Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Help

    Hallo, er komt regelmatig een duif op mijn voliere zitten. misschien een postduif. maar moet ik hem nou vangen en binnenzetten, of gewoon zijn gang laten gaan, want ik heb ook tropen in mn voliere en nogal veel katten in de buurt. / sorry vraagtekentoets werkt ff niet.
    alle tips van harte welkom

  • #2
    zet een beetje voer en water op het dak en als hij dat gaat eten en drinken gaat hij daarna wel weer weg

    heeft hij een ring om?
    dan is het waarschijnlijk wel een postduif
    als die gegeten heeft kun je hem daarna het beste wegjagen met een bal of bezem anders kan hij ook nog wel blijven

    veel succes
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

    Opmerking


    • #3
      ik heb er geen probleem mee als hij WIL blijven, ik heb nog wel een hok vrijstaan, en zou het wel spannend vinden. maar ik zie hem liever vliegen in het wild, en ik heb nog niet zo veel ervaring met duiven. moet ik hem gewoon vogelzaad geven?

      Opmerking


      • #4
        Duivenmengeling, kun je in elke dierenwinkel kopen. Misschien is het arme beestje de weg kwijt. Zet eten en drinken en vang het duifje op. Zoek de eigenaar via de ring van de duif. Vooral niet wegjagen!!! Dan sterft het arme dier heel langzaam van de honger en dorst.
        Matsje <3

        Opmerking


        • #5
          toen ik net even ging kijken zaten er twee duiven. ze zijn niet geringd zover ik kon zien. toen ik naar buiten liep, mijn voer ligt in de schuur, schrokken ze en vlogen ze weg. ik denk nu dat het stadsduiven zijn, aangezien ze niet geringd zijn.

          Opmerking


          • #6
            Als ze niet geringd zijn, laat ze dan maar gerust. Ook niet voeren of zo. Dan zijn het stadsduiven.
            Matsje <3

            Opmerking


            • #7
              oke,dan jaag ik ze wel weg. ze zagen er wel mooi uit trouwens. maar zover ik kon zien geen ring! en aangezien ik hier geen duivenplaag wil hebben, is wegjagen miss beste optie!
              Hannes

              Opmerking


              • #8
                Ik snap het niet dat er geschreven wordt dat als je vogels voert dat ze dan weggaan. dan blijven ze juist komen, vooral duiven.

                Die duif gewoon zijn gang laten gaan. En als u last hebt van katten dan moet u gewoon een val zetten en dan gewoon de kat heel nat maken. en dan weer loslaten, dan komt hij nooit meer terug.

                Opmerking


                • #9
                  Als ze er heel mooi uit zagen waren het sierduiven. Sierduiven hebben wel vaker geen ring want daarmee wordt niet gevlogen. Een deel van mijn duiven is ook niet geringd en dat is ook nergens voor nodig omdat ik ze hier houdt en persoonlijk ken dus weet wie wie is.

                  Hoe zagen ze eruit? Als ze mooi gevlekt waren en allebei hetzelfde dan kun je er bijna op rekenen dat het hier 2 weggevlogen sierduifjes betreft.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door MaxWeijers
                    Die duif gewoon zijn gang laten gaan. En als u last hebt van katten dan moet u gewoon een val zetten en dan gewoon de kat heel nat maken. en dan weer loslaten, dan komt hij nooit meer terug.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door MaxWeijers
                      Ik snap het niet dat er geschreven wordt dat als je vogels voert dat ze dan weggaan. dan blijven ze juist komen, vooral duiven.
                      Waar staat dit?
                      Matsje <3

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
                        zet een beetje voer en water op het dak en als hij dat gaat eten en drinken gaat hij daarna wel weer weg
                        Hier staat dat. Bij postduiven is dat ook zo. Die hebben heel erge honger en dorst en als ze even kunnen opladen vliegt 90% door naar huis. Dat is mijn ervaring ook. Heel heel soms blijft er een hangen. Zeg mijn ervaring dan ongeveer 1 op de 10. Maar dat is wel omdat ik hier 4 volwassen ongepaarde duivinnetjes heb die nogal graag willen dat een leuk doffertje hier blijft. 1 duif blijft vrijwel nooit. Een enkele duif is nl geen duif in de ogen van een duif Die willen zich altijd in een bestaande groep aansluiten.

                        Opmerking

                        Working...
                        X