Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste Prachtvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijn eerste Prachtvinken

    Vandaag heb ik mijn 1e koppel Binzen Astrilde gekocht,alleen zijn ze verwand
    nu kan ik nog niet zien of het een man of pop is, want ze zijn nog niet op kleur,nu hoop ik dat het 2 mannen of 2 poppen zijn,kan er straks 2 mannen of 2 poppen, bij kopen, en dan heb ik 2 mooie koppeltjes,onverwand.
    kijk dit zijn ze.



  • #2
    ?

    waarom moeten dit twee mannen of twee poppen zijn je kunt toch ook een nieuw koppel kopen om ze onverwand te maken of begrijp ik nu iets niet

    bovendien is de mogelijkheid voor onverwant kweken dan ook groter

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
      waarom moeten dit twee mannen of twee poppen zijn je kunt toch ook een nieuw koppel kopen om ze onverwand te maken of begrijp ik nu iets niet

      bovendien is de mogelijkheid voor onverwant kweken dan ook groter
      als dit 2 poppen zijn ,wat ik nu nog niet weet, lijkt me het logisch, dat ik er twee mannen elders bijkoop,voor 2 onverwante koppeltjes of zie ik dat niet goed?

      groeten , peter

      Opmerking


      • #4
        goed

        ja, dat zie je goed. beter dat het 2 mannen zijn of 2 poppen. zou het namelijk 1 man en 1 pop zijn, en een koppeltje vormen, dan krijg je inteelt. en dat kan je beter voorkomen. gelukkig worden er genoeg aangeboden, dus om er wat bij te krijgen, zal niet teveel moeite zijn.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Die snap ik ook niet helemaal..

          Als dit een man en een pop zijn kun je toch nog een koppel er bij kopen en dan 2 onverwante koppels maken?

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
            waarom moeten dit twee mannen of twee poppen zijn je kunt toch ook een nieuw koppel kopen om ze onverwand te maken of begrijp ik nu iets niet

            bovendien is de mogelijkheid voor onverwant kweken dan ook groter
            Maak niet uit, hoor Lambert ,foutjes maken we allemaal

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Patriick
              Die snap ik ook niet helemaal..

              Als dit een man en een pop zijn kun je toch nog een koppel er bij kopen en dan 2 onverwante koppels maken?
              Ja,maar als je ze bij elkaar hebt zitten, in 1 voliere,bestaat de kans dat broer en zus samen gaan paren,toch??
              en dan krijg je inteelt.

              Opmerking


              • #8
                Daarom, wat Ton al zei, is het beter als de vogels die je nu hebt aangeschaft, 2 poppen of 2 mannen zijn.

                Met andere woorden 2 broers of 2 zussen samen kunnen geen jongen krijgen.

                Heb je 1 broer en 1 zus, wordt het lastiger, je moet ze dan scheiden en allebei een partner geven en wachten tot er echt 2 hechte koppels worden gevormd met de nieuwe vogels.

                Daarna als de koppels hecht zijn kan je samen plaatsen, maar dat wil niet zeggen dat later toch weer de verwante vogels weer overspel plegen met elkaar.

                In ieder geval moet je met kleurringen werken om goed in de gaten te houden wie het nou met wie doet.

                En in het ergste geval zal je ze apart moeten houden of 1 koppel verkopen.

                Maar aan de foto te zien zijn het nog hele jonge vogels en dan heb je zeker nog 10 to 12 maanden de tijd om te bedenken wat je gaat doen.

                Succes er mee.
                Groeten Michael.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door populier
                  Daarom, wat Ton al zei, is het beter als de vogels die je nu hebt aangeschaft, 2 poppen of 2 mannen zijn
                  Het is nog ff afwachten,wat het zijn , binzen astride's zijn pas na een half jaar op kleur, heb ik me laten vertellen.dus ff geduld nog, als ze op kleur zijn, heb ik nog tijd genoeg, voor het volgende broedseizoen begint.
                  ik kweek niet het hele jaar door,alleen in het broedseizoen.

                  Opmerking


                  • #10
                    nou over fouten maken gesproken ik persoonlijk denk dat de grootste fout al begon toen je twee niet op kleur zijnde vogels kocht wat hoogstwaarschijnlijk uit het zelfde nest komt dus inteelt al bij voorbaat er van uitgaande dat het al een koppel is jou uitgangs punt was om dat je er mee wilde gaan kweken dus als je verstandig bent koop je als de reeds aan geschafte vogels op kleur zijn er twee bij , als je de vogels wil laten kweken in dezelfde voilere laat je die eerst paars gewijs apart zitten tot dat ze zich als koppel gedragen en dan pas in de voilere, meestal blijven ze dan bij elkaar.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                      nou over fouten maken gesproken ik persoonlijk denk dat de grootste fout al begon toen je twee niet op kleur zijnde vogels kocht wat hoogstwaarschijnlijk uit het zelfde nest komt dus inteelt al bij voorbaat er van uitgaande dat het al een koppel is jou uitgangs punt was om dat je er mee wilde gaan kweken dus als je verstandig bent koop je als de reeds aan geschafte vogels op kleur zijn er twee bij , als je de vogels wil laten kweken in dezelfde voilere laat je die eerst paars gewijs apart zitten tot dat ze zich als koppel gedragen en dan pas in de voilere, meestal blijven ze dan bij elkaar.
                      Tja.. ik weet het, maar de prijs voor deze vogeltjes, waren wel heel aantrekelijk,ze zijn wel niet op kleur,en ja ze komen uit het zelfde nest, maar dat is niet erg.het is alleen afwachten wat het is man of pop,verder zie ik geen problemen.zeker niet als het 2 mannen of 2 poppen zijn.
                      ik zet ze wel bij elkaar in een voliere, moet je weten.

                      Groeten, Peter

                      Opmerking


                      • #12
                        hoeveel

                        Peter, hoeveel heb je voor die 2 betaald ? als ik dat mag vragen, bij the way. er staan er wel wat op het web voor een 20 euro per stuk. soms kan je ze ook met wat mazzel verkrijgen, een heel stuk onder de prijs, bijvoorbeeld. en dan hoef je niet lang na te denken he ?
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                          Peter, hoeveel heb je voor die 2 betaald ? als ik dat mag vragen, bij the way. er staan er wel wat op het web voor een 20 euro per stuk. soms kan je ze ook met wat mazzel verkrijgen, een heel stuk onder de prijs, bijvoorbeeld. en dan hoef je niet lang na te denken he ?
                          Ja , hoor mag je gerust weten, 28 euro voor allebei.ik dacht niet duur toch?
                          en komen van een particuleer. die hier in Geldrop woont.dus hoef ook reiskosten te rekenen, mooi , toch??
                          Het zag er ook goed uit bij die man, mooie verzorgde voliere,en is echt geen broodkweker,als je begrijpt wat ik bedoel.
                          hij deed ze alleen weg omdat hij geen ruimte meer had.
                          groeten , Peter

                          Opmerking


                          • #14
                            ik heb een vraagje aan p.wijlaars

                            hoe krijg je zo'n plaatje bij je handtekening??
                            ik heb eens effe gekeken maar ik krijg niks.

                            Groet'n uut Drenthe

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door tropen kweker
                              ik heb een vraagje aan p.wijlaars

                              hoe krijg je zo'n plaatje bij je handtekening??
                              ik heb eens effe gekeken maar ik krijg niks.

                              Zeg maar Peter,niet zo moeilijk hoor, ga naar handtekening wijzigen, dan bladeren,zoek plaatje wat je er in wil hebben. klik op bewaar handtekening, en dan klik op insert signature picture
                              dan moet het werken . sucses kris

                              Opmerking

                              Working...
                              X