PDA

Bekijk Volledige Versie : Diamantduifje hulp gevraagd

chocolabje
12-07-2009, 15:36
Aan het eind van de ochtend werden wij opgeschrikt door een bonk tegen het voorraam. Toen we uit het raam keken zagen we in de tuin een vogel lopen die niet meer vloog. Mijn vriend is er meteen naartoe gegaan en heeft hem binnengehaald. Naar lang speuren op het internet kwam ik er achter dat het een diamantduifje is. Geen idee of hij oud of jong of mannetje of vrouwtje is, maar het viel me wel op dat hij geen lange "staart" aan de achterkant heeft. Momenteel zit hij even in een kattenreismandje, mijn vriend is nu een parkietenkooi ergens aan het halen zodat hij een beter verblijf heeft. We hebben van de buurman duivenvoer gekregen zodat hij ook te eten heeft. We houden hem in ieder geval tot morgen want dan hebben we wrs iemand die hem opvang kan bieden. Is het überhaupt een probleem om een diamantduifje alleen te houden of moeten ze altijd in een koppel samenleven? Is er nog meer wat ik kan doen tot hij een ander onderdak heeft? En is een parkietenkooi een goed onderdak?

Sorry voor al deze vragen maar heb wel eens een parkiet gehad. Maar van deze vogels heb ik echt geen verstand. Ik heb wel even een foto bijgevoegd.

Alvast bedankt voor de reacties!

http://i350.photobucket.com/albums/q422/chocolabje/Foto070.jpg
http://i350.photobucket.com/albums/q422/chocolabje/Foto069.jpg

Ilovediamantduifjes
12-07-2009, 15:44
Dit is volgens mij een duivin. Diamantduiven kun je beter tropenzaad geven in de plaats van duivenvoer. In een parkietenkooi zal ze zich beter voelen dan in die kattenmand, maar een volière is altijd beter. Tegen morgen zul je waarschijnlijk nog geen eigenaar hebben. Zo'n diertje dat je hebt gevonden kan vol ziektes zitten. Dat dier geraak je nog aan de straatstenen niet kwijt. Waar woon je? Ik ben geïnteresseerd.

chocolabje
12-07-2009, 15:53
We hebben al iemand benaderd hier in onze woonplaats die diamantduifjes heeft, alleen hij is toevallig nu een weekendje weg. Maar hij wil hem wel hebben, dus dat is het probleem niet. Tja en wat voer betreft, het is zondag en kan 123 niet ergens voer halen en het is even behelpen met duivenvoer.

Ilovediamantduifjes
12-07-2009, 15:54
Ok, die persoon die je benaderd hebt, heeft die al Diamantduifjes?

chocolabje
12-07-2009, 16:02
Ja, ik ken hem niet persoonlijk maar een vriend van ons wel. Hij heeft, wat wij gehoord hebben, een buitenvoleire. Dus daar komt hij/zij wel goed terecht. Het is alleen even behelpen tot morgenavond. ;)

Ilovediamantduifjes
12-07-2009, 16:06
Een buitenvolière? Het hangt er ook vanaf welke soorten daarin zitten, hoor. Misschien soorten die helemaal anders verzorgd moeten worden dan Diamantduiven. Het hangt er toch niet vanaf hoeveel verstand je hebt van vogels algemeen :eek: Je moet ook wat weten over je soort vogel.

chocolabje
12-07-2009, 16:15
Ik snap dat je zelf interesse hebt in deze duif, maar nogmaals ik ken deze persoon niet persoonlijk dus kan je geen antwoorden geven. Ik weet alleen wat ik van onze vriend weet en dat is dat deze man diamantduifjes kweekt en nog meerdere soorten vogeltjes heeft. Die vriend van ons kent hem wel heel goed, dus ik heb er de volste vertrouwen in. En ik mag als leek er toch wel vanuit gaan dat als iemand bepaalde vogels kweekt, dat hij/zij daar dan ook verstand van heeft. (Ow jee, weet dat ik hier reacties op ga krijgen ;) ) Bovendien brengen we de vogel zelf morgen weg en staat het ons niet aan (wat me onwaarschijnlijk lijkt) dan nemen we hem weer mee.
Maar een vraagje aan jou aangezien je niet echt positief reageert: had je liever gezien dat ik hem met de dierenambulance had meegegeven vandaag ipv dat ik mijn best heb gedaan om zelf een goed huis te vinden bij iemand die zelf Diamantduifjes heeft?

Marx
12-07-2009, 16:26
Komt goed, alleen moet hij wel echt fijner voer hebben. Ken je iemand met een parkietje? Dat voer is ook prima ;)

chocolabje
12-07-2009, 16:37
Mmm kan even vragen bij mensen een paar blokken verder... die hebben nl een voilière maar heb geen idee wat ze erin hebben.;) Bedankt voor de tip!

Ilovediamantduifjes
12-07-2009, 16:48
Maar een vraagje aan jou aangezien je niet echt positief reageert: had je liever gezien dat ik hem met de dierenambulance had meegegeven vandaag ipv dat ik mijn best heb gedaan om zelf een goed huis te vinden bij iemand die zelf Diamantduifjes heeft?

Nee, dat wou ik dus niet. Mijn vraag was dus of die persoon in kwestie ook zelf Diamantduiven heeft. Die is dus beantwoord nu. Zo niet was die persoon even leek als jij als het om Diamantduiven gaat (niet slecht bedoeld of zo) en zou dat beestje ook niet echt een goeie thuis hebben gevonden, denk je niet? Ik vind het heel tof dat je een goede thuis hebt gevonden voor deze duif, dat is dan ook het enige wat ik wou dat er bereikt werd voor dat diertje met m'n reacties.

Marx
12-07-2009, 16:54
Berichtje drie, je moet toch echt beter leren lezen hoor. :D

We hebben al iemand benaderd hier in onze woonplaats die diamantduifjes heeft, alleen hij is toevallig nu een weekendje weg. Maar hij wil hem wel hebben, dus dat is het probleem niet.

chocolabje
12-07-2009, 17:52
Zojuist de parkietenvoer gehaald bij de buren en hij/zij is er gelijk van gaan eten. Daar ben ik erg blij mee. Hij/zij is inmiddels ook al een stukje levendiger geworden en maakt ook al geluidjes. Dus volgens mij gaat het wel goed met hem/haar...

chocolabje
13-07-2009, 19:23
Hier een update: We hebben net het diamantduifje weggebracht en het blijkt nog een jonkie te zijn. Hij is nu eerst apart gezet en als hij/zij het goed blijft doen dan gaat hij/zij bij de anderen in de volière. Volgens deze man zag hij/zij er wel heel erg goed uit, afgezien dat hij zijn achterste veren kwijt was. Maar dat zou uiteindelijk ook weer goed komen. Hij zou ons, via onze vriend, op de hoogte houden van het verdere verloop. Ik heb er een goed gevoel over dat hij/zij nu op een goed adres zit. :)

Ilovediamantduifjes
13-07-2009, 19:34
Hier een update: We hebben net het diamantduifje weggebracht en het blijkt nog een jonkie te zijn. Hij is nu eerst apart gezet en als hij/zij het goed blijft doen dan gaat hij/zij bij de anderen in de volière. Volgens deze man zag hij/zij er wel heel erg goed uit, afgezien dat hij zijn achterste veren kwijt was. Maar dat zou uiteindelijk ook weer goed komen. Hij zou ons, via onze vriend, op de hoogte houden van het verdere verloop. Ik heb er een goed gevoel over dat hij/zij nu op een goed adres zit. :)

Hoe heb je gezien dat het een jonkie was? Aan de ring? Leuk dat dat beestje een goeie thuis heeft nu :)

chocolabje
13-07-2009, 21:36
Hoe heb je gezien dat het een jonkie was?

Dat vertelde de man waar we hem/haar hebben gebracht. Gisteren was voor de eerste keer dat ik zo'n diamantduifje zag, zelf was ik daar echt nooit achtergekomen.:)

lambert46518
13-07-2009, 22:22
nou als die bekende vogels hield of dat nou wildzang of parkieten of wat voor soort ook met uitzondering van vruchten en insecteneters dan was de diamantduif al beter geholpen geweest dan met duivenvoer.
Maar nietemin je hebt je goed ontfermt over dat duifje en in ieder geval verstandig eraan gedaan om het niet met de dierenambulance mee te geven.

Vogeltje24
14-03-2011, 21:12
nou als die bekende vogels hield of dat nou wildzang of parkieten of wat voor soort ook met uitzondering van vruchten en insecteneters dan was de diamantduif al beter geholpen geweest dan met duivenvoer.
Maar nietemin je hebt je goed ontfermt over dat duifje en in ieder geval verstandig eraan gedaan om het niet met de dierenambulance mee te geven.

waarom vind jij de Dierenambulance niet goed dan voor zo'n Diamantduifje?
Wij hebben ook 2 Diamantduifjes uit het asiel en die zaten samen met 2 kanaries in een buitenvoliere en hadden het heel goed. Ze hadden tropisch voer, trosgiers, speeltjes, enz. De buitenvoliere was 4x4x1.50!