Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogels bij elkaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogels bij elkaar

    hoi allemaal

    ik heb een paar vraagjes:
    -is er een verschil tussen een sijs en een barmsijs
    -kan ik zebravinken, diamandduifjes,europese kanaries,sijsen bij elkaar zetten??

    alvast bedankt

    Mvg marnix

  • #2

    Opmerking


    • #3
      n heb je europeers kanaries??? en wat is nu het verschil tussen een barmsijs en een sijs???

      en moet ik die vogels ringen ??

      Opmerking


      • #4
        juist opgezocht wat een Europese kanarie is en nee die heb ik niet

        Weer wat bij geleerd

        greets

        Opmerking


        • #5
          neet je misschien of ik zebravinken, diamandduifjes,europese kanaries,sijsen moet ringen??

          Opmerking


          • #6
            hoi

            over het ringen"

            zebra's en diamantduifjes hoef je niet te ringen,
            'maar sijsen en barmsijsjes wel!

            zebra's en diamantduifjes vind ik persoonlijk geen goede combinatie, want de zebra's kunnen de duifjes wel eens gaan kaalplukken!
            dit kun je wel voorkomen maar dan moet je erg veel nestmateriaal gaan verstrekken

            de rest van de combi kan opzich wel, maar dat ligt aan de groote van je voliere.
            Groet'n uut Drenthe

            Opmerking


            • #7
              Europese kanaries, sijzen en barmsijzen mag je niet ongeringd in je bezit hebben. Zij vallen onder de beschermde vogels.
              Kijk even op de site van de bond voor uitleg over deze verplichte ringen.
              www.nbvv.nl
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                @ ton koek : Bij mij zitten er 2 jonge duifjes inde voliere bij een koppel : kuif x niet kuif en een jong koppel gewone zebra's.

                De eerste week was spannend de duifjes pikte naar de zebravinken als ze te dicht kwamen.
                Nu zitten ze al een wee of 3 samen en alles gaat goed.
                De duifjes gaan vaak mee met de kwartels ergens zitten en wat pikken op de grond.


                Dus ik zie geen probleem

                Maar ik heb wel veel nestmateriaal

                greets

                Opmerking


                • #9
                  Dan ik al helemaal niet....
                  Bedenk ook, er is geen "altijd" en geen "nooit" als het over dieren gaat. Soms gaat het goed, soms niet. Soms gaat het bijna altijd mis en dan nog is er die ene die zegt dat het wel kan.
                  Toch heeft iedereen dan eigenlijk gelijk, als het maar met goede bedoelingen geschreven is.

                  (Tjonge, wat zeg ik dat mooi)....
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking

                  Working...
                  X