PDA

Bekijk Volledige Versie : Eitje verdwenen???

trainfreak
28-06-2009, 12:17
Ik zit al een tijdje met een koppeltje zebravinken in de volière.
Er zitten ook nog andere vogels bij (kanaries, diamantduiven en een mozambiquesijsje).

Er lag al geruime tijd een eitje in het nestje van de zebravinken, toch wel al 12-14 dagen.
Vrijdag lag het er nog in, gisteren kon ik niet gaan kijken en daarnet lag er niets meer in??
Ik heb op de grond gekeken en geen spoor van een kapot ei of iets dergelijks.

Weet iemand wat er kan gebeurd zijn?:confused:

zebravinkje
28-06-2009, 13:47
hoi
heb je een buiten of binnen volliere
als het buiten is kan het zijn dat je last heb van muizen of ratten
heb dit namelijk ook gehad
ik heb toen gezien dat een muis een eitje weg heeft gejad:huh
vrg marthijn

trainfreak
28-06-2009, 13:51
Binnen...

Het was ook wel zo dat het eitje dikwijls in de nest lag, onder een hoop nestmateriaal.

Kan het zijn dat het eitje uit het nest is gevallen (of geduwd), dat het leeg was (niet bevrucht) en dat de overschot is opgegeten door de (andere) vogels?

Animal
28-06-2009, 14:34
Binnen...

Het was ook wel zo dat het eitje dikwijls in de nest lag, onder een hoop nestmateriaal.

Kan het zijn dat het eitje uit het nest is gevallen (of geduwd), dat het leeg was (niet bevrucht) en dat de overschot is opgegeten door de (andere) vogels?

Dat zal het inderdaat wel zijn.
Als er maar 1 eitje is ,,en het ligt ook nog geregeld onder het nestmateriaal ,dan betekend dat ,dat ze ook niet echt van plan waren om te broeden ,,ze vinden nu misschien zelf wel dat het er lang genoeg heeft gelegen ,en hebben het er zelf uitgegooid.
En dan zeker met meerdere vogels is zo'n eitje al snel helemaal weg.

trainfreak
28-06-2009, 15:51
Animal, de laatste week zat het vrouwtje wel regelmatig op de nest.

Ochja, misschien heb ik nog een volgend nestje

bert3660
29-06-2009, 15:42
de eerste keer was bij mij het nestje ook niks : 2 eitjes en onregelmatige broed.
Nu na 1.5 week weer 4 eitjes liggen en ze broeden de ganse dag door, ik kan zelfs niet controleren want ze komen er niet van af :p

veel sucs ;)