Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantduifje uit gevlogen! Help

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantduifje uit gevlogen! Help

    Hallo,

    Ik was de kooi van mijn diamantduifje aan het schoonmaken toen het kleintje van 13 dagen opeens besloot uit het nest te kruipen nu zit ie op de grond van de kooi maar er is iets vreemds aan de hand de ene poot is gewoon normaal maar de andere poot zit de poot de hele tijd gestrekt naar de zijkant toe.

    is het mogelijk dat de poot gebroken is?
    Groetjes, Dylan

  • #2
    Ja dat is mogelijk. Als hij echt zo vreemd staat zou je eens kunnen overwegen met dat diertje naar een dierenarts te gaan die iets met vogels doet. Het is echt het ene na het andere probleem met die duifjes bij jou geloof ik. Help dit help dat en nu heb je dit weer. Is hij niet gewoon hard op de grond gevallen? Dat je die kooi ging verschonen met een duifje op het nest is in mijn ogen al vreemd. Ik denk dat je nog niet helemaal klaar bent voor vogels gezien de aanhoudende problemen die je ervaart die toch wel ten kosten van je dieren gaan.

    Opmerking


    • #3
      Dat je die kooi ging verschonen met een duifje op het nest is in mijn ogen al vreemd.

      Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
      Waarom zouw je de kooi niet kunnen verschonen als er jonge vogels in de nesten zitten ?
      Als dat niet kan of mag ,kun je je vogels ook niet meer ringen ,of nestcontrolle uitvoeren !

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
        Waarom zouw je de kooi niet kunnen verschonen als er jonge vogels in de nesten zitten ?
        Als dat niet kan of mag ,kun je je vogels ook niet meer ringen ,of nestcontrolle uitvoeren !
        Ik maak geen kooien schoon met jongen die op uitvliegen staan. Mag jij wel doen maar bij mij is er 1 keer een puttertje uit geknald omdat ik zo nodig in die periode iets moest doen. Dat doe je dan dus geen 2e keer meer. En er staat toch dat hij eruit ging door het verschonen? Nu ligt hij met een gebroken poot op de grond.

        Bij veel vogels doe je ook absoluut geen nestcontroles meer na een bepaalde leeftijd. Dat weet je toch best neem ik aan? Ik ga echt geen nestcontrole doen bij 11 dagen oude mozambiquesijzen want die vliegen ze uit het nest en knallen tegen de wanden of op de grond. Dat is de laatste kans voor vogeltjes als hun nest verstoord wordt. Nesten verstoren doe ik dus nooit als er veren op de kuikens zitten.

        Opmerking


        • #5
          Hallo,

          Ik ben naar de dierenarts geweest die zij dat het pootje in de verkeerde richting groeide, zij heeft zijn pootje aan zijn buik vast getaped zodat ie de goeie richting op groeid en met het duifje gaat het goed.
          Groetjes, Dylan

          Opmerking


          • #6
            Fijn dat het goed afgelopen is, Dylan.

            Volgende keer kun je beter even met schoonmaken wachten totdat de vogels ongeveer een week uit het nest zijn. Zoals Marc ook al zei, nooit bij de nesten komen van vogels die op punt van uitvliegen staan.
            Geeft niets, weer wat geleerd.

            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Groeten,
              Johan

              http://johanhendriks.webklik.nl

              Opmerking


              • #8
                Hallo,

                ik was met het kleine diamantduifje naar de dierenarts geweest omdat het pootje zo raar ernaast lag.
                Ik weet niet of het verstandig is om dit vogeltje nog te laten leven hij kan niet vliegen hij kan niet normaal lopen en het pootje voelt ook helemaal koud aan ik ga vandaag naar de dierenarts en vraag of ik nog iets kan doen maar als ik niks meer kan doen laat ik het denk ik maar inslapen weet iemand anders misschien nog iets wat ik kan doen?
                Groetjes, Dylan

                Opmerking


                • #9
                  Groeten,
                  Johan

                  http://johanhendriks.webklik.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik ben naar de dierenarts geweest en die heeft gevoeld aan het pootje van de duif en die zegt dat het een geboren afwijking is en heeft het laten inslapen.
                    Groetjes, Dylan

                    Opmerking


                    • #11
                      Oh jammer voor je Dylan.. Ook voor het vogeltje jammer. Hopelijk dat het met het volgende nestje beter gaat!

                      PS: Check je mail
                      Groeten,
                      Johan

                      http://johanhendriks.webklik.nl

                      Opmerking

                      Working...
                      X