Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fazant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • fazant

    Weeral prijs met mijn fazant nu is zijn halve kop dik . Iemand een gedacht wat het zou kunnen zijn , het is net of hij heeft een abces maar ik veronderstel dat hij geen tanden heeft .

  • #2
    Een foto zou best handig zijn. Hoe groot is dat hok? Ik vermoed dat hij langs de draad loopt en dat het hok niet extreem schoon is. Vaak krijgen ze dan een klein wondje wat vreselijk gaat infecteren. Maar ik kan er ook naast zitten hoor. Heb je een foto van de vogel en het hok?

    Opmerking


    • #3
      Proper?

      @Marx, Ik ben een beetje in mijn gat gebeten als je zegt dat mijn hok niet proper is . ik ga er prat op dat ik mijn binnen hok elke dag

      Opmerking


      • #4
        nog een paar

        ik hoop dat het niet fataal word, als het morgen niet beter is zal ik er de vet maar bijhalen.
        gr . D

        Opmerking


        • #5
          pfffff wat duren die foto's lang........

          Hoi,

          ik zeg niet dat je hok niet schoon is. Ik vermoedde dat omdat ze dan vaak infecties krijgen. Maar het ziet er netjes en ruim uit dus de oorzaak zal elders liggen. Wel zie ik zover ik kan beoordelen een abces. Ik heb 3 foto's geopend want het duurt een eeuw voor ze komen op mijn pc.
          Ik denk dat je er best mee naar de dierenarts kunt en die zal het open snijden en schoonmaken verwacht ik. Ik hoop dat het mag baten want het is een rotplek en het zit erg dicht bij het oor en de hersenen. Maar ik denk dat een AB kuur en open maken helpt. Misschien heeft hij het van het krabben? Dat is wel echt de plaats waar hij goed kan krabben als hij jeuk heeft.

          Opmerking


          • #6
            De meeste fazanten willen s,avonds de boom in.Heb je zit/slaapgelegenheden ergens bovenin de voliere of nachthok of fladderen ze net zo lang rond totdat ze ergens op komen en hierbij mischien schade oplopen.
            groeten eddie

            Opmerking


            • #7
              hij slaapt boven op een conifeer, het hoogste punt in het hok, al komt er elke dag wat kunst en vliegwerk aan te pas daar te geraken. ik heb al dikwijls gedacht dat er wel eens een kat op zijn kop zou slaan aangezien hij dan bijna tegen het net ligt.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Digo
                hij slaapt boven op een conifeer, het hoogste punt in het hok, al komt er elke dag wat kunst en vliegwerk aan te pas daar te geraken. ik heb al dikwijls gedacht dat er wel eens een kat op zijn kop zou slaan aangezien hij dan bijna tegen het net ligt.
                Dan is het hoog tijd die arme vogel een mooie hoge stok te geven en daarboven een dakje. Dat begrijp ik dan dus even niet. Je doet alles voor dat beest zeg je tot en met elke dag schoonmaken. Maar dan zeg je daarna doodleuk dat hij elke avond kunst en vliegwerk moet uithalen om een beetje hoog te slapen? Een fazant MOET een hoge veilige droge slaapplaats hebben. Misschien heeft een kat hem ook wel een jaap in zijn gezicht gegeven en is dat nu ontstoken. Of is hij in een scherpe pin gevlogen met het proberen te bereiken van die slaapplaats? Mijn tip is dus, hoogste punt, mooi klein dakje, mooie dikke tak om op te slapen en evt zelfs wat nepgroen voor en achter zodat het goed voelt voor het beest.

                Opmerking


                • #9
                  @ Marx; Hij heeft 3 mogelijkheden om lekker droog op een hoge stok te zitten, maar wil jij mijnheer is duidelijk komen maken dat die boom niet de meest geschikte plaats is om te slapen. Ook de pullen slapen in bomen maar dan wel op halve hoogte. In de dag liggen ze wel soms op hun nest ( zie foto 30052009062.jpg ) waar ze ook hun eitjes leggen.

                  Opmerking

                  Working...
                  X