Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wij krijgen een vogelkamer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wij krijgen een vogelkamer

    Ik ben helemaal blij. Ik heb inmiddels een aantal blauwgrijze roodstaartjes verzameld en ik heb dus een kolonie met bewezen koppels ook. Nu ga ik een kamer ombouwen tot vogelkamer. Dus de blauwgrijze roodstaartjes krijgen een ruimte die beplant wordt met kamerplanten en verder de hele kamer. 4 x 4 meter met grote ramen en een gazen deur. Natuurlijk ook kunstlicht en helemaal aangepast aan Afrika. Broedkooi erin om evt vogels alleen te zetten, links mooie takken, rechts mooie takken en grote bossen gedroogd riet en een voedertafel in het midden met een stoel voor het baasje.
    Daarin komen dus de blauwgrijsjes en mijn koppel mozambiquesijzen als ze uitgebroed zijn. Lijkt me zo heerlijk om op een stoel te zitten met losvliegende vogels in de kamer die daar leven.

    Verheug me enorm en morgen haal ik de laatste 3 vogels op voor in die kamer.

  • #2
    Dat klinkt inderdaad goed

    Denk je wel aan gaas voor de ramen en glazen deur? Zou zonde zijn als ze zich doodvliegen

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Marx
      Ik ben helemaal blij.
      Ik ben benieuwd naar de foto,s,zal wel heel mooi worden.

      Opmerking


      • #4
        Hi Marc. zou je niet eens met Ingrid kunnen praten? Ik heb drie grote lege slaapkamers! succes ermee.zie hopelijk de foto's wel. groet, kees nieuw zeeland

        Opmerking


        • #5
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Zomaar een paar vragen die in me opkomen:
            Ga je een laag grond in de kamer aanbrengen en hoe dik wordt die laag dan ?(omdat je zegt "beplant wordt met kamerplanten")
            Hoe ga je de planten stofvrij (dus in leven) houden?
            Hoe hou je de lucht zuiver (luchtverversing)?
            Hoe hou je de lucht vochtig?
            Hoe verwarm je het swinters?
            Wat zit er op de wanden?
            En wat bedoel je met helemaal aangepast aan afrika?

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door J-T
              Zomaar een paar vragen die in me opkomen:
              Ga je een laag grond in de kamer aanbrengen en hoe dik wordt die laag dan ?(omdat je zegt "beplant wordt met kamerplanten")
              Hoe ga je de planten stofvrij (dus in leven) houden?
              Hoe hou je de lucht zuiver (luchtverversing)?
              Hoe hou je de lucht vochtig?
              Hoe verwarm je het swinters?
              Wat zit er op de wanden?
              En wat bedoel je met helemaal aangepast aan afrika?

              Hoe je kamerplanten in leven houdt dat weet ik wel denk ik. Er staan al allerlei planten en dus die blijven staan want ze zijn niet giftig. Aangepast aan Afrika in de vorm van 12-13 uur licht met daglichtlampen.
              Op de grond ligt laminaat en dat blijft zo, planten staan bij mij in huis gewoon in potten.
              De muren zijn wit en die blijven wit. Er komen geen takken langs de muren maar die hangen aan het plafond met daar onder een papierrol om de ergste poepjes op te vangen.
              Ventileren doe ik net als nu, ventilatieroosters zoals er ook nu zitten. Swinters verwarm ik dmv vloerverwarming die er nu ook ligt en de lucht blijft redelijk vochtig door de vloerverwarming in combinatie met de planten. Ik hoop dat ik je zo voldoende op de hoogte heb gebracht.

              Was je weer net te laat met de roodstaartjes?

              Opmerking


              • #8
                Hoi Ton, die lampen zou ik graag willen hebben als je ze weg doet. Ik woon alleen erg ver van je vandaan dus ik kan ze niet zo 123 ophalen en moet dat combineren met een andere rit. Ik weet niet of je er snel vanaf wil?

                Dat idee van die sluis is een goed idee. Daar ga ik zeker rekening mee houden bij het verder in orde maken van de kamer. Er komt een mooi frame met flexibel volierenet voor de raam zodat ze daar niet tegenaan knallen en zodat die evt ook open kan bij extreme hitte bv.

                Opmerking


                • #9
                  Hoe je kamerplanten in leven houdt dat weet ik wel denk ik.
                  Uit ervaring weet ik dat heel veel mensen problemen hebben met het in leven houden van planten ivm stof op de planten waardoor de planten doodgaan en het schimmelen van de grond in de potten door ontlasting e.d.
                  Eigenlijk zou je de planten regelmatig moeten besproeien/afspoelen maar dit geeft dan vaak weer een zooitje (op de wanden / grond).

                  Op de grond ligt laminaat en dat blijft zo
                  Leg je daar dan nog zand oid over? Ben je niet bang dat het laminaat nat wordt en krom gaat trekken?

                  De muren zijn wit en die blijven wit.
                  Kun je de wanden makkelijk schoonmaken of wat bedoel je met "die blijven wit"?

                  planten staan bij mij in huis gewoon in potten.
                  Er komen geen takken langs de muren maar die hangen aan het plafond met daar onder een papierrol om de ergste poepjes op te vangen.
                  Ik had me iets anders voorgesteld bij "helemaal aangepast aan afrika".

                  Ventileren doe ik net als nu, ventilatieroosters zoals er ook nu zitten. Swinters verwarm ik dmv vloerverwarming die er nu ook ligt en de lucht blijft redelijk vochtig door de vloerverwarming in combinatie met de planten. Ik hoop dat ik je zo voldoende op de hoogte heb gebracht.
                  Ik hoop dat je het klimaat een beetje in de hand kan houden, heel vaak wordt het een droog en stoffig geheel of een muf stinkend en vochtige boel.



                  Was je weer net te laat met de roodstaartjes?
                  Is dit voor mij bedoeld? zo ja, ik zou niet weten waar ik weer te laat mee ben.
                  Ze zitten bij mij nu lekker buiten en zijn volop aan het "rommelen".

                  Opmerking


                  • #10
                    droog en stoffig is afrika s,nachts met de lamp uit heb je donker afrika Dus in mijn ogen ideaal
                    groeten eddie

                    Opmerking


                    • #11
                      ik ga kwijlen

                      marx je moet nu eens ophouden met je mooie verhalen!!!!!

                      ik word helemaal jaloers

                      ooooh wat wil ik die foto's graag zien

                      ik weet zeker dat ik later ook zo'n kamer wil, maar ja eerst de studie he?
                      Groet'n uut Drenthe

                      Opmerking


                      • #12
                        En tegen de tijd dat alles begint te ruien even een paar meeuwtjes of zebravinkjes er bij in .Met een nestkastje waar ze alle veertjes die ze vinden inslepen,is makkelijker dan stofzuigen wat de nodige onrust veroorzaakt.
                        groeten eddie

                        Opmerking


                        • #13
                          zoals eddie al zegt, is het slim om er een koppeltje zebra's in te doen
                          (dat heb ik het gehele jaar in alle voliere's)
                          ik geef ze gewoon een parkietenblok en die stouwen ze helemaal vol met veren en zooi. elke maand haal ik het blok leeg, en dan kunnen ze weer opnieuw

                          klinkt wat cru, maar werkt wel
                          Groet'n uut Drenthe

                          Opmerking


                          • #14
                            Het zal vast mooi worden, ben benieuwd naar de foto's.

                            Opmerking


                            • #15
                              Nee hoor, geen zebra's of andere rotzooi erin. Rotzooi is natuurlijk een grapje maar ik wil absoluut dergelijke vogels niet. Er komt een kolonie blauwgrijze roodstaartjes in en dan blijft het schoon, rustig en netjes. Zodra ik er zebra's ed in ga zetten dan pakken die misschien de veren wel op maar ze fokken als muizen en trekken de nesten van mijn andere vogels kapot. Dan veeg ik liever met stoffer en blik even die veren op, geen probleem. En hoeveel veren komen er nu helemaal van 6 piepkleine vogeltjes

                              Opmerking

                              Working...
                              X