Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwartwang pop bij witte man

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zwartwang pop bij witte man

    Beste,

    Als ik een zwartwang grijze pop bij een witte man zit krijg ik dan witte met een zwartwang?

    Groetjes,
    Ferdy

  • #2
    Nee zo werkt het niet helaas. Dat zou een beetje zijn als wanneer je een groen en een blauw parkietje samen zet je een groen/blauw gevlekt parkietje zou krijgen. Kleuren vererven in zijn geheel. Dus twee mutaties geven meestal of de een of de andere en soms zelfs helemaal niks omdat wildkleur aanwezig kan zijn en dat dan over de andere kleuren heen gaat. Heel soms maar combineren mutaties. Zoals bruin en pastel. Dat wordt bruinpastel. Maar wit is wit omdat het over alle kleuren heen gaat en die laat verdwijnen. Er zitten dus niet ineens gaatjes in het wit waar dan zwarte wangetjes uit komen. Als je vogel een dominant overwit bont vogeltje is zal je wildkleurtjes krijgen met wat witte plekken of vogels die helemaal wildkleur zijn.

    Dit is dus niet de perfecte paring als je iets leuks wil kweken. Het hangt wel erg af van wat ze dragen. Maar waarschijnlijk weet je dat niet.

    Opmerking


    • #3
      Marc heeft je al wat uit de droom van een witte zebravink met een zwarte wang geholpen maar er zijn meer mogelijkheden om een lichtgekleurde vogel met een zwarte wang te kweken namelijk de zwartwang masker.....
      Ook een bijzonder mooie zebravink!


      De tijd ontbreekt me om hier alles uit de doeken te doen maar neem eens een kijkje op onderstaand Zebravinkenforum:



      Of de site van de Nederlandese Zebravinken Club



      Hans.
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #4
        Het is te lukken een witte zebravink met zwartwang oftwel een bont zwartwang. Het probleem is je krijgt het niet in 1 jaar daar gaat minimaal 2 jaar overheen.

        Het handigst is gewoon om een witte man tegen een zwartwang grijze pop te zetten. De vogels die er dan uitkomen zijn het meeste wit split zwartwang oftwel je ziet een witte vogel maar het wit maskeerd de zwartwang.

        Deze vogels die uit dit nest komen moeten gezet worden tegen bont grijze vogels. De jongen die uit dit nest komen zouden bont zwartwang kunnen zijn maar de garantie is er nog niet.

        Hoop jullie hier mee verder geholpen te hebben en veel succes ermee. Het is goed mogelijk, want ik ken nu ook iemand die heeft bont bleekrug bruin en heb nu zelf dit jaar getekend bleekrug grijs.

        mvg,
        sibrand
        Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

        Opmerking

        Working...
        X