PDA

Bekijk Volledige Versie : diamantduifjes

bert3660
26-07-2009, 11:24
Hallo,,

Jullie horen wel vaker van mij.... :o

Maar ik heb 2 diamantduifjes gekregen toen ze nog jong waren en je niet 100 % zeker wist als het een man en pop was.

Ze zaten dus in de gezelschap volière.
En nu toch al een paar weken zetten de man ? zijn staartveren omhoog en begon achter het vrouwtje te vliegen.

Dus ik moest de kwartel man verplaatsen naar een ander hok dus ik dacht neem de diamantduifjes mee voor de gezelschap van de kwartel.
( de man kwartel kreeg het te verduren van de hen die aan het broeden was daarom ;) )

Eerder deze week heb ik een paring van deze 2 gezien.

En vandaag lag er in het stro nest kommetje een eitje !
Ik weet dat ze nog jong zijn denk een 7a 8 ? maanden
Dus kan het onbevrucht zijn ?

Nu heb ik de volgende voeding aanwezig :

- Tropen voer
- eivoer
-grit
-Maagkiezel

En elke dag vers water.

Hoort hier nog iets bij ?

Gister gedroegen de duifjes zich wel heel agressief tegen mij.
Als ik in de volière kwam kwamen ze de hele tijd op mij afvliegen.
Vandaag gaat het al beter en het vrouwtje ( duivin ? ) broed lekker door ook als ik binnen kom.

Nog iemand een aan vulling ?

greets

girlits
26-07-2009, 11:57
Na de kweek zou ik proberen een van de twee duiven te ruilen omdat het hoogstwaarschijnlijk broer/zus zijn.
groeten eddie

bert3660
27-07-2009, 11:19
Ok, ga ik zeker proberen.

Denk dat ik het mannetje houd want die is vrij hevig en gaat steeds achter het popje.

Maar het zal er van afhangen hoe de bevruchting is gegaan.
Anders gaat de man als nog weg.

Nest controle heb ik nog niet kunnen doen vandaag want de duivin zit steeds op haar nest.

greets

bert3660
01-08-2009, 17:49
Juist een nest controle gedaan.

Was even uit kijken als de duivin van het nest ging maar toen ik haar zag op de grond ben ik derekt gaan kijken.

2 eitjes en alle 2 bevrucht.

Het schouwen vind ik wel moeilijker want je moet het echt donker maken voor het te bekijken.

Greets

Ilovediamantduifjes
01-08-2009, 19:55
Proficiat:D

bert3660
01-08-2009, 22:24
Proficiat:D

Bedankt :)

Marx
01-08-2009, 22:30
Het hele idee achter het ruilen is dus dat je geen jongen laat komen uit broer en zus. Hoogste tijd om de eitjes in de vriezer te leggen want straks heb je inteeltjongen uit broer en zus en god weet hoever die inteelt al loopt. Niks aan, duifjes met klompvoetjes ed die niks kunnen. Beter een ruilen en dan een nestje doen dus.;)

bert3660
01-08-2009, 22:56
Het hele idee achter het ruilen is dus dat je geen jongen laat komen uit broer en zus. Hoogste tijd om de eitjes in de vriezer te leggen want straks heb je inteeltjongen uit broer en zus en god weet hoever die inteelt al loopt. Niks aan, duifjes met klompvoetjes ed die niks kunnen. Beter een ruilen en dan een nestje doen dus.;)

Ik heb al vast een zoekertje geplaatst ;)

Deze jongen houd ik ook niet bij.
Dit zijn jongen voor mijn opa.

Dit is dus ook de enigste keer dat zij een nestje mogen uitbroeden .

greets

bert3660
02-08-2009, 10:04
Ik heb al vast een zoekertje geplaatst ;)

Deze jongen houd ik ook niet bij.
Dit zijn jongen voor mijn opa.

Dit is dus ook de enigste keer dat zij een nestje mogen uitbroeden .

greets

Ik heb al reactie gekregen op mijn zoekertje in ik denk dat ik de doffer ga ruilen.

greets

bert3660
08-08-2009, 09:18
Gister een beste dag gehad door de uitkomst van 8 CDK kuikens. :D

Vandaag ging ik in de volière en zag ik eierschalen op de bodem en ik kijk, Ja hoor 2 kleine diamant duifjes ! -0-

Was even moeilijk om moeder even van het nest te krijgen maar het lukte.

Sevvens ga ik vader eens terug zetten is kijken als hij nog het vrouwtje gaat storen anders gaat hij weer apart.

Maar gaat dat bij de opvoeding ?
Dus het mannetje dus niet er bij ?

groetjes

bert3660
03-09-2009, 21:10
Nog steeds kan 1 jong niet vliegen.
Hij is een achter blijvertje en kan nog niet zelf eten of vliegen.
Hopen dat het nog goed komt.
Hij begint nu al een beetje van de grond te komen.

Het andere jong is gezond en vliegt mooi rond, heeft het wel nog moeilijk met het inschatten van de stok.
Hij komt meestal op moeders rug te recht :p .

Groetjes