Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantduifjes staartveren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantduifjes staartveren

    Hoi!
    Ik was eigenlijk al lid van dit forum, tenminste.. ik denk dat het dit forum was. Het is alweer een flinke tijd geleden. In die tijd had ik een heel lang en uitgebreid topic over m`n 2 nieuwe diamantduifjes.
    Het vrouwtje was toen wat zwakker dan het mannetje en door het topic vond ik uit wat ik voor haar kon doen.
    Ze gaat nu beter, al blijft ze zwakker dan het mannetje.

    Alleen sinds een tijdje verliezen ze hun staartveren, ik vroeg me af waar het van kan komen en of ik er iets mee moet doen. Ze vliegen nog wel gewoon vaak en veel, zijn levendig en spraakzaam. Dus ik heb niet het idee dat ze zich slecht voelen, ze verliezen gewoon hun staartveren.

    Verdere informatie is dat het binnenvogels zijn, ze hebben een kamer in m`n huis. En een handgemaakte kooi van een kast, maar die is in principe altijd open.
    Ze krijgen eivoer, vruchtenzaad, extra vital zaadmix, vermalen schelpjes (gekocht) en trosgierst. Soms wat extra vitaminen in het water.
    Ze komen nooit buiten, ik vroeg me af of het daarvan kan komen? Geen ongefilterd zonlicht?
    Ik zeg maar wat.

    Er is een korte tijd geleden ook een 3de duifje bij gekomen, het verliezen van staartveren gebeurde daarvoor al. Maar ik vermeld het toch maar even.
    Dit duifje was trouwens erg slecht behandeld in de dierenwinkel, ik heb het gratis meegekregen omdat het na een jaar lang in een kooitje met vinkjes kaalgepikt en verzwakt was. Het duifje was te licht, had dus kale plekken, had bloedluis en was volledig gestrest. Ik wist dat de dierenwinkel eigenaresse zou weten dat ze het niet goed deed, en dat ik daarom kon proberen het arme beestje mee te krijgen. Eerst heb ik haar alleen gehouden, maar ze knapte perfect op, en mocht uiteindelijk bij de andere 2.

  • #2
    staartveren verliezen ze vaak door gebrek aan ruimte maar je moet even zoeken via de zoekmachine op het forum er is geloof ik al een topic over geopend.
    Groetjes, Dylan

    Opmerking


    • #3
      Dat zal ik doen.
      Maar ze hebben een kamer van 5 bij 3 meter..

      Opmerking


      • #4
        Ik heb gezocht, maar het kan de kruipersziekte (waar over geschreven in een ander topic) toch niet zijn?

        Misschien zijn ze toch gewoon in de rui of zoiets..

        Opmerking


        • #5
          beetje info



          This website is for sale! allevogels.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, allevogels.nl has it all. We hope you find what you are searching for!




          Je zegt eerder een bericht over diamantduifjes gehad te hebben. Als dat zo is dan heb je dat onder een andere inlognaam gedaan.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Klopt, ik had toen inderdaad een andere naam. Maar ik weet niet meer welke.
            Kenzo herken ik wel, de naam uit de eerste link. Die heeft toen uitgebreid geantwoord in m`n topic.
            Maar goed, het is niet erg.

            Met de staartveren gaat het nu goed trouwens

            Opmerking


            • #7
              Staartveren

              Dat ze hun staartveren verliezen is niet erg. Ik heb een duivin die ook geen staart meer had (de kooi waar ze vroeger inzat was gewoon VEEL te klein). Ik ken slechts 2 redenen waarom de staartveren uitvallen: de rui en te weinig plaats. Die duifjes hebben daar eigenlijk helemaal geen last van bij het vliegen
              Matsje <3

              Opmerking

              Working...
              X