PDA

Bekijk Volledige Versie : hoi

marnix1994
10-07-2009, 23:00
ik heb een vraagje:
hoeveel koppels gaan er in een kooi van 1.10m, 80cm, 2m???

alvast bedankt

Mvg marnix:D

frank4
10-07-2009, 23:22
ligt eraan wat vogels je erin wil

maar als je ze platlegt en mooi stapelt een hele hoop

:help frank4

marnix1994
10-07-2009, 23:31
hahaha ik dacht aan de grote van zebras

zwartwang
11-07-2009, 08:59
buiten het stapelen waar bij je moet letten op wie onder en wie boven zou ik er maar 1 koppel in doen.

je moet namelijk alrijt een oneven aantal koppels zebra,s hebben om vechten te voorkomen en de kooi is te klein voor drie koppels.

sibrand
11-07-2009, 09:24
buiten het stapelen waar bij je moet letten op wie onder en wie boven zou ik er maar 1 koppel in doen.

je moet namelijk alrijt een oneven aantal koppels zebra,s hebben om vechten te voorkomen en de kooi is te klein voor drie koppels.

Helemaal mee eens. Het is nooit handig 2 koppels zebravinken in een kooi te doen, want dat wordt vechten.

Wat je wel kan doen is de kooi door midden doen. Hierdoor creeer je 2 kooien waar 2 koppels in kunnen, maar kolonie broed bij zebravinken lukt niet.

mvg,
sibrand

zwartwang
11-07-2009, 15:50
Helemaal mee eens. Het is nooit handig 2 koppels zebravinken in een kooi te doen, want dat wordt vechten.

Wat je wel kan doen is de kooi door midden doen. Hierdoor creeer je 2 kooien waar 2 koppels in kunnen, maar kolonie broed bij zebravinken lukt niet.

mvg,
sibrand

ja kan ook kooi opdelen

maar koloniebroed gaat wel degelijk ik broed in kooien van 40x40x60 maar in juli stop ik daar mee en gaan alle vogels gescheiden van geslagt in vluchten.

maar als ik nog ringen over heb doe ik in de buitenvoliere vaak nog een paar koppels en dat gaat heel goed beter nog dan in broedkooien .
grotere nesten en geen kaalpikken en meer van dat soort ondeugden.
nadeel is dat je nooit zeker bent van de vader.

marnix1994
11-07-2009, 15:54
ok allemaal bedankt maar ik bedoelde niet dat ik er zebras in ging zetten maar vogels van ongeveer de grote van zebras maar tot heel hard bedank!!!!!

Mvg marnix

Marx
11-07-2009, 16:13
Hoi Marnix, ik zou eerst maar eens uitzoeken welke vogels want er is helemaal niemand die iets zinnigs kan zeggen over hoeveel koppels van "gewoon vogels ter grootte van een zebravink' ergens in kunnen. Ik neem aan dat je begrijpt dat elke vogel anders is. Van Mozambiquesijzen bv kan daar 1 koppel in en nooit meer. Van Japanse meeuwen misschien wel drie hoewel ik dat wel niet al te best vind zelf. Dus specificeer je vragen en vraag ze dan pas. Nu is het allemaal zo onzinnig ....;)

Verder post je dit dus onder zebravinken. Waarom praat je dan niet over zebravinken? Nu staat er een topic dat niet over een soort vogels gaat en al helemaal niet over zebravinken onder zebravinken en eigenlijk gaat het sowieso nergens over want je weet nog niet eens welke vogels je wil.

tropen kweker
11-07-2009, 16:15
waarom plaats je dit dat in het topic: zebravinken?

:o

Marx
11-07-2009, 16:16
waarom plaats je dit dat in het topic: zebravinken?

:o

De enige vogel ter grootte van een zebra die ik ken is een struisvogel :p :D

marnix1994
11-07-2009, 16:33
sorry allemaal mijn vraag is al beandwoord. sorry dat ik hem zo slecht formuleerde;) volgende keer zal ik eerst na denken en dan pas typen.

Mvg marnix

Animal
11-07-2009, 16:50
Doe er een koppel zebravinken ,een koppel japanse meeuwtjes ,en een koppel zilverbekjes in.
Dat kan prima .
Als ze eventueel gaan broeden ,moet je wel de jongen ,als ze zelfstandig zijn er uit halen ,anders wordt het te druk .

marnix1994
11-07-2009, 17:23
dacht ik aan maar waren er niet:( dus nu heb ik een koppel zebras, een koppel diamantduifjes,2popen en 1man van rood mussen.

maar de roodmussen zitten heeldetijd bovenaan:(. is dit normaal??
En de pop diamantduif zet in het etens bakje:(( is het normaal of wil het zeggen dat ze een nestkastje wil?!

alvast bedankt

marnix

Marx
11-07-2009, 17:31
Ja Marnix, nu breekt mijn klomp hoor. Je stelt een vraag en doet vervolgens maar wat. De vogels die jij nu allemaal daar in gepropt hebt slaan echt nergens op. Die roordmussen wordt helemaal niks want dat zijn hele drukke seizoensbroeders waarvan de man aardig fel kan worden. Die moet je buiten zetten in een ruime voliere. Dan die diamtduiven....... Wat dacht je, geef ze levend nestmateriaal waar ze onbeperkt de veren uit kunnen plukken voor hun nest? Die zebravinken zouden ze wel eens helemaal kaal kunnen plukken. Daarnaast zijn die dus echt weerloos tegen de rest.

Niet een al te slimme combinatie en dat terwijl je hier alles kan vragen en iedereen je wil helpen. Dus naast het feit dat je je vraag niet goed stelt doe je vervolgens helemaal niks met de antwoorden. Niet dat het mij uitmaakt of dat ik het lelijk bedoel maar ik weet wel waar ik nog antwoord geef en waar niet hoor. Die kooi is zoals al gezegd echt te klein en je dacht doe er nog maar een extra vogel in in de vorm van een 2e pop roodmus :confused: Dan kan iedereen wel antwoorden maar dat maakt geen verschil zo toch?

Maar nu is het te laat. :D

marnix1994
11-07-2009, 17:34
ik heb het aan mensen gevraagt die ik ken en die ook vogels hebben en die zijden dat het allemaal perfect ging!!!!!!!!!!!!!

Marx
11-07-2009, 17:56
ik heb het aan mensen gevraagt die ik ken en die ook vogels hebben en die zijden dat het allemaal perfect ging!!!!!!!!!!!!!

Haha, nou mooi toch? Dan komt het vast goed. Ik geloof dat je knopje van het uitroepteken bleef hangen want zoveel heb ik er niet nodig om ze te zien!!!!!!!!!!!!!!!! :D

marnix1994
11-07-2009, 18:02
haha sorry

Ilovediamantduifjes
11-07-2009, 19:44
Ik denk eerder dat de Zebravinken de Diamantduiven gaan kaalplukken.

marnix1994
11-07-2009, 19:49
tot nu toe plukt niemand niemand kaal!!!!!

Ilovediamantduifjes
11-07-2009, 20:41
'Gaan kaalplukken'. Nu dus nog niet. Je kunt natuurlijk altijd geluk hebben:D

marnix1994
11-07-2009, 21:27
jep ik hoop het

Marx
11-07-2009, 22:23
Ik denk eerder dat de Zebravinken de Diamantduiven gaan kaalplukken.

Als je mijn stukje nog eens leest is dat ook wat er staat. Ik begrijp wel waarom je het net andersom las als ik het terug lees :D

bert3660
11-07-2009, 23:21
Ik heb helemaal geen problemen met mijn zebravinken en diamantduiven in een gezelschap volière .

Maar zou ik ze in zo een kooitje zetten ? dan zijn de diamanten vrij agressief naar de zebravinken.

De eerste dagen heb ik dit gemerkt toen de zebravinken tegen de duifjes gingen zitten.
De duifjes pikten dan naar de zebravinken..

greets

Ilovediamantduifjes
12-07-2009, 09:18
Als je mijn stukje nog eens leest is dat ook wat er staat. Ik begrijp wel waarom je het net andersom las als ik het terug lees :D

Oeps, wat ben ik blind :D

Die zebravinken zouden ze wel eens helemaal kaal kunnen plukken.

Ik dacht dat je bedoelde: "Ze zouden die Zebravinken wel eens helemaal kaal kunnen plukken." Dacht dus dat 'ze' het onderwerp was en 'Die Zebravinken' het lijdend voorwerp :D

Ilovediamantduifjes
12-07-2009, 09:21
Ik heb helemaal geen problemen met mijn zebravinken en diamantduiven in een gezelschap volière .

Maar zou ik ze in zo een kooitje zetten ? dan zijn de diamanten vrij agressief naar de zebravinken.

De eerste dagen heb ik dit gemerkt toen de zebravinken tegen de duifjes gingen zitten.
De duifjes pikten dan naar de zebravinken..

greets

Diamantduiven agressief? Nog nooit meegemaakt, en zeker niet tegenover Zebravinken (wel duivinnen die agressief zijn tegenover een andere duivin in de broedperiode). Wij hebben onze Diamantduiven uit de gezelschapsvolière moeten halen omdat de Zebravinken ze kaalplukten...

bert3660
12-07-2009, 09:55
Het is al veel gebeterd..
Maar te klein op elkaar zetten zorgt voor problemen denk ik :)

Ik zit met 2 jonge duifjes dus ik post strak even een foto als ik nu wel een koppel heb.(Of niet.)

De kleuren in de vleugels en de ring rond de ogen zijn nu gekleurd.

greets

Animal
12-07-2009, 10:02
Duifjes zeker niet agressief naar zebravinken .
Hier gingen erg jonge zebravinken zelfs bij de duifjes in het nest zitten.