PDA

Bekijk Volledige Versie : rode trosgiers

pietje
29-07-2009, 20:03
Ik wil gaan proberen om rode trosgiers volgend jaar zelf te gaan zaaien, maar is er iemand die weet waar ik rode trosgiers kan krijgen (of via internet kan bestellen)?? Bij mij in de omgeving (Zuid-Holland) is het niet te koop.

pietje
29-07-2009, 21:56
ok, bedankt

dik
01-08-2009, 20:49
pietje

de rode trosgierst is er nog volop de echte fransen weet niet of je het nog weet gegevens zijn er af gehaald je mag hier geen liefhebbers helpen
hoor het anders wel

Ton
03-08-2009, 10:08
volgende maand gaat de beurs in boskoop weer van start, daar kan je rode trosgierst krijgen. waarom wil je rode in plaats van de gele ?

kingfisher
03-08-2009, 20:50
volgende maand gaat de beurs in boskoop weer van start, daar kan je rode trosgierst krijgen. waarom wil je rode in plaats van de gele ?

Rode heeft ook meer voedingswaarde dan de gewone gele trosgierst.
Mvg,
Kingfisher

pietje
04-08-2009, 12:33
Inderdaad, de rode is veel beter. Als je naar de gele (chinees) trosgiers kijkt is dit maar dorre droge troep. Ik was bij een kweker in België die zaaide al jaren zelf rode trosgiers en dit gaat perfect. Dus ik wil dit volgend jaar ook eens proberen.

Ton
04-08-2009, 18:39
de chinese is inderdaad ook een mindere kwaliteit dan de "franse" trosgierst. dat zie je ook wel in boskoop, dat is de goedkoopste. dat de rode een betere voedingswaarde heeft wist ik niet.

dik
04-08-2009, 23:00
soms is er ook wel hongaarse rode trosgierst op de markt is donker rood
en stuk goedkoper dan de franse maar net zo goed dat de rode trosgierst betere voedingswaarde is klop volgens mijn niet wel is de rode wat zachter van hardheid

groetjes Dik