Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Normaal of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Normaal of niet?

    Ik heb hier wat foto's van kleintjes (11 dagen oud) De doffer is bruin, de duivin Wildkleur-witstuit. Ik vind deze kleur er niet echt uit zien als Wildkleur en zeker niet als Bruin (heb al Bruine jongen gehad). Ik heb ze deze middag hun knijpring aangedaan. Ze piepen de hele tijd naar hun ouders. De ouders broeden er ook 's avonds niet meer op. Ze piepen als gek, maar de krop is helemaal niet leeg. Wat als de ouders er niet meer op gaan zitten? Ik zie hier dat vele mensen hun jongen optillen en aanraken en terugleggen en ringen en etc. De duiven stressten heel erg toen ik de jongen oppakte (tegen tralies vliegen [weerall ], heen en weer lopen)

    Moet ik mij in feite wel zorgen maken?
    Bijgevoegde Bestanden
    Matsje <3

  • #2
    geen zorgen maken, ze zien er gezond uit

    Opmerking


    • #3
      Ok Maar is dit een Wildkleur?

      P.S.: Op hun staart staan er bruine bolletjes.
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
        Ok Maar is dit een Wildkleur?

        P.S.: Op hun staart staan er bruine bolletjes.
        Het zal geen wildkleur zijn en ook geen bruin. Een mengseltje daar van lijkt me. Maar is dat belangrijk dan ,,na de eerste rui zie je toch wat het is !
        En waarom moet je zulke jonge vogels al een knijpring aan doen ,,het voordeel van knijpringen is dat je ze die ook aan kunt doen als ze allang uitvliegen ,of volwassen zijn.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          Het zal geen wildkleur zijn en ook geen bruin. Een mengseltje daar van lijkt me. Maar is dat belangrijk dan ,,na de eerste rui zie je toch wat het is !
          En waarom moet je zulke jonge vogels al een knijpring aan doen ,,het voordeel van knijpringen is dat je ze die ook aan kunt doen als ze allang uitvliegen ,of volwassen zijn.
          Wou gebruik maken van de situatie. Als ze uitvliegen moet ik ze vangen om een ring aan te doen en dan is het stress van hier tot in Tokio. Dus deed ik het net voor het uitvliegen (11-12 dagen oud, mijn vorige jongen vlogen altijd tussen de 10 en de 12 dagen uit) En zo gemakkelijk is het niet om vogels te vangen. Ze blijven niet stil zitten totdat jij ze simpelweg oppakt! En ik denk niet dat dat gezond is voor die dieren. Was gewoon benieuwd...
          Matsje <3

          Opmerking

          Working...
          X