Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere in de schuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Voliere in de schuur

    Wij willen een voliere in de schuur neerzetten van 2 meter tegen de muur, 1.30 meter diep en 2.40 meter hoog.

    Hij word opgedeeld in 3 delen, 2 voor mijn scheiding van mannelijke en vrouwelijke zebravinken. En 1 deel wordt dan 1.30 d bij 1.30 b bij 2.40 h.

    Nu mijn vraag: kan ik in dat gedeelte 4 japanse meeuwen, 3 dwergeksters, 2 bichenowastrildes, 2 diamantvinken, 2 lachduiven, 1 senegaltortelduif en 1 bronsvleugelduif huizen of wordt dat te vol?

  • #2
    Ik denk dat het tijd wordt afstand van een paar vogeltjes te doen. Hoe dan ook is dat geen gezelschap samen. Je moet denk ik meer keuzes maken en alleen nemen en houden wat je echt hebben wil. Alleen voor de lachduifjes is het al klein. Als die vliegen slaan ze de rest KO uit de lucht in zo'n smalle kleine ruimte. Blijven ze leven? Ja vast. Is het echt ok? In mijn ogen zeker niet

    Opmerking


    • #3
      Waarom zouw je de zebravink mannen en vrouwtjes appart willen zetten ,,dat is nergens voor nodig.

      Opmerking


      • #4
        er is maar plaats voor 1 koppel duiven,
        en niet voor de rest
        je moet echt een paar vogels wegdoen, en diegene die je wilt houden, houden

        Opmerking


        • #5
          Er is wel ruimte voor de vogels, daar niet van. Vroeg me alleen af of dit kon in deze ruimte.

          Wil de verschillende geslachten zebravinken gescheiden houden in verband met gecontroleerd kweken.

          En alleen de japanse meeuwen, dwergeksters, bichenowastrildes en diamantvinken? Kunnen die wel in deze ruimte?

          Opmerking


          • #6
            Nee ik denk dat je in deze ruimte 2 koppels moet doen.
            Sowieso gaan die bichenows en diamantvinken elkaar afmaken, ik zou die diamants weghalen want dat is een boosdoener.
            Die dwergekstertjes kunnen in de broedperiode ook erg fel zijn dus dat is ook niet slim in zo'n ruimte.
            Wat ik zou doen is die bichenows en een koppeltje zilverbekjes/loodbekjes (die zijn net iets weerbaarder als jap. meeuwen).
            Bisenastrildes zou ook goed kunnen.
            Ik denk echt dat je het bij 2 koppels moet laten.
            Mijn voliere is ook 2.5 bij 1 bij 2 meter hoog en daar heb ik ook maar 2 koppels in en dat gaat precies goed.
            Wat natuurlijk ook kan is 3 koppels jap. meeuwen, dat gaat prima.

            in ieder geval succes

            Maarten

            Opmerking


            • #7
              Matsje <3

              Opmerking


              • #8
                Nee de duiven van het 'drama' zitten in een 2.80 lange voliere buiten. Daar wordt(hopelijk voor de winter) een binnenhok aangezet.

                Deze voliere is puur voor het scheiden van de zebra's en om de andere tropen die ik heb wat extra vliegruimte te geven. Ze zitten nu in kamervolieres.

                Het was mooi geweest als mijn andere duiven erbij konden, maar ik denk dat ik toch moet indammen. Ben een sentimentele miep hoor. De lachduifjes die ik erin wou zijn de eerste kinderen van mijn lievelingsduif en daar wou ik 1 van houden en ook jongen mee kweken.

                En de senegal en bronsvleugel zijn ook speciaal voor me

                Opmerking


                • #9
                  Ach zo De kindjes van Duifje, de lachduif of zo ('k heb de foto's al gezien )
                  Matsje <3

                  Opmerking


                  • #10
                    Jaaaaa inderdaad! Na een jaar denken dat ze een jongetje was kreeg ze een vriendin...dat was dus 4 eieren in een nest. Heb die nieuwe toen geruild voor een man en gelijk raak

                    Opmerking


                    • #11
                      Soms moet je omdat het beter is voor de vogels zelf de keuze maken er een aantal weg te doen. Fijn om te horen dat de postduiven inmiddels lekker buiten zitten.

                      Maar ik zou die duifjes dus gewoon wegdoen. Naar iemand die ze gaat koppelen en lekker in een ruime voliere gaat houden. Dat is toch veel leuker voor de duifjes dan in een voliere(tje) in een schuur? Lekker in de zon en met een ander duifje van hun eigen soort.

                      Ik ben ook altijd heel erg van het "deze is speciaal' etc geweest maar daar ben ik echt vanaf gestapt omdat het beter voor de vogels is ze het beste te gunnen. Ik zette dan een advertentie op MP en bood ze aan voor goed tehuis. Dan kreeg ik altijd wel een mail van een hele leuke persoon die ze een perfect huisje wilde geven. Dan ging ik ze brengen om dat te controleren en dan liet ik ze met een gerust hart achter.

                      Mijn laatste kanaries heb ik zo naar een oudere man kunnen doen die ze ene prive-voliere heeft gegeven van 7 meter. Die stond er en hij wilde wat fluitends voor de gezelligheid. Dat is heel wat beter dan bij mij in een kamervoliere omdat ik ze zo graag wilde houden omdat ik ze al 5 jaren had en aan ze gehecht was. Nu hebben ze een heerlijk leven. Als hij ze weg doet mailt hij en komen ze terug

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik denk dat je in dit geval toch aan het spijkeren moet..... meer kooien dus.
                        En houd dan even in de gaten dat de lengte van de kooien veel belangrijker is dan de hoogte. Vogels vliegen liever dan dat ze klimmen.

                        Je zou drie vluchtjes kunnen maken van 200 lang en 80 hoog.....

                        Hans
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          Tja ik kan er niks aan doen. Ben gewoon heel gehecht aan mijn beesten. Dat zijn mijn maatjes. Ik huil om elk beest wat hier overlijdt of weggaat...bij de ene meer als de ander. Hangt af van wat we samen hebben meegemaakt.

                          Ja soms kijk ik ook wel van 'hmm beetje teveel'. Ik heb ook besloten om de 3 lachduiven en figurita jongen weg te doen. Als Duifje op haar eind is kan ik altijd besluiten om een baby te houden. Ze is nog maar anderhalf, dus kan nog heel lang duren.

                          Vogels fascineren me en ik heb er plezier aan. Heb wat problemen die me weerhouden van menselijke contacten en bij dieren kan ik wel terecht.

                          Maar goed, de voliere is onderweg. Ben nu druk in de verf en van de week gaan we het skelet neerzetten.

                          Opmerking

                          Working...
                          X