
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #5
          Even een update

          De 2e ronde heeft nog 2 mooie jongen opgeleverd die inmiddels uitgevlogen zijn.
          Vandaag zag ik 1 van de jongen uit ronde 1 voeren toen een uitgevlogen jong zat te bedelen! Dus dat gaat wel goed.

          Helaas waren er 4 jongen maar er zijn er 2 in het nest overleden. Geen idee waardoor, want de kroppen zaten goed vol en ik zag er eigenlijk niks raars aan. Dus dat is jammer, maar gelukkig gaat het met de rest wel goed!

          Opmerking

          Working...
          X