Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het begint te kriebelen iets bij mijn nachtegalen te zetten....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Het begint te kriebelen iets bij mijn nachtegalen te zetten....

    Ik weet dat mensen nu denken, jij bent gek! Maar ik ben ook een beetje gek en ken inmiddels iemand die kweekt met de nachtegalen in zijn gezelschapsvoliere vol kanaries. Als ik nu een soort kies die heel relaxed is en zorgt dat de nachtegaaltjes zich op hun gemak voelen? Werkt dat niet juist positief?

    De Mozambiquesijsen probeer ik niet eens hoewel een stel van die jongen wel erg relaxed zou werken. Maar ik weet dat ze die niet moeten. Kanaries heb ik niet meer en die komen ook niet meer. De blauwgrijze roodstaartjes zou kunnen. Waarom ik dit zeg is omdat mijn nachtegalen de kooi niet gebruiken. Zij komen nooit in het deel achter de bamboe. Nooit. Ook nooit in de hogere delen. Hooguit heel soms een keer vroeg in de morgen dat ze snel een ronde maken maar verder zitten ze binnen of net voor het binnenhok. Dat vind ik dus wel jammer want ze hebben bijna 30 kuub en gebruiken er slechts 10 van. Ik denk dat mijn blauwgrijze roodstaartjes de voliere wel eens erg zouden kunnen waarderen. Het zit vol insecten, vlinderstruik en bloemen en meters hoge grasaren met zaad. Als die nu eens een nest gaan maken zou dat niet verkeerd zijn

    maar natuurlijk twijfel ik zoals altijd. Ik denk zelf dat ze elkaar niet in de weg zullen zitten want ze hebben een totaal andere niche. De ruimte is echt enorm al lijkt dat niet zo op foto's. Hij is 3,5 meter breed en 3,8 meter diep en 4 meter hoog. Echt veel volume voor 2 kleine vogeltjes. Het staat bom en bomvol planten. Ik kan er niet meer door en overal staan bloemen, grassen en dichte struiken.

    Wat zouden jullie doen? Ik ben A bang dat ik een jachtpartij krijg. Niks wijst daar op maar wie weet. Dan krijg ik de blauwgrijsjes nooit meer te pakken snel. B ben ik bang dat ik een nest van de nachtegalen ga verstoren hoewel niks meer wijst op broeden voor dit jaar. Ik lees in het nachtegalen topic echter dat ze her en der ineens nu pas beginnen. Dus wie weet maak ik dat dan kapot. Daar staat tegenover dat ik denk dat ik wel eens een ronde uit mijn koppel blauwgrijsjes kan kweken in die voliere hoe hij er nu bij staat. Er staat zeker 2 vierkante meter vol rijp gras en overal muur en bloemen met insecten. Ook veel bladluis. Dus dat zou dan de bonus zijn.

    Nou ja, ik twijfel dus. Wat zouden jullie doen?

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik wil liefst kweken. Maar ik zie dat ik meer ruimte heb dan de vogels vragen. De nachtegalen gebruiken het niet en ik wil ook blauwgrijze roodstaartjes kweken

      Opmerking


      • #4
        Liefst kweken

        Hi Marc. Je zegt het zelf al. Wil het liefst kweken.Ik zou het dus nog effe afkijken en zeker dit seizoen niet doen. Je wordt waarschijnlijk een beetje rusteloos maar het seizoen heeft toch nog een maand of drie? Mijn huis is 335m2 en sinds de kinderen zijn vertrokken gebruiken we er ook maar een derde bij. Maar om het nu weer op te vullen?? ha, ha. Nog effe volhouden. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

        Opmerking


        • #5
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            De nachtegalen van de hand doen en iets heel anders aanschaffen, is dat niet een idee?

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Robin
              De nachtegalen van de hand doen en iets heel anders aanschaffen, is dat niet een idee?
              Misschien. Heb jij nog iets leuks voor me dan? Voor volgend jaar. Ik wil wel een koppel mutatiespreeuwen.
              Maargoed, of je daar een koppel Afrikaantjes bij kan zetten. Dacht zelf heel misschien aan brilvogels te willen beginnen. Daar zet je makkelijk een koppel Mozambiquesijzen bij en een koppel blauwgrijze roodstaartjes in mijn hok.

              Helaas is het hok niet te delen. Beter gezegd, dat zou ik nooit willen omdat het me nu net gaat om die grote inhoud

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                Dacht zelf heel misschien aan brilvogels te willen beginnen.
                Hier in de buurt biedt iemand een bewezen koppel aan. Om de 2 dagen krijg ik een melding dat hij zijn advertentie opnieuw online heeft geplaatst
                Met vriendelijke groet, Jeroen

                www.jeroenhubert.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen H
                  Hier in de buurt biedt iemand een bewezen koppel aan. Om de 2 dagen krijg ik een melding dat hij zijn advertentie opnieuw online heeft geplaatst
                  Klopt, Ganges brilvogels, Wassenaar, 2007, 350 euro Maar die vogels zijn zover ik zag niet geringd en ik vind 350 euro erg veel. Al zit er een mooi verhaal bij over jongen etc etc.

                  Ik heb er nu ook geen plaats voor en die vogels zitten momenteel in een broedkooitje. Daar kun je dit jaar niks meer mee dus dan wacht ik liever op de tijd dat mensen echt EK 2009 geringd uit de buitenvoliere gaan aanbieden Als je er 4 koopt en dan sekst kom je een heel eind meestal.

                  Maargoed, wie weet, we zullen zien. Schijnt niet goed te combineren te zijn met Japanse nachtegalen. Waarom weet ik eigenlijk niet. Wat dieet betreft zou het wel goed uitkomen.

                  Opmerking


                  • #10
                    jappen en andere vogels

                    bij mij zitten tropen en europese vogels bij de nachtegalen in 1 voliere,zelfs zilverbekken,maar niet meer dan drie paar vogels totaal in 1 voliere van 2,6keer 2,5 keer 1meter breed.
                    volop jonge tropen met een voordeur in het nest van bijv de zilverbekken als een schuurdeur en er word niks opgegeten,rara.
                    ik heb vroeger wel nachtegalen gecombineerd met buulbuuls en dat ging prima hoor alleen niet met brilvogels of tangara,s zeker niet met spreeuwen dan worden de nachtegalen opgegeten.
                    mvg wim

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door leila
                      bij mij zitten tropen en europese vogels bij de nachtegalen in 1 voliere,zelfs zilverbekken,maar niet meer dan drie paar vogels totaal in 1 voliere van 2,6keer 2,5 keer 1meter breed.
                      volop jonge tropen met een voordeur in het nest van bijv de zilverbekken als een schuurdeur en er word niks opgegeten,rara.
                      ik heb vroeger wel nachtegalen gecombineerd met buulbuuls en dat ging prima hoor alleen niet met brilvogels of tangara,s zeker niet met spreeuwen dan worden de nachtegalen opgegeten.
                      mvg wim
                      Maar wat deden de nachtegalen? Jongen krijgen?

                      Ik ben overigens inmiddels weer genezen want ik neem een vogelkamer voor de troopjes en de nachtegalen zijn volop aan het bouwen

                      Opmerking


                      • #12
                        kijk eindelijk word het wachten beloond

                        Opmerking

                        Working...
                        X