Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte kooi..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zelfgemaakte kooi..?


  • #2
    Welkom op het Forum

    Oorspronkelijk geplaatst door BoesBoes
    Hallo!

    Mijn vriendin en ik werken aan een zelfgemaakt houten kooi om onze aanstaande Japanse meeuwtjes een onderdak te geven.
    Op de 1e plaats mijn complimenten, prachtig gemaakt, ik neem aan dat deze kooi, gewoon in de woonkamer staat, ik zou hem ongeschilderd houden, maar als je hem wil schilderen,in dit geval kinderveilige verf gebruiken op waterbassis, die ook gebruikt wordt bij kinderspeelgoed , verder zijn japanse meeuwtjes geen knagers, als er parkieten in zou zetten dan zou ik ff oppassen,zou zonde zijn.

    ik heb zelf mijn voliere geschilderd, met verf op tereptijnbassis, maar die is al zo lang uitgehard,dat daar geen dampen meer afkomen, en de vogels knagen niet aan het geschilderd hout.

    ik hoop dat je er iets mee kan,

    Opmerking


    • #3
      kooi en vogel

      Allereeerst mijn welgemeende complimenten voor dit stukje vakwerk. Kan ik van genieten. Kijk ook ff in deze tread hier: bericht 49: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=4594&page=5
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Met blanke lak op waterbasis en een paar extra deurtjes op verschillende hoogtes ivm schoonmaken en een scharnierend dak als je er een tak in wilt zetten.Zou hem geen meter hoog maken omdat er dan teveel zitstokken boven elkaar komen.Bodemoppervlakte had inderdaad groter gemogen maar menig koppel kanarie zit in broedkooien van 40x40.
        groeten eddie

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Het is een heel mooie kooi ,maar ik zouw hem niet donker maken.
            Als je dan toch wilt lakken ,dan zouw ik dat met blanke lak doen .

            Opmerking


            • #7
              een stukje vakwerk! erg mooi !

              hier kan heel goed een koppeltje japanse meeuwen in leven hoor!
              als nestkastje gewoon een halfopen kastje geven ( oa te koop bij de dierenwinkel)
              volgens mij komt het helemaal goed
              Groet'n uut Drenthe

              Opmerking


              • #8
                Als je zo creatief bent ga je toch geen nestkastje in de winkel kopen.
                groeten eddie

                Opmerking


                • #9
                  haha dat is waar eddie
                  Groet'n uut Drenthe

                  Opmerking


                  • #10
                    misschien een ideetje:gewoon klei mengen met water daar de kooi mee inkwasten laten drogen en met een halfharde borstel uitpoetsen,de kooi krijgt op die manier een uitstraling van oud donker hout.
                    Misschien slim om eerst uit te proberen op een proefstukje om te zien of je het mooi vindt,hoe meer je deze handeling herhaald hoe donkerder het hout wordt
                    garoeten theo

                    Opmerking


                    • #11
                      Bedankt voor de leuke en positieve reacties!

                      En we gaan inderdaad zelf het broedkastje maken. We zijn toch al meer dan halverwege het werk dus dat kan er nog wel bij

                      @ theodoor
                      Bedankt voor de tip! We gaan zeker een stukje hout zo behandelen om te zien hoe dit uitpakt..

                      Opmerking


                      • #12
                        Zou hem als hij op kleur is met de klei toch met een blanke lak aflakken omdat de ontlasting anders in het hout trekt en de kooi moeilijker schoon te maken is.
                        groeten edie

                        Opmerking

                        Working...
                        X