Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere met kanaries dak erop ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Voliere met kanaries dak erop ???

    Hallo, ik ben net klaar met onze buitenvoliere, ik heb nu dus een groot nachthok binnen, en nu dus vlucht naar buitengemaakt.

    De eerste kanaries zijn dus al naar buitengegaan vandaag ( voor het eerst )
    nu heb ik de dak bespannen met gaas, nu het steeds zo regent , vroeg ik mij af, of het beter is het dak te bedekken met golfplaatjes, of juist de helft ??

    Dus wat is beter, dak waterdicht maken met golfplaatjes, of misschien de helft, of lekker zo laten, ze gaan vanzelf wel naar binnen ( ruimte genoeg binnen )

    Alvast bedankt voor de reacties.

  • #2
    ik zeg de helft dichtmaken en de rest mooi open laten

    kunnen ze zelf kiezen

    en kanaries kunnen best wat hebben hoor!
    Groet'n uut Drenthe

    Opmerking


    • #3
      Helemaal mee eens, half overdekt is ook mijn smaak.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        dak open ???

        van ik moet alles toe boven aan.want wanneer er wat open is. zal je altijd met een zeer natte bodem zitten met gevolg van,schimmel op bodem.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door medaar
          van ik moet alles toe boven aan.want wanneer er wat open is. zal je altijd met een zeer natte bodem zitten met gevolg van,schimmel op bodem.

          ??????
          Is in de natuur ook alles op de grond beschimmeld ???

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            ??????
            Is in de natuur ook alles op de grond beschimmeld ???

            Nee, maar in de natuur zitten er ook geen vogeltjes in een groep de hele dag op hetzelfde vierkante metertje te poepen natuurlijk. Het kan best een hele smeerbende worden als de voliere een natuurlijke bodem heeft. Maar als de topicstarter gewoon tegels oid valt het wel mee want die kun je schoon spuiten. Kanaries zijn best gevoelig voor natte bodems en bodems waarop veel mest ligt te rotten. Zeker in de herfst als ze zelf ook een iets zwaardere tijd hebben met stormen en regen. Ikzelf zou de hele voliere bedekken als er veel vogels in zitten op een natuurlijke bodem. Heb je een stenen of betonnen bodem of heel weinig vogels in veel ruimte dan zou ik ook de helft bedekken.

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Je kunt een natuurlijke bodem niet schoon houden. Als die nat wordt wordt het altijd vies en sceptisch. Niet als je een koppel rode kardinalen op 4 vierkante meter zet nee. Maar kanaries worden anders gehouden. Kanaries zitten na het broedseizoen meestal zo:



                  Dan ligt er dus overal poep en dat is zeker wel slecht als daar veel regen over gaat. Kijk eens naar de vensterbank en schat in hoe de grond onder de vogels ondergepoept is. Dit zijn niet eens zoveel vogels in die ruimte maar zeker niet abnormaal om ze zo te houden.

                  Mijn koppeltje nachtegalen in een beplante vlucht gaat prima. Maar 20-30 kanaries niet.

                  Opmerking


                  • #10
                    Allereerst bedankt voor de reacties, ook al zijn die toch wel verschillend, bij mij zitten nu 7 kanaries in een buitenvlucht van 3,20 L. x 1,10 BR. x 2,00 H.
                    Verder hebben ze binnen de beschikking over een ruimte van 2.00 L. x 1.00 BR
                    x 1.00/1.30 Hoog ( de ruimte onder het binnenhok wordt gebruikt als wegzet )

                    Ruimte genoeg dus, ik kan mij wel vinden in het half overdekken, maar denk dat helemaal overdekken voor de bodem ( is bij mij 10/15 cm. zand, met daaronder worteldoek ) misschien ook geen slechte optie is, waar het mij om gaat is wat voor de geondheid van de vogel het beste is.

                    Maar zoals ik het nu aanschouw, vinden de kanaries het regenbuitje wel plezierig.

                    Opmerking


                    • #11
                      zomer of herfst

                      ja, in de zomer vinden ze een buitje wel lekker, en in de herfst ook. maar als het nederlandse regenseizoen inzet, heb ik het toch liever geheel overdekt. als de tendens zich doorzet, met af en toe van die heftige regenbuien, kies ik voor overdekt, en geef ik de vogels elke dag een badje.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        Een dakplaat die je kan wegschuiven in aluminium gootjes is dan misschien handig. In de zomer lekker open, in de winter dicht.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          In de winter kan het ook wel eens handig zijn als er wat sneeuw in de volliere komt ...Dan zitten de vogels nooit zonder water als de drinkbak bevroren is.

                          Opmerking


                          • #14
                            test

                            Opmerking


                            • #15
                              Bedankt voor de reacties, ik heb voor alle zekerheid maar helemaal overdekt.
                              Kan in ieder geval geen kwaad.

                              Ik heb inmiddels wel begrepen dat iedereen hier zijn eigen mening over heeft, van het beter/slechter is.

                              Bedankt.

                              Opmerking

                              Working...
                              X