Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 diamantduifjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2 diamantduifjes

    Beste,

    Ik heb vandaag mijn eerste diamantduifjes gekregen van iemand die parkieten ging houden en hij zei dat het 2 doffers zouden zijn. Maar toe ik ze thuis in de voliere had gezet is er na een tijdje 1 gaan baltsen en daarna sprong die op de ander (paren). Nu denk ik dat het waarschijnlijk een koppeltje is, ik neem aan dat 2 doffers elkaar niet bespringen ofwel ?

  • #2
    Jawel hoor. Zelfs 2 duivinnen zullen elkaar bespringen al klinkt dat nog zo raar. Ik heb heel wat duivinnen en in het broedseizoen wordt er flink gepaard zonder doffer. Het zijn dan wel geen diamantduiven maar ik neem aan dat die dat dus ook doen

    Opmerking


    • #3
      Het bespringen is ook bedoeld om even de rangorde duidelijk te maken. Een van de twee wordt de dominante.

      Bij diamantduifjes kun je vaak aan de oogring wel zien of het een doffer of duivin is. Bij de man zijn die (bijna altijd) dikker en roder.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de reacties.
        Aan de oogringen zie ik verder weinig verschil ik zal van het weekend een paar foto's nemen en hier op het forum zetten mischien dat jullie iets zien.

        Opmerking

        Working...
        X