Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paddy's, onbeperkt of met mate verstrekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • paddy's, onbeperkt of met mate verstrekken

    vandaag een zak paddy's gekocht maar ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet verstekken, onbeperkt of met mate( hoeveel per vogel)

  • #2
    Ik neem aan dat je rijst in een jasje bedoeld........ Er is een speciale mengeling voor rijstpikkers in de handel.
    Info:

    Alles wat u wilt weten over rijstvogels inclusief de mutanten de voeding en huisvesting.


    Ik neem een goed mengsel grasparkietenzaad wat de basis is van mijn mengsel voor rijstvogels.

    Ik meng hier nog witzaad en paddy bij zodat het witzaadpercentage in de kweektijd ca. 40% is en het percentage paddy 15-20%. Opvallend is dat er maar erg weinig rood milletzaad inzit.

    Na toevoeging van de PADDY en het extra WITZAAD krijg je een prima kweekmengsel.

    Buiten de broedtijd voeg ik geen witzaad toe en maar 10-15% paddy.



    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
      Ik neem aan dat je rijst in een jasje bedoeld........
      ja, ongepelde rijst, ik heb gemerkt dat de rijstvogel het graag hebben, ik weet niet of de andere vogels het ook tot zich nemen.
      maar niet onbeperkt dus?

      Opmerking


      • #4
        Wat een benamingen allemaal voor hetzelfde:
        paddy-ongepelde rijst-bruine rijst-zilvervliesrijst-volle rijst-cargo rijst.

        Laten we het voor de vogels maar houden op paddy.

        Peter,
        Je had het waarschijnlijk ook in de keukenkast van moeder de vrouw gevonden.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
          Wat een benamingen allemaal voor hetzelfde:
          paddy-ongepelde rijst-bruine rijst-zilvervliesrijst-volle rijst-cargo rijst.

          Laten we het voor de vogels maar houden op paddy.

          Peter,
          Je had het waarschijnlijk ook in de keukenkast van moeder de vrouw gevonden.
          paddy's tja.... zo stond het op de verpakking, soms wordt het je wel heel moeilijk gemaakt.maar waarom , ze kunnen er idd beter ongepelde rijst er op zetten,
          maar dit is om het interessant te maken denk ik.pffffffff soms he!!!

          Opmerking


          • #6
            @ Peter
            Ik gaf het ook wel aan mijn lonchura's, ook met mate.
            Kan ook gekiemd worden gegeven maar heeft wel veel tijd nodig. Bovendien meurt het als de pest; er moet dus vaak gespoeld worden.

            @ Antoni
            Inderdaad vele soorten, en lekkere soorten! Alleen ongepeld is het echt niet te pruimen hoor!

            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
              @ Peter
              Ik gaf het ook wel aan mijn lonchura's, ook met mate.
              Kan ook gekiemd worden gegeven maar heeft wel veel tijd nodig. Bovendien meurt het als de pest; er moet dus vaak gespoeld worden.

              @ Antoni
              Inderdaad vele soorten, en lekkere soorten! Alleen ongepeld is het echt niet te pruimen hoor!

              Hans.
              oke, witzaad is dat voor elke vogel geschikt?

              oo ja.. wat is het forum weer lekker snel he, op dit moment teminste

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                @ Peter
                Ik gaf het ook wel aan mijn lonchura's, ook met mate.
                Kan ook gekiemd worden gegeven maar heeft wel veel tijd nodig. Bovendien meurt het als de pest; er moet dus vaak gespoeld worden.

                @ Antoni
                Inderdaad vele soorten, en lekkere soorten! Alleen ongepeld is het echt niet te pruimen hoor!

                Hans.
                Hans
                Ze mogen het noemen zoals ze willen.Als het vliesje er nog maar om heen zit.
                Zolang het vliesje er om heen zit noemen we het ongepeld. Gepeld is zonder vliesje. Daarna volgen er voor de consument nog allerlei behandelingen waaronder het slijpen.
                Witte rijst is voor de rijsttafel natuurlijk fraaier om aan te zien.
                Mss a.s. zondag rijsttafelen waar nog echte Indonesische specialiteiten op tafel komen.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                  Hans
                  Ze mogen het noemen zoals ze willen.Als het vliesje er nog maar om heen zit.
                  Zolang het vliesje er om heen zit noemen we het ongepeld. Gepeld is zonder vliesje. Daarna volgen er voor de consument nog allerlei behandelingen waaronder het slijpen.
                  Witte rijst is voor de rijsttafel natuurlijk fraaier om aan te zien.
                  Mss a.s. zondag rijsttafelen waar nog echte Indonesische specialiteiten op tafel komen.
                  Daarin verschillen we dan van mening.... maar dat moet kunnen.
                  Laat me in ieder geval even weten of je zondag lekker hebt gegeten en vooral, wat je hebt gegeten.

                  Hans.
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                    Daarin verschillen we dan van mening.... maar dat moet kunnen.
                    Laat me in ieder geval even weten of je zondag lekker hebt gegeten en vooral, wat je hebt gegeten.

                    Hans.
                    Ik denk niet,dat wij van mening verschillen Hans. Ik begrijp wat je bedoelt.
                    Paddy is eigenlijk ruwe rijst waar de kaf nog om heen zit.
                    Volgens mij moet je die eigenlijk aan b.v. Rijstvogels verstrekken.

                    In de rijstindustrie wordt onder ongepelde rijst,bruine rijst,zilvervliesrijst enz. verstaan rijst waar de pel(het vlies) nog om heen zit. Deze rijst wordt door
                    de rijstfabrieken geimporteerd.

                    Zodra de rijst van de pel,het vliesje dus,is ontdaan krijg je gepelde rijst,die verder wordt geslepen om zo witte rijst over te houden.
                    Over het andere krijg je nog te horen.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                      Daarin verschillen we dan van mening.... maar dat moet kunnen.
                      Laat me in ieder geval even weten of je zondag lekker hebt gegeten en vooral, wat je hebt gegeten.

                      Hans.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        Rendang en sajoer lodeh staan op het menu van de rijsttafel,waaraan ik samen met mijn lady met een zekere regelmaat aanzit bij Katak Mas. Of ik na al de gerechten waaronder o.a. 3 soorten
                        sates (ook kimbang) nog aan de kwe lapis c.q.kwe dadar toekom. Ik betwijfel het. Het dessert zal uit niet meer dan koffie bestaan.
                        Ik had je graag uitgenodigd,maar mss een andere keer.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                          Ik denk niet,dat wij van mening verschillen Hans. Ik begrijp wat je bedoelt.
                          Paddy is eigenlijk ruwe rijst waar de kaf nog om heen zit.
                          Volgens mij moet je die eigenlijk aan b.v. Rijstvogels verstrekken.

                          In de rijstindustrie wordt onder ongepelde rijst,bruine rijst,zilvervliesrijst enz. verstaan rijst waar de pel(het vlies) nog om heen zit. Deze rijst wordt door
                          de rijstfabrieken geimporteerd.

                          Zodra de rijst van de pel,het vliesje dus,is ontdaan krijg je gepelde rijst,die verder wordt geslepen om zo witte rijst over te houden.
                          Over het andere krijg je nog te horen.
                          Dan bedoelen we precies hetzelfde!

                          Groetend
                          Hans
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                          Opmerking

                          Working...
                          X