Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongedierte en bodembedekking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ongedierte en bodembedekking

    In de buitenvoliere zag ik dat de vogels af en toe als gekken opsprongen als ze op de grond zitten te scharrelen.
    Bij nader onderzoek heb ik tussen de houtsprokkels springende beestjes gevonden.
    Heb alle vogels uitgevangen en gelukkig niks teruggevonden op de vogels zelf.

    Nu heb ik alle houtsprokkels verwijderd alles met kokend water gespoeld, het hele hok van top tot teen gepoetst en met U2 aan de gang gegaan.
    Ik heb nu niks op de grond liggen en blijkt dat ik toch geslaagd ben in het verwijderen van dit ongedierte, hoop ik ten zeerste.

    Nu wil ik geen houtsprokkels meer omdat dit een broeinest blijkt te zijn voor al deze beesten. Maar ik il wel iets op de grond hebben liggen, krijg ik met bv zilverzand ook zo'n broeinest zoals ik met die houtsprokkels had ?

    Mvg MIke

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Mikemat
    In de buitenvoliere zag ik dat de vogels af en toe als gekken opsprongen als ze op de grond zitten te scharrelen.
    Bij nader onderzoek heb ik tussen de houtsprokkels springende beestjes gevonden.
    Heb alle vogels uitgevangen en gelukkig niks teruggevonden op de vogels zelf.

    Nu heb ik alle houtsprokkels verwijderd alles met kokend water gespoeld, het hele hok van top tot teen gepoetst en met U2 aan de gang gegaan.
    Ik heb nu niks op de grond liggen en blijkt dat ik toch geslaagd ben in het verwijderen van dit ongedierte, hoop ik ten zeerste.

    Nu wil ik geen houtsprokkels meer omdat dit een broeinest blijkt te zijn voor al deze beesten. Maar ik il wel iets op de grond hebben liggen, krijg ik met bv zilverzand ook zo'n broeinest zoals ik met die houtsprokkels had ?

    Mvg MIke
    Hoi, Mike
    klopt, ik heb ook gehoord dat beukensnippers een ongedierte nest kan zijn,zeker als het vochtig wordt,ze hebben me aangeraden, kinderspeelzand of schelpenzand te gebruiken.maar geen bodembedekking, vindt ik niet z'n fraai gezicht, als je het mij vraagt.ik heb nu ook nog beukesnippers ,maar de volgelde keer als ik mijn voliere schoon moet maken komt er schelpenzand of kinderspeelzand in.

    Opmerking


    • #3
      Hallo. En hoe zit het in de vrije natuur dan? Daar hebben ze toch ook allemaal "beestjes om zich heen". Was trouwens ook nog een hit bij Ronnie en de Ronnies in 1967. Ach wat word ik oud zeg. Groet, Kees Nieuw Zeeland

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
        Hallo. En hoe zit het in de vrije natuur dan? Daar hebben ze toch ook allemaal "beestjes om zich heen". Was trouwens ook nog een hit bij Ronnie en de Ronnies in 1967. Ach wat word ik oud zeg. Groet, Kees Nieuw Zeeland
        oke, dat nummer ken ik niet,ook al ben ik een groot muziek liefhebber, maar ja...
        beestjes in de natuur,maar wat voor beestjes, oorwormen kan geen kwaad, mieren, denk ik ook niet, torretjes weet ik niet maar luis , ben ik toch niet zo blij mee als ik die in de bodembedekking heb.

        De Garoeten Peter

        Opmerking


        • #5
          Ik denk dat dit slechts springstaarten waren en daar heeft geen enkele vogel last van. Sommige troopjes eten ze zelfs. Dus in mijn ogen heb je voor niets alles ontsmet. Ik zou niet weten welk ongediertje/parasiet op de bodem zit en niet op de vogels en die kan springen. Waren het vlooien dan vond je ze ook op de vogels.

          ik denk dat ze bleek waren niet? Zoiets?


          Daar zat mijn puttervoliere ook vol mee. Die beestjes zijn gek op beukensnippers volgens mij.

          Groet Marc

          Opmerking


          • #6
            Springstaarten, zijn juist prima voedseldieren voor tropen, worden ook veel gebruikt door aquarium/terrarium houders.

            Kan echt geen kwaad.

            groeten Michael.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Hoi,

                Tja het is voor mij ook een leerproces. 20 jaar verder zal ik waarschijnlijk ook zeggen, hoe heb ik dat ooit zo kunnen doen. Maar zoals iedereen maak ik ook wel eens een foutje.

                Enige wat ik zag is dat mijn vogels er last van kregen op de bodem, en daar ik neophemas heb zitten die bijna de helft van de dag op de bodem.
                Het waren langwerpige bleke (zoals op de foto idd denk ik) en rode springende beestjes.
                Ik heb geen insekteneters dus die beestjes worden niet opgegeten.
                Je hoort zoveel over vlooien en luizen dus ik dacht misschien wat te voorbarig...

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Mikemat. Geeft niks, aldoende leert men. bovendien is het niet iets dat je niet kan "recht zetten". Gelukkig heb je neophemas. Die vruchten en insecten eters zouden wel een beetje schagreinig zijn als ze hun ontbijt had verwijderd. Groet, Kees Nieuw Zeeland

                  Opmerking


                  • #10
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      zand

                      ik heb als grondbeddeking wit grof zand liggen,, ik moet het wel om de 2 weken uitpoetsen maar het geeft een prachtig zicht,, toch zou ik er ook houtsnippers inwillen omwille van het natuurlijkere uitzicht

                      grtjes

                      Opmerking

                      Working...
                      X