Mededeling

Collapse
No announcement yet.

forpus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • forpus

    Een vraag,karakter van dit vogeltje hoe is die?en kan je hem ook handtam maken.mvg Jannie.

  • #2
    Je kan ze zeker handtam maken, ze zijn ook erg nieuwsgierig en speels. Ze bijten wel erg graag vanalles kapot

    Ik weet niet of je kleine kinderen hebt, maar dan zou ik de forpus niet aanraden, omdat ze nogal hard kunnen bijten (vooral de popjes).

    Opmerking


    • #3
      forpus

      dank je wel,ik zal bijt spul halen,Mvg jannie.

      Opmerking


      • #4
        Hallo Janita:

        "Bijt spul" wat is dat?
        Spul om ze beter te laten bijten?
        Of een commercieel fabeltje: spul om ze minder te laten bijten?

        Het al dan niet bijten door papegaaiachtigen is een individuele kwestie en niet soort gebonden.

        Onze tamme roseicollis die bijna 19 jaar is geworden beet nooit.
        Met onze even tamme Grijze roodstaart is bijten een spelletje: hij probeert het elke ochtend opnieuw als ik vers eten en drinken geef.
        Maar anderszins pakt hij wel een nootje,een stukje kaas, een kippenbotje of andere lekkernij heel voorzichtig uit mijn hand en droomt er dan zelfs niet van om te bijten.

        Wessel van der Veen.

        Opmerking


        • #5
          Je kan het natuurlijk op allerlij manieren bekijken. Lori's als die jongen hebben en je wild die jongen ringen dan gaat de pop op de rug liggen en probeer jij dan maar eens de jongen te pakken zonder gebeten te worden. Grasparkieten daarintegen gaan gelijk uit het blok als je dat van de muur haald, of ze blijven wel in het nest maar lopen dan rondjes om de eieren, maar bijten niet als je de jonen wild pakken.

          Bonte boertjes of senegal papegaaien hebben hier het hele raamkozijn opgevreten.

          Grasparkieten vreten een hele struik op met blad en al, rosellas daarin tegen doen dit ook wel maar knagen alleen het blad van de struik af.

          Zo kan je het op allerlij manieren bekijken of een soort wel knaacht of niet er zijn natuurlijk wel onderlingen verschillen net als het bij een plaatsen van verschillende soorten vogels. Dit gaat bij de een goed en bij de ander loopt dit uit tot een bloedbad.

          Max

          Opmerking


          • #6
            forpus

            Bijt spul daar bedoel ik mee een wilgentak of fruittak.Kun je ze ook leren praten?Is het een vogeltje dat veel met elkaar communiseert.Ik heb ze 1 dag en heb nu al het gevoel dat het popje de baas is .Mag ik ook speelspullen in de kooi hangen? ps Ik hoop niet dat het schreeuwers worden,mijn gevoel zegd dat dat wel mee gaat vallen.mvg Jannie

            Opmerking


            • #7
              Takken zijn prima 'bijtspul'....... En wat speelgoed in de kooi kan natuurlijk ook geen kwaad. Ik begrijp dat je een koppeltje Forpussen hebt; tam worden zal dan heel moeilijk worden omdat de vogels erg op elkaar gericht zullen zijn. Ze kunnen wel vertrouwelijk naar hun verzorger/ster worden, maar dat is per vogel uiteraard heel verschillend.
              Schreeuwen valt ook wel mee, en als ze dat doen hebben ze er vast een reden voor. Ik heb een stuk of tachtig zitten en meestal is het erg rustig in mijn kweekruimte. Tot er eentje los rondvliegt...... dan maken ze toch een herrie! Maar ik vind het prachtig.

              Hans.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                forpus

                Ik heb een koppeltje gekocht in Zwolle pats place.57,50 voor betaald.Wat blijkt het is geen koppeltje maar 2 mannen.Man eruit pop erin,maar nu hoe nu verder,want ze zitten niet naast elkaar.Mijn groene man pikt naar de blauwe,ik had gedacht dat dat gelijk goed zou gaan maar dat is niet zo. Hoe lang gaat dit duren voor dat ze naast elkaar zitten.Jannie.

                Opmerking


                • #9
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Hans de Vries ik heb ook een vraag aan u. U zegd dat u forpussen kweekt. ook raszuivere? en zoja verkoopt u ze dan ook?

                    Max

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door janita
                      Kun je ze ook leren praten?
                      Ik heb weleens een filmpje op Youtube gezien waarin een forpusje praatte (een grappig robot-achtig geluid kwam er uit)
                      Maar ik denk dat het moeilijk is en dat maar weinig forpussen "zin hebben" om het te leren. Vooral als je er 2 hebt zullen ze liever elkaars geluiden imiteren denk ik.

                      Opmerking


                      • #12
                        @ Max
                        Dit is het tweede jaar dat ik me bezig houd met de kweek van Forpussen.
                        Mijn basis is enkele koppeltjes prima groenen en daar zit geen enkele andere kleur achter. Daarnaast heb ik vogels in de grijsserie, lutino's, Amerikaans geel, wat fallow's en een paar pastellen. Veel te veel, dus! Ik ga door met de groenen, want die heb ik nodig om o.a. de andere kleurslagen te verbeteren, de grijzen in de blauwserie (i.c.m. de pastellen) en de Amerikaans gelen.
                        En dat vind ik meer dan genoeg. De fallows en ino's zijn grotendeels al verdwenen. Maar voordat ik volwaardige TT-kwaliteit kan leveren zijn we minimaal een jaar verder..... En dan verkoop ik natuurlijk graag!

                        @ Tori
                        Dat filmpje wat je op Yt hebt gezien, was dat geen nepper? Ik heb wel grasparkieten gehoord welke onze stem behoorlijk konden nadoen...

                        Hans.
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                          @ Tori
                          Dat filmpje wat je op Yt hebt gezien, was dat geen nepper? Ik heb wel grasparkieten gehoord welke onze stem behoorlijk konden nadoen...
                          Ik heb nog even gezocht op Youtube en kon dat ene filmpje niet meer vinden (was ook jaren geleden) maar als je op 'talking parrotlet' zoekt, vind je er wel een aantal. Het klinkt meer als piep/twiet geluidjes maar je kunt er wel uit opmaken wat ze proberen te zeggen, wel grappig. Deze bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=_8GoEpWRp4c

                          Grasparkietjes kun je inderdaad best wel goed leren praten. Mijn tamme grasparkietjes van vroeger konden wel een paar woorden zeggen en ook andere geluiden imiteren (lachen, telefoon, etc.) Mijn moeder is een keer boos op me geworden omdat ze dacht dat ik haar steeds zat uit te lachen, maar ik was helemaal niet thuis op dat moment! Dus dat laat wel zien hoe goed mijn parkietje mij na kon doen, haha

                          Opmerking


                          • #14
                            Leuke filmpjes......
                            En Fallow groene man die met de mosterdfles knokt.... Als je weet dat oudere fallows erg slecht kunnen zien dan kan dat twee dingen betekenen:
                            Hij kan lezen en heeft een hekel aan mosterd of, hij is half blind en denkt dat hij met een rivaal te maken heeft....

                            Hans.
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                            Opmerking


                            • #15
                              forpus

                              Men H de Vries .Ik heb ze nu 6 dagen bij elkaar zitten en ze zitten nog steeds niet naast elkaar.Als ik ze uit de kooi moet halen dan alle 2 dus, en hoe lang moet dat voor ik ze weer tegelijk terug kan zetten.Jannie

                              Opmerking

                              Working...
                              X