Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mozambique sijzen en japanse nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mozambique sijzen en japanse nachtegalen

    wat zou de minimale afmeting van een kooi moeten zijn voor een koppel mozambique sijzen en hoe groot voor een koppel japanse nachtegalen.
    en moeten deze na het siezoen appart gezet worden of bij elkaar laten zitten.

  • #2
    Mijn ervaringen zijn er slecht mee en er zijn er meer. Mozambiquesijzen combineren slecht met insecteneters. Ik weet zo 3 mensen waarbij het vechten werd en zelf met bullbulls wilden de Mozambiquejes totaal niet. Ik zou die twee soorten nooit combineren in welk seizoen ook. Zeker omdat de broedseizoenen elkaar vaak opvolgen. De dag dat de nachtegalen stoppen beginnen de Mozambiquesijzen vaak. Dus dat schiet niet op. Ik heb nu de mazzel dat mijn koppel gewoon in de lente begint. Vaak beginnen ze buiten echter in oktober ineens.

    De maat van de kooi kan voor Mozambiquesijzen vrij klein, buiten 2x1x2 zou ik zeggen. De nachtegalen vind ik persoonlijk minstens 2x3x2 ongeveer. Die zijn erg vliegvlug en willen graag lekker raggen merk ik. 1 meter diep vind ik te ondiep. 2 meter te kort.

    Opmerking


    • #3
      ik wil ze zowiezo niet bij elkaar plaatsen maar zit te twijfelen welke van deze twee soorten te gaan houden.
      ik vind beide soorten mooi en da zang is ook super.
      maar weet nog niet zo goed waar ik op moet letten of welke te nemen.

      Opmerking

      Working...
      X