Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witten in vogelkamer, kan dat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Witten in vogelkamer, kan dat?

    Ik moet de vogelkamer witten. In die kamer wonen 6 blauwgrijze roodstaartjes en 6 jonge mozambiquesijzen. Kan ik gewoon de muren witten? Of moet dan alles eruit eerst? Liever niet nl omdat ik weet dat de vogels nogal kunnen stressen en ik ze dus liever laat staan.

    Uiteraard kies ik een verf op waterbasis maar ik doe het alleen als het echt geen kwaad kan.

    Iemand een duidelijk en gefundeerd antwoord hierop?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Marx
    Ik moet de vogelkamer witten. In die kamer wonen 6 blauwgrijze roodstaartjes en 6 jonge mozambiquesijzen. Kan ik gewoon de muren witten? Of moet dan alles eruit eerst? Liever niet nl omdat ik weet dat de vogels nogal kunnen stressen en ik ze dus liever laat staan.

    Uiteraard kies ik een verf op waterbasis maar ik doe het alleen als het echt geen kwaad kan.

    Iemand een duidelijk en gefundeerd antwoord hierop?
    Ja,waarom niet. gewoon de deur open zetten.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
      Ja,waarom niet. gewoon de deur open zetten.
      Misschien door bepaalde dampen? Maar het zou dus gewoon moeten kunnen? Moet er niet aan denken dat alles de dag erna op z'n rug ligt. Zijn ze me net even iets te dierbaar voor samen.

      Opmerking


      • #4
        witten

        Oorspronkelijk geplaatst door Marx
        Misschien door bepaalde dampen? Maar het zou dus gewoon moeten kunnen? Moet er niet aan denken dat alles de dag erna op z'n rug ligt. Zijn ze me net even iets te dierbaar voor samen.
        zie daar ook niks mis in.deur open en vensterook. en vroeg in de morgen . nooit bij heet weer ze.

        Opmerking


        • #5
          Ik heb afgelopen winter nog een aantal kooien in de verf gezet, op waterbasis uiteraard. De luchtreiniger had ik voor alle zekerheid aan laten staan. Geen enkel probleem ondervonden, alle vogels gezond!
          Succes!

          Hans
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            Hier idem, geen problemen tijdens en na het schilderen.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Marx
              Ik moet de vogelkamer witten. In die kamer wonen 6 blauwgrijze roodstaartjes en 6 jonge mozambiquesijzen. Kan ik gewoon de muren witten? Of moet dan alles eruit eerst? Liever niet nl omdat ik weet dat de vogels nogal kunnen stressen en ik ze dus liever laat staan.

              Uiteraard kies ik een verf op waterbasis maar ik doe het alleen als het echt geen kwaad kan.

              Iemand een duidelijk en gefundeerd antwoord hierop?
              ik kan me nog goed herineren, dat mijn vader wegenwit gebruikte.
              dat schijnt niet aftegeven, hij gebruikte het ook voor de nestkasten.
              ik heb mijn voliere ook geschilderd, maar gewoon op terepetijnbassis,naar een paar weken is de verf zo uitgehard, dat het geen kwaad meer kan.
              moet er wel bij vertellen, mijn voliere staat buiten.

              Opmerking


              • #8
                In Latex/witsel zitten niet zulke schade stoffen/dampen als bijvoorbeeld lak op terpatinebasis.

                Dus bij goede ventilatie lijkt het mij ook geen probleem.

                Succes, groeten Michael.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking

                Working...
                X