Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eivoer

    hallo allemaal,
    ik heb 2 jonge parkieten nu een week uitgevlogen en ze eten geheel zelfstandig. Ze zitten nu in een vlucht met wat vrijgezellen mannen van vorig jaar.
    Hoelang blijf ik hun eivoer geven?
    ik heb tijdens de broedperiode toen mam en pap hun in t blok voerde iedere dag eivoer verstrekt. Dat moet ik nu een beetje afbouwen neem ik aan?

  • #2
    Ik zou daar niet te snel mee stoppen. De dierlijke eiwitten helpen ze met de groei en ontwikkeling. Ik zou ze het nog zeker een maand geven.
    Ze moeten natuurlijk ook zaad leren, een streng trosgierst helpt ze daar vaak bij, dat is zacht zaad.
    Dus beide aanbieden en op den duur de verhouding veranderen tot ze op zaad en af en toe eivoer leven.
    Succes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Bij mij krijgen alle vogels het hele jaar door eivoer.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Bij mij krijgen alle vogels het hele jaar door eivoer.
        oke, maar hoeveel per vogel?
        ik heb op dit moment z,n 20 vogels in mijn voliere,
        natuulijk met de broedtijd meer als in de rustperiode.kan je mijn een indicatie geven.
        kan je dit aangeven in aantal gram per vogel per dag?
        ik heb dit altijd moeilijk gevonden, ik wil niet dat ze tekort komen,maar ik wil ook niet dat ze te vet worden.

        gr, Peter

        Opmerking


        • #5
          dank voor jullie reakties!
          ik blijf het dus nog even geven, ik geef het het hele jaar door maar ongeveer 2x in de week in de rustperiode. ik zal het wat meer geven nu de kleintjes in de groei zijn...

          Opmerking

          Working...
          X