Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heggemusjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Heggemusjes

    ik heb een paar zeer verschillende (moeilijke) vraagjes over het heggemusje (Prunella modularis).

    wat zijn de gekende mutaties van dit vogeltje???
    -en wat is hun vererving?
    -heeft er iemand heel mss foto's?
    -wat zou de verspreiding van deze mutaties zijn? (vb belgie, engeland)

    wat is hun ideale voeding???

    wat is de beste huisvesting???

    zijn dit moeilijke, makkelijke, enz vogeltjes voor een beginner Europese insecteneter kweker???

    wat is hun aankoopprijs gemiddeld en wat zijn de wettelijke voorschriften ervan???

    heel veel vragen, hopelijk ook veel antwoorden

  • #2
    Ik weet een paar antwoorden. Ik weet dat ze er in het bruin zijn. Ik weet dat ze erg makkelijk zijn in verzorging en kweek. En ik weet dat ze bijna niks kosten. Ik schat 40 euro het koppel. Dus het is een leuk beginnersvogeltje zover ik begrepen heb.
    Ik heb er geen ervaring mee dus dit is wat ik gehoord heb en gezien op verkoopsites. De prijs dan natuurlijk.
    Wettelijk gezien moeten ze in NL geringd zijn met een correcte ring aangevraagd bij de juiste bond en speciaal en alleen voor een heggemus. Je kunt dus niet zomaar een ring nemen die je ook om een kanarie kan doen.
    Verder zijn ze het best te verzorgen in een beplante vlucht en zijn het zover ik weet geen vervelende vogels. Ze eten zelfs bloedluizen dus ze zijn nog nuttig ook. Verder hebben ze natuurlijk een leuk deuntje zang.

    Ik denk dat het een goede keuze is als je met Europese insecteneters wil beginnen.

    Opmerking

    Working...
    X