Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbinding binnen naar buiten, hoe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verbinding binnen naar buiten, hoe?

    Hallo, ik moet nog een verbinding van mijn voliere naar mijn binnenhok maken. hebben jullie handige tips over hoe je dat het beste aan kunt pakken? ik maak het het liefst met een soort van luikje erin, dat als het vriest ik de vogels snel binnen op kan hokken. Ik hoop op vele tips!!!

    Gr. Hannes Bavius

  • #2
    Wij hebben ons binnenhok in onze schuur, en hebben gewoon een halve baksteen uit het schuurtje gesloopt..
    Van hout hebben we daar een soort kozijntje omheen, met een houten luikje ervoor dat je in dat kozijntje kunt laten vallen. Daar zit een touwtje aan, waardoor je het luikje vast kunt zetten.. maar een tijdje terug brak dat touwtje!! Dus zorg voor een extra stevig stukje touw

    Opmerking


    • #3
      een goede oplossing voor het naa bnnen en buiten laten vanvogels is om eenplastic pijp doosnede rond de 20 cm in de wand te plaatsen en deze aan beide zijde ongeveer 10 cm uit te laten steken. Vordeel is dat er geen muizen in het nachthok kunnen komen en de vogels er gemakkelijk doorheen gaan.Afsluiten kun je met een draaibaar rooster welke ook in keukens en badkamers gebruikt kunnen worden, deze kun je er gewoon opschiven en afschuiven

      Opmerking


      • #4
        Prima van die anti-muizenpijp. Daar zou ik persoonlijk altijd voor gaan want muizen maken van je hobby echt een grote ellende. Ik haat muizen. Zodra ik ze zie zet ik gif om een plaag te voorkomen. Ik heb nu een plaag gehad afgelopen winter en dat gebeurd me niet meer.

        Dus ik zou voor de pijp gaan die uitsteekt en dan binnen voeren.

        Opmerking


        • #5
          bedankt voor de tips! maar als je gif klaarzet loop je dan niet de kans dat je vogels dat ook binnenkrijgen? verder handig dat je dat die pijp muis bestendig is! maar ik snap het nog neit helemaal met het rooster! hoe zit dat? maak je dan gewoon een draaibaar rooster in de pijp??

          Opmerking


          • #6
            Interessant, dat van die pijp!

            @Hannes, ik ga ervan uit dat zo'n draaibaar rooster/dop gewoon verkrijgbaar is in de winkel.
            Gif in de voliere zetten lijkt me niet zo'n goed plan, er zijn verschillende muizenvallen beschikbaar die veilig in de voliere gezet kunnen worden.

            Verder weet ik niet of je dit van plan was, maar ik raad je niet aan vogels het nachthok in te jagen. Grasparkieten zijn winterhard, dus laat ze zelf maar beslissen of ze binnen of buiten willen zitten Het jagen levert veel stress op.

            M.v.g. Jeroen
            Met vriendelijke groet, Jeroen

            www.jeroenhubert.nl

            Opmerking


            • #7
              nee, dat was ik niet van plan, maar dan hebben ze in ieder geval een plek om te schuilen als het gaat regenen, of hagelen ofzo. of als ik het hok moet schoonmaken. bedankt voor de tips. ik ga zeker kijken naar dat rooster, dat kinkt wel handig!

              Opmerking


              • #8
                Mogge Hannes,

                zelf zat ik enige tijd ook met jouw probleem. Zelf heb ik, zoals eerder aangedragen een paar stenen uit de muur gemept en er een kozijn achtig sluisje in gemaakt. Foto's van dit alles zijn hier te vinden...

                Groet en succes,
                Joep

                Opmerking


                • #9
                  Hoi Joep, complimenten voor je super srakke aanpak met de voliere. Erg mooi gedaan en heel netjes

                  Opmerking


                  • #10
                    @ Marc:

                    dank je. Enige twee dingen die ik aan moet gaan pakken is het gaas wat slapjes geworden is. Vreemd, immers het was vrij strak gespannen. Anderzijds ontvang ik vandaag 3 stukjes geslepen glas ter voorkoming dat spatwater van dak en regen in de voliere kan vallen.
                    Maar als ik nu naar buiten kijk zie ik dat de kans groter is dat ik spreekwoordelijk mussen kan gaan rapen ipv me zorgen te maken over spatwater hahaha.

                    Groetjes,
                    Joep

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb een beunhaas laten komen met zijn diamantboor en voor 15 euro had ik een perfect mooi rond gat in de muur En dat in 15 sec tijd.

                      Opmerking


                      • #12
                        prachtig gemaakt maar muizen komen tegen een muur omhoog dus muizen veilig is het dan niet

                        Opmerking


                        • #13
                          Je kunt dan om het gat een plaatje betonplex of plexiglas doen of een rioolbuis door het gat steken, zou er zelf geen schuif voor maken omdat gauw vergeten wordt<ook hier al eens> om hem weer open te zetten na bezigheden in het nachthok of andersom.In de winter als je de vogels naar binnen doet kun je wel wat in het gat duwen.
                          groeten eddie

                          Opmerking


                          • #14
                            lijkt mijn oplossing dus eenvoudiger te maken ipv plaatjes e.d te maken

                            Opmerking

                            Working...
                            X