Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kale kop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kale kop

    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

  • #2
    Heeft ze misschien last van een dominant haantje, of meerdere haantjes. Wanneer deze haar treden pakken die zich vast in de veren achterop haar kop.

    Hoeveel hennen en hanen heb je?

    M.v.g. Jeroen
    Met vriendelijke groet, Jeroen

    www.jeroenhubert.nl

    Opmerking


    • #3
      waarschijnelijk door het haantje door te paren

      Opmerking


      • #4
        ik heb 1 hen en 1 haan en ik heb nog niet gezien dat het haantje de hen lastig valt ze liggen meestal samen niks te doen :P todat je iets te dicht in de buurt komt dan vliegt het hennetje er van door en het haantje blijft gewoon rustig liggen
        Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

        Opmerking


        • #5
          koop er nog een paar hennen bij, als de haan maar een hen heeft dan gaat hij zich alleen op haar richten, als er meerdere hennen zijn hebben ze meer rust!

          het beste is 1 haan en 3 hennen, ik had wel eens een haan en die had er zelfs 12!
          gr.
          robin

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door robinn.
            koop er nog een paar hennen bij, als de haan maar een hen heeft dan gaat hij zich alleen op haar richten, als er meerdere hennen zijn hebben ze meer rust!

            het beste is 1 haan en 3 hennen, ik had wel eens een haan en die had er zelfs 12!
            Is helemaal nergens voor nodig.
            Onder normale omstandigheden is 1 hen en 1 haan prima ,en geeft helemaal geen problemen.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Is helemaal nergens voor nodig.
              Onder normale omstandigheden is 1 hen en 1 haan prima ,en geeft helemaal geen problemen.

              het is wel beter hoor,
              ga maar eens rondzoeken op internet..
              gr.
              robin

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Is helemaal nergens voor nodig.
                Onder normale omstandigheden is 1 hen en 1 haan prima ,en geeft helemaal geen problemen.
                Volgensmij ligt het eraan welke soort je neemt. Niet alle soorten zijn monogaam, Chinese dwergkwartels behoren geloof ik tot de weinige kwartels die monogaam zijn. Door oude topics ga ik er vanuit dat hij Chinese dwergkwartels heeft, dan kunnen ze inderdaad het beste 1-1 gehouden worden.

                Maarja ... dit heeft hij al, nu nog een oplossing
                Met vriendelijke groet, Jeroen

                www.jeroenhubert.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen H
                  Volgensmij ligt het eraan welke soort je neemt. Niet alle soorten zijn monogaam, Chinese dwergkwartels behoren geloof ik tot de weinige kwartels die monogaam zijn. Door oude topics ga ik er vanuit dat hij Chinese dwergkwartels heeft, dan kunnen ze inderdaad het beste 1-1 gehouden worden.

                  Maarja ... dit heeft hij al, nu nog een oplossing

                  mij is altijd verteld, hoe meer hennen hoe beter

                  misschien moet je het gewoon proberen, een hennetje erbij zetten.
                  het zal geen kwaad kunnen
                  gr.
                  robin

                  Opmerking


                  • #10
                    ow srry gaat in der daad over chinese dwergkwartels
                    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ikzelf heb sinds kort 1.1.0 chinese dwergkwartels en in het begin waren ze bij mij ook erg schrikachtig. Nu valt dat best wel mee, ze zijn alleen erg alert. Ik heb het verholpen door regelmatig wat lekkers te geven (levende insecten, wormpjes en dergelijke) Nu komen ze zelfs meteen nieuwschierig naar me toe om te kijken of ik iets lekkers heb. Je zou dit ook eens kunnen proberen.

                      Opmerking


                      • #12
                        dat is een goeie bedankt voor de tip
                        Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

                        Opmerking

                        Working...
                        X