Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Intiem kijkje bij familie nachtegaal in de kraamkamer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Intiem kijkje bij familie nachtegaal in de kraamkamer.

    Ik heb een wel heel leuk iets voor iedereen. Ik heb een tijdje geleden een webcam opgehangen in de voliere en nu zijn de nachtegalen ineens begonnen. En gelukkig kozen zij het nest voor de webcam
    Dus als alles nu doorzet en meezit kunnen wij met z'n allen meekijken en kan ik jullie alles van 30 cm afstand laten meevolgen.

    Stand van zaken is vandaag de hele dag bouwen en samen duidelijk acceptatie van nestkeuze.

    Ik vind het heel erg speciaal om zo te mogen genieten van mijn vogels en ik hoop dat jullie het ook leuk vinden.

    Kijk en geniet!

  • #2

    Opmerking


    • #3
      zeer mooi filmpje.

      heb je in de schuur een raam voor de voliere zitten ofzo ?
      nieuwe website

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door dave1
        zeer mooi filmpje.

        heb je in de schuur een raam voor de voliere zitten ofzo ?

        Opmerking


        • #5
          oke is dat een speciale webcam of een doodgewonedoorsnee?
          nieuwe website

          Opmerking


          • #6
            geweldig om te zien!!!

            echt super! heel mooi

            ik kan alleen op je website de webcam niet aangeslingerd krijgen...
            zal wel aan mij liggen
            Groet'n uut Drenthe

            Opmerking


            • #7
              Als ik het filmpje bekijk zeg ik: "Zo'n harmonieus koppel dat gezamenlijk een nest bouwt. Dan horen er gewoon eieren te komen".
              Als er nu nog geen eieren verschijnen(en blijven liggen) dan is de man of pop(of allebei) een eierpikker Marx...
              Eigenlijk moet je, de dag nadat het nest klaar is, vanaf 's ochtends vroeg tot in de middag continu gaan opnemen, dan kun je precies zien wat er gebeurt.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                Als ik het filmpje bekijk zeg ik: "Zo'n harmonieus koppel dat gezamenlijk een nest bouwt. Dan horen er gewoon eieren te komen".
                Als er nu nog geen eieren verschijnen(en blijven liggen) dan is de man of pop(of allebei) een eierpikker Marx...
                Eigenlijk moet je, de dag nadat het nest klaar is, vanaf 's ochtends vroeg tot in de middag continu gaan opnemen, dan kun je precies zien wat er gebeurt.
                Jee, zo optimistisch Je kunt toch niet direct een ei gaan verwachten? Bij Diamantduiven volgt het eerste ei pas 10 na de paring en tegen dan is het nest allang af. Geduld is een mooie zaak.
                Matsje <3

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                  Als ik het filmpje bekijk zeg ik: "Zo'n harmonieus koppel dat gezamenlijk een nest bouwt. Dan horen er gewoon eieren te komen".
                  Als er nu nog geen eieren verschijnen(en blijven liggen) dan is de man of pop(of allebei) een eierpikker Marx...
                  Eigenlijk moet je, de dag nadat het nest klaar is, vanaf 's ochtends vroeg tot in de middag continu gaan opnemen, dan kun je precies zien wat er gebeurt.

                  Eigenlijk zijn ze nog harmonieuzer dan nu getoond. Man en pop dragen nestmateriaal aan en dan zit pop op het nest en neemt het aan om de kom te fatsoeneren. Man brengt steeds cocosvezels en pop steeds bamboeblaadjes. Ik ben er wel van overtuigd dat dit de meest fanatieke poging is tot nu toe. Eerder was de pop echt halfslachtig bezig en nu doet ze echt mee. Ze zit constant met de kop in de nek en ze maken hele gekke pruttelgeluidjes die ik nog niet eerder heb gehoord. Het kan dus best zijn dat de pop inderdaad een late vogel van 2008 was en nu pas echt broeds begint te worden. De man wil al vanaf april maar gedraagt zich netjes. Als ze morgen nog steeds doorgaan met dit dan stop ik met insecten als meelwormen en krijgen ze alleen nog een paar pinkies en ieder 2 wasmotlarven oid. Ik wil niet dat ze als er eieren komen te driftig zijn door de vele insecten die ze elke dag eten

                  Opmerking


                  • #10
                    Hi Marc. Prachtig zeg! Heb ik toch nog Jappen in huis op deze manier. Mischien ben ik wat ongeduldig, maar hoe vaak ga je dit filmje vervangen of er een bijvoegen? Groet, Kees Nieuw Zeeland.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Marx,

                      Mooi hoor!
                      Leuk om het zo te kunnen volgen, succes!

                      Groeten, Serinus.
                      The proof of the pudding is in the eating

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
                        Jee, zo optimistisch Je kunt toch niet direct een ei gaan verwachten? Bij Diamantduiven volgt het eerste ei pas 10 na de paring en tegen dan is het nest allang af. Geduld is een mooie zaak.
                        Diamantduiven zijn in verschillende opzichten wel wat anders dan V&I etende vogelsoorten...
                        In de regel is het zo dat als insecteneters hun nest klaar hebben er binnen 3 dagen een eerste ei verschijnt. Dat heeft weinig met geduld te maken, maar is gewoon een gegeven.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                          Diamantduiven zijn in verschillende opzichten wel wat anders dan V&I etende vogelsoorten...
                          In de regel is het zo dat als insecteneters hun nest klaar hebben er binnen 3 dagen een eerste ei verschijnt. Dat heeft weinig met geduld te maken, maar is gewoon een gegeven.
                          Hoi Robin. Is het normaal dat ze alleen 's-morgens bouwen? We hebben zo rond 1300 uur gekeken en toen waren ze een half uur non stop samen aan het bouwen en daarna de hele middag niks meer. Tenminste, als ik keek zag ik er geen op de camera maar daar zat wel eens een uur tussen dat ik weg was.

                          Dus ze zijn vooral bepaalde delen van de dag bezig en niet de hele dag door.

                          Opmerking


                          • #14
                            Gaaaaf

                            Hoi Marc

                            Mooie beelden hoor nu maar hopen dat ze eens een keertje bij jer doorzetten.

                            Het nestelen gaat hier de gehele dag door als ze bezig zijn met een nest.
                            Ze stoppen dan niet tot het nest klaar is.

                            Hier hebben ze inmiddels alweer 3 eieren gelegt ik hoop dat vandaag het 4de ei er ligt. En anders maar 3 hoor is ook heel mooi. Dan maar weer afwachten.
                            mvg Gerard 6

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                              Hoi Robin. Is het normaal dat ze alleen 's-morgens bouwen? We hebben zo rond 1300 uur gekeken en toen waren ze een half uur non stop samen aan het bouwen en daarna de hele middag niks meer. Tenminste, als ik keek zag ik er geen op de camera maar daar zat wel eens een uur tussen dat ik weg was.

                              Dus ze zijn vooral bepaalde delen van de dag bezig en niet de hele dag door.
                              Ja hoor Marx, dat is heel normaal dat er op bepaalde uren intensief gebouwd wordt en dat er op andere uren bijv. midden overdag weinig of niets gebeurd. Mijn ervaring is ook dat bij veel vogelsoorten de ochtend favoriet is voor de nestbouw. Maar als er haast geboden is omdat er bijv. al een ei onderweg is kan er de hele dag gebouwd worden en is het nest in 1 dag gereed. Daartegenover staat dat als het nest op een moeilijke plek gepland is of als goede nestmaterialen niet ruimschoots voorhanden zijn, dat de bouw dan wel een week of langer kan duren...
                              Het weer kan ook van invloed zijn op de nestbouw. Lijstersoorten bijv. worden soms gestimuleerd door regenachtig weer. Misschien omdat ze dan makkelijker aan modder kunnen komen om hun nestkom van te metselen?

                              Opmerking

                              Working...
                              X